۸۵۶۳۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

امید لیورپول به رکورد جالب برنلی!

لیورپول اکنون برای قهرمانی باید منتظر نتایج منچسترسیتی باشد.

وبسایت نود: اتفاقی که هواداران لیورپول منتظر آن بودند رخ نداد و منچستریونایتد در دربی معوقه منچستر مغلوب منچسترسیتی شد تا با برابر شدن تعداد بازی ها، اکنون منچسترسیتی به صدر جدول لیگ برتر تکیه بزند.

برای مدتی طولانی و به دلیل حضور منچسترسیتی در رقابت های جام حذفی، لیورپول هفته را با انجام یک بازی بیشتر نسبت به آبی آسمانی ها به پایان می‌رساند و اختلاف دو امتیازی، حاشیه امنیتی هر چند بازیک در اختیار قرمزها قرار داده بود. در چند هفته گذشته، امید لیورپولی ها به برنامه سخت بازی های منچسترسیتی بود اما شاگردان گواردیولا در فاصله ۴ روز، هم تاتنهام و هم یونایتد را بردند تا در فاصله ۳ هفته تا پایان فصل، با برتری یک امتیازی به صدر جدول برسند.

امید لیورپول به رکورد جالب برنلی!

اکنون دیگر نمی‌توان گفت برنامه کدام تیم سخت یا آسان تر است؛ لیورپول در 3 هفته آتی باید با هادرزفیلد، نیوکاسل و وولورهمپتون بازی کند و منچسترسیتی نیز باید در مقابل برنلی، لسترسیتی و برایتون قرار گیرد. با شرایطی که در جدول وجود دارد، لیورپول اکنون امید به تیم هایی دارد که قرار است در مقابل سیتی قرار گیرند.

از میان 4 شکست این فصل سیتی، یک شکست توسط لسترسیتی به سیتیزن ها تحمیل شده و بازی هفته پایانی در مقابل برایتون ممکن است برای مرغ های دریایی حکم مرگ و زندگی در لیگ برتر را داشته باشد. اما با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد که بازی سخت سیتی، یکشنبه همین هفته در ورزشگاه ترف مور و در مقابل برنلی برگزار خواهد شد.

برنلی که با کسب عنوان هفتم فصل قبل، فصل 19-2018 را با حضور در رقابت های مقدماتی لیگ اروپا آغاز کرده بود، شروع اسفناکی را در رقابت های این فصل تجربه کرد و تا پیش از پایان سال 2018 میلادی، 8 هفته را در منظقه سقوط گذراند. اما با آغاز سال 2019 روند این تیم نیز بهتر شد و اکنون با 40 امتیاز (پانزدهم) و اختلافی 9 امتیازی نسبت به منطقه خطر، خیال خود را از ماندن در لیگ برتر راحت کرده است. تساوی 2-2 شاگردان شان دایچ در آخرین بازی مقابل چلسی در استمفوردبریج با ارائه یک نمایش کاملا تدافعی، نشان داد که برنلی راه متوقف کردن تیم های سرتاسر تهاجمی را به خوبی بلد است.

اما اتفاق دیگری که لیورپول را به برنلی امیدوار کرده، رکورد کلارتس در مقابل مدافعین عنوان قهرمانی است. به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، برنلی که پنجمین فصل حضور خود در رقابت های لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد، در هر یک از 4 فصل قبلی موفق شده تیم مدافع عنوان قهرمانی را حداقل یک بار شکست دهد.

اولین حضور برنلی در لیگ برتر به فصل 10-2009 بازمی‌گردد. شاگردان اوون کویل در همان هفته دوم شگفتی ساز نشان دادند و موفق شدند در خانه با تک گل رابی بلیک در دقیقه 19 منچستریونایتد، قهرمان فصل 09-2008 را شکست دهند. برنلی البته بازی برگشت را با 3 گل باخت و در پایان با مقام هجدهم، بعد از تنها یک فصل به چمپیونشیپ بازگشت.

طرفداران برنلی برای حضور دوباره در لیگ برتر تا فصل 15-2014 صبر کردند. برنلی در اکثر مقاطع این فصل نیز در جمع 3 تیم قعرنشین حضور داشت و در ابتدای ماه مارچ با شکست 2-0 مقابل لیورپول، به رده نوزدهم سقوط کرده بود. اما همین تیم 10 روز بعد در خانه با تک گل جورج بوید منچسترسیتی، قهرمان فصل 14-2013 را شکست داد تا امیدهای خود را برای بقا زنده نگه دارد؛ هرچند این اتفاق در پایان رخ نداد و برنلی با 5 شکست در 9 بازی پایانی، با حضور در همان رده نوزدهم به چمپیونشیپ بازگشت.

برنلی این بار هواداران خود را زیاد منتظر نگذاشت و بعد از تنها یک فصل، در فصل 17-2016 دوباره به لیگ برتر رسید؛ فصلی که از همان ایتدا هم معلوم بود قرار است سرنوشت متفاوتی با دو فصل قبل داشته باشد. برنلی در اکثر مقاطع فصل در میانه های جدول حضور داشت و در روز 31 ژانویه 2017، با پیروزی 1-0 مقابل لسترسیتی (قهرمان شگفتی ساز فصل 16-2015) با گل سم ووکس، توانست با جهشی خوب به رتبه نهم رسیده و برای سومین بار در سرتاسر فصل رتبه ای تک رقمی را تجربه کند. البته افت برنلی در مقطع پایانی فصل به ضرر این تیم تمام شد و مردان شان دایچ با تحمل 4 باخت در 6 هفته پایانی، به رتبه شانزدهم بسنده کردند.

برنلی فصل 18-2017 را با عجیب ترین نتیجه ممکن آغاز کرد. کلارتس در هفته نخست باید به استمفوردبریج می‌رفت تا در مقابل چلسی آنتونیو کونته، قهرمان فصل 17-2016 بایستد. طوفان برنلی در همان نیمه اول چلسی را غافلگیر کرد. با اخراج گری کیهیل در دقیقه 14، کار برنلی اندکی راحت شد و گل های سم ووکس (24 و 43) و استفن وارد (39) موجب شد تا برنلی نیمه اول را با پیروزی 3-0 به رختکن برود.

چلسی در نیمه دوم علیرغم اخراج یکی دیگر از بازیکنانش به بازی بازگشت اما این بازگشت با گل های آلوارو موارتا و داوید لوئیز کافی نبود تا برنلی با پیروزی 3-2 دور از خانه مقابل تیم قهرمان، خط و نشان کشد. برنلی البته تا پایان فصل نیز این روند مثبت را حفظ کرد و در نهایت با کسب رتبه هفتم، آخرین سهمیه اروپایی انگلستان را به دست آورد.

برنلی در این فصل دو بار برابر سیتی قرار گرفته (یک بار در لیگ و یک بار در جام حذفی) و در هر دو بازی با شکست 5-0 خرد شده است. اما بازی در ورزشگاه ترف مور و البته رکورد جالب این تیم (کسب یک برد در مقابل تیم های قهرمان در هر فصل) امیدهای لیورپول را به لغزش سیتی مقابل این تیم زنده نگه داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج