۸۶۹۸۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اینتر با کونته چه چیزهایی به دست می‌آورد؟

آنتونیو کونته امروز به عنوان سرمربی اینترمیلان برگزیده شد.

وبسایت نود: به نقل از یاهواسپورت، آنتونیو کونته در هشتمین سالگرد انتصاب به عنوان سرمربی یوونتوس، رسما هدایت اینترمیلان را به عهده گرفت. شاید طرفداران اینتر به خاطر ریشه های یووه ای کونته چندان نسبت به این تصمیم راضی نبوده باشند، اما این یک اقدام کاملا هوشمندانه از جانب مسئولان اینترمیلان بوده است.

لوچیانو اسپالتی در روز پنجشنبه از هدایت نراتزوری کنار گذاشته شد، آن هم در حالی که توانسته بود در دو فصل متوالی اینتر را در رده چهارم سری آ قرار دهد و این تیم را به لیگ قهرمانان بازگرداند. اسپالتی رفت تا کونته با قراردادی ۳ ساله جای او را روی نیمکت اینترمیلان بگیرد.

کونته که در پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷ و بعد از عدم راهیابی به لیگ قهرمانان با چلسی از سمت خود اخراج شده بود، در یک فصل گذشته تیمی نداشت و اکنون بعد از ۵ سال به سری آ بازخواهدگشت. کونته آخرین بار در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ روی نیمکت یوونتوس، رقیب اینتر، حضور در سری آ را تجربه کرده و البته ۱۳ سال نیز پیراهن بانوی پیر را به تن کرده بود.

این پیشینه قطعا به مذاق برخی اولتراهای اینتر خوش نیامده اما آمار و ارقام اوپتا نشان می‌دهد که سران نراتزوری با انتخاب او، قدم در مسیر درستی گذاشته اند:

گل های پرشمار

منتقدان کونته با دست گذاشتن روی دوران حضور او در یووه و چلسی، کونته را به واکنش گرا بودن متهم می‌کنند اما تیم های او هرگز با مشکلی برای گلزنی مواجه نشده اند. در طول این ۵ فصل (۳ فصل در یووه، ۲ فصل در چلسی) میانگین ۱.۷۴ گل در هر بازی بدترین آمار ثبت شده برای کونته بوده که در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و به همراه چلسی ثبت شده است. این در حالی است که یک فصل قبل تر، همین چلسی میانگین ۲.۳ گل در هر بازی را به ثبت رسانده بود.

اینتر با کونته چه چیزهایی به دست می‌آورد؟

در مقام مقایسه، اینتر اسپالتی در فصل 18-2017 میانگین 1.65 گل در هر بازی را به جای گذاشت و این میانگین در فصل بعد به عدد 1.5 گل کاهش یافت. شاید طرفداران اسپالتی به درستی به این نکته اشاره کنند که کونته ترکیب های بهتری را در اختیار داشته، اما باید توجه داشت که آمار کونته حتی در بدترین فصل (فصلی که منجر به اخراج او شد) از بهترین آمار اسپالتی هم بهتر بوده است.

پایان انسجام دفاعی؟

در دوران حضور در یوونتوس، استحکام دفاعی تیم کونته اصلی ترین نقطه قوت تورینی ها محسوب می‌شد. یوونتوس در بهترین دوران خود در فصل 12-2011 تنها 0.6 گل در هر بازی دریافت می‌کرد، این آمار در فصل بعد به 0.71 رسید و در آخرین فصل مجددا به 0.67 کاهش یافت. البته داستان کونته در چلسی با تفاوت زیادی همراه بود چرا که تیم او در دو فصل به ترتیب میانگین 0.93 و 0.98 گل خورده در هر بازی را به ثبت رسانده بود.

آمار اینتر اسپالتی در این زمینه دریافت 0.77 گل در هر بازی در فصل نخست و 0.88 گل در هر بازی در فصل دوم بوده که برتری محسوسی نسبت به آمار چلسی کونته به شمار می‌رود. البته کونته می‌توان این افت آماری در دفاع را به تفاوت انتظارات مربوط بداند. کونته در چلسی مجبور بود تا تیمی تهاجمی تر نسبت به دوران حضور در یووه روانه میدان کند و البته با رقم زدن رکورد بیش از 100 گل زده در هر فصل، در این زمینه نیز موفق نشان داد.

برنده اثبات شده

شاید اصلی ترین برتری کونته بر اسپالتی، آمار امتیازات او در یوونتوس و چلسی باشد. کونته در دومین فصل حضور در چلسی (ضعیف ترین بین 5 فصل مورد بررسی) نیز 54.2 درصد از 59 بازی خود در تمامی رقابت ها را با پیروزی پشت سر گذاشت. آن هم در حالی که اسپالتی در دو فصل حضور در اینتر، آمار 50 درصد پیروزی در مسابقات را برای خود ثبت کرد.

کونته برای داشتن یک اثر چشمگیر روی اینتر امیدوار است تا بتواند آمار پیروزی در 78.7 درصد از مسابقات فصل 17-2016 را تکرار کند؛ فصلی که به همراه چلسی قهرمان لیگ برتر شد و تا فینال جام حذفی نیز پیش رفت. در زمینه میانگین امتیازات نیز کونته برتری محسوسی نسبت به اسپالتی دارد. او در 5 فصل گذشته به شکل میانگین 2.19 امتیاز در هر بازی کسب کرده و این آمار برای اسپالتی در اینتر، کسب 1.79 امتیاز به ازای هر مسابقه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج