اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۴۳۸۴۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش تند آلمانی‌ها به دعوت اوزیل از اردوغان

رئیس دفتر ارشد «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به صف طویل منتقدان دعوت رسمی «مسوت اوزیل» ستاره ترک تبار تیم آرسنال از «رجب طیب اردوغان» به مراسم ازدواجش، پیوست.

ایرنا: رئیس دفتر ارشد «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به صف طویل منتقدان دعوت رسمی «مسوت اوزیل» ستاره ترک تبار تیم آرسنال از «رجب طیب اردوغان» به مراسم ازدواجش، پیوست.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نوشت: هافبک ۳۰ ساله توپچی ها ماه مه سال گذشته بدنبال عکس گرفتن با رئیس جمهوری ترکیه در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸، جنجال آفرین شد؛ اقدامی که ابهاماتی را در خصوص وفاداری وی به تیم ملی آلمان در بحبوبه حذف تحقیرآمیز این تیم از تورنمنت روسیه مطرح کرد.

اوزیل پس از ۹۲ بار پوشیدن پیراهن تیم ملی آلمان و ایفا کردن نقشی کلیدی در قهرمانی سال ۲۰۱۴ ژرمن ها، به یکباره و با وارد آوردن اتهام نژادپرستی به مقامات فوتبال آلمان، از بازی های ملی خداحافظی کرد.

واکنش تند آلمانی‌ها به دعوت اوزیل از اردوغان

در این بین، روزنامه پر فروش بیلد آلمان روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که اوزیل و «آمین گولس» نامزد وی و دختر سال سابق ترکیه، از اردوغان دعوت کرده اند تا به عنوان شاهد در مراسم ازدواج آنها شرکت کند.

این اقدام بلافاصله انتقادهای تندی را از سوی آلمانی ها به همراه داشت؛ در این بین، «هگل براون» عضو حزب دمکرات مسیحی آلمان و رئیس دفتر صدر اعظم این کشور در مصاحبه با بیلد اظهار داشت: با توجه به وجود انتقادات شدید از نخستین دیدار وی با اردوغان، این اقدام اوزیل موجب ناراحتی من شد؛ این حقیقت که آن داستان همچنان ادامه دارد، بسیاری از فوتبال دوستان از جمله من را، ناامید کرد.

اظهارات براون در حالی عنوان شده است که «چم اوزدمیر» یکی از سیاستمداران آلمانی که تباری ترک دارد، اقدام اوزیل را مبنی بر دعوت از اردوغان برای حضور در مراسم ازدواجش، «نادرست» توصیف کرد.

این در حالی است که یکی دیگر از وکلای آلمانی نیز در این خصوص اظهار داشت: ازدواج موضوعی شخصی است اما اوزیل یک ستاره جهانی است که مردم از او الگو می گیرند، بنابراین از منظر سیاسی این حرکت تاسف بار است.

بدنبال فاجعه تیم ملی آلمان در جام جهانی روسیه، اوزیل ضمن اعلام بازنشستگی از فوتبال ملی اظهار داشت: وقتی برنده شویم آلمانی هستم و وقتی ببازیم یک مهاجر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آلمان فاشیست نژادپرست یادم میادتو بازی با ایران هم بازیکن وقت تیم ملیشون کلینزمن بعد از گل زدن رفت تور دروازه ایران رو کشید البته خود این باریکن هم چند سال قبل به منطقه حادثه دیده ایران کمک کرد که این به نفر و شخص مربوط میشه ولی درکل آلمانها واقعا نژاد پرستی افراطی دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج