۸۵۵۹۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آشوبی: سرخابی‌ها کار سختی برای صعود دارند

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایرانی خوب پیش نرفت و دو تیم سرخابی پایتخت مقابل حریفان عربستانی شکست را پذیرا شدند و شانس صعودشان به اما و اگر افتاد.

فرهیختگان: هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایرانی خوب پیش نرفت و دو تیم سرخابی پایتخت مقابل حریفان عربستانی شکست را پذیرا شدند و شانس صعودشان به اما و اگر افتاد. در این بین، تنها تیم ذوب‌آهن توانست هم حریف اماراتی‌اش را با برد از پیش‌رو بردارد و هم تقریبا صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند. با فرزاد آشوبی، پیشکسوت فوتبال که سابقه بازی برای سرخابی‌ها را دارد، درخصوص عملکرد سه نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درخصوص بازی پرسپولیس- الاهلی صحبت کنیم. قرمزپوشان برخلاف بازی رفت شکست خوردند. تحلیل‌تان از این بازی چیست؟

پرسپولیس می‌توانست با آنالیز و تفکر بهتر بازنده این بازی نباشد. به نظر من درست است که بنا به آمار استخراج‌شده از این بازی پرسپولیس تیم برتر میدان بود اما نسبت به عملکرد گذشته خود خیلی فاصله داشت و برای من علامت سوال بزرگی به جا گذاشت که چرا باخت. پرسپولیس راهکارهای زیادی می‌توانست برای شکست الاهلی در زمین پیاده کند اما چیزی که در بازی مشاهده کردیم، یکنواخت بود و چند بازیکن این تیم هم شب خوبی را پشت‌سر نگذاشتند. البته طبیعی است که یک بازیکن نمی‌تواند در تمام دیدارها عملکرد یکسانی داشته باشد. پرسپولیس شایستگی این را داشت که الاهلی را شکست دهد؛ چراکه یک تیم معمولی روبه‌رویش قرار گرفته بود.

پرسپولیس فصل گذشته نایب‌قهرمان آسیا شد اما وضعیت این تیم در این فصل اصلا جالب نیست!

دلیل نمی‌شود که چون فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان حضور داشته، این فصل هم بتواند به این مهم دست پیدا کند. به هرحال پرسپولیس مقابل الاهلی نباید شکست می‌خورد که خورد و حالا برای صعود کار بسیار سختی دارد.

درست مثل استقلال که باخت و کارش به اما و اگر کشید.

استقلال در دور رفت مقابل الهلال نتیجه خوبی گرفت اما در دور برگشت نتوانست این شرایط را تکرار کند. البته باید قبول کنیم الهلال تیم قوی و پرقدرتی است. استقلال هم درست مثل پرسپولیس برای صعود کار بسیار سختی دارد.

استقلال می‌توانست با 10 نفره شدن الهلال، از فرصت به‌دست‌آمده برای گلزنی استفاده کند، اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

ما همیشه برای بازی‌ها دو آنالیز داریم. آنالیز قبل از بازی و آنالیز حین بازی. استقلال وقتی آرایش و سبک بازی الهلال را دید باید راهکارهای مربوط به این روش را اتخاذ می‌کرد. اما آن انتظاری که از استقلال و کادرفنی این تیم داشتیم هم برآورده نشد و نتوانست از این فرصت ۱۰ نفره شدن الهلال بهره‌ای ببرد.

نظرتان درخصوص عملکرد منشا در استقلال چیست؟ به هرحال این بازیکن از پرسپولیس به استقلال آمد اما به نظر می‌آید خرید خوبی برای تیم نبوده!

منشا در این دو، سه فصل اخیر نشان داده یک مهاجم فضاساز است؛ یعنی روش بازی‌اش به‌شکلی است که اگر یک بازیکن هجومی کنار او باشد، عملکرد او بهتر خواهد بود. او مهاجمی نیست که بتواند تنها در نوک حمله قرار بگیرد، هرچند معتقدم بازیکن خوب و باکیفیتی است.

ذوب‌آهن اما آبروداری کرد!

بله. ذوب‌آهن دست به کار بزرگی زد. شاگردان منصوریان واقعا مقابل الوصل خیلی خوب کار کردند و توانستند این بازی را هم مثل بازی‌های گذشته خود پیروز شوند. ذوب‌آهن نسبت به دو نماینده دیگرمان بهتر ظاهر شده و واقعا نتایج این تیم قابل‌تقدیر و ستایش است.

فکر می‌کردید این تیم با منصوریان متحول شود؟

اگر بازی‌های اول با منصوریان را فاکتور بگیریم، این تیم با این مربی واقعا متحول شد و هر روز بهتر هم می‌شود. ذوب‌آهن نشان داده که حقش است از گروهش صعود کند.

با وضعیت نما‌یندگان ما در آسیا، فوتبال ما پیشرفت داشته؟

اگر در بعد حرفه‌ای بخواهیم بسنجیم، فرسنگ‌ها با تیم‌های حرفه‌ای فاصله داریم. به نظر من اگر پیشرفتی هم داشتیم، آنقدر اندک بوده که نمی‌شود به آن اهمیت داد. به‌ویژه درخصوص رفتار حرفه‌ای و همچنین در بعد فنی باشگاه‌ها چیز خاصی ندیدیم و پیشرفتی نداشتیم. درنهایت امیدوارم هر سه تیم ایرانی بتوانند راهی مرحله بعدی شوند تا حداقل از این نظر جا نمانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج