۸۹۳۵۱۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تاکید دوباره فیفا؛ تصمیم داور در زمین نهایی است

آیین نامه انضباطی فیفا به تازگی به روز شده است. در ماده ۹ این آیین نامه بار دیگر تاکید شده است تصمیم داور در زمین نهایی بوده و قابل تغییر نیست.

ورزش سه: برخی از باشگاه ها انتظار دارند اشتباه داور در قضاوت قابل بازگشت باشد در حالی که فیفا تاکید می کند تصمیمات داور در زمین نهایی است و بعد از بازی در صورت اثبات اشتباه نتیجه بازی قابل تغییر نیست. تنها تصمیمات اشتباه داور در دادن کارت زرد و قرمز قابل تصحیح است و اینکه داور خطایی صورت گرفته باشد و ندیده باشد که در این صورت کمیته انضباطی می تواند صحنه انضباطی را بررسی و متناسب با آیین نامه در مورد آن رای دهد.

به واقع فیفا می گوید اعتراض به نتیجه بازی قابل بررسی نیست. همه این ها به این خاطر است که فوتبال ظرافت و جذابیت های خاص خودش را از دست ندهد. هر چند به تازگی فیفا با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی اشتباه داور در جریان بازی را به حداقل رسانده است. قرار است در ماه های آینده و با کمک فیفا VAR در استادیوم ایران نصب شود. ماده ۹ آیین نامه انضباطی فیفا که در مورد تصمیمات داور صحبت می کند از این قرار است:

ماده ۹ - تصمیمات داور

۱) تصمیمات گرفته شده توسط داور در زمین بازی نهایی است و امکان ندارد توسط نهادهای قضایی فیفا بررسی شود.

۲) در مواردی که تصمیم داور شامل یک خطای فاحش است (مثلاً اشتباه در تشخیص هویت شخص مجازات شده)، نهادهای قضایی فیفا فقط می‌توانند پیامدهای انضباطی آن تصمیم را بررسی کنند. در موارد تشخیص هویت، دادرسی انضباطی می‌تواند مطابق با این آیین‌نامه فقط علیه کسی که واقعاً مقصر بوده شروع شود.

۳) اعتراض به اخطار یا اخراج از زمین بازی بعد از ۲ اخطار تنها زمانی قابل قبول است که خطای داور در تشخیص اشتباه هویت بازیکن رخ داده باشد.

۴) در موارد بدرفتاری جدی، حتی اگر داور و کمک‌هایش آن صحنه را ندیده باشند تا اقدامی انجام دهند، می‌تواند اقدامات انضباطی صورت گیرد.

۵) مفاد این آیین‌نامه که مربوط است به اعتراض علیه نتیجه بازی که تحت تأثیر تصمیم کاملاً خارج از قاعده داور بوده، همچنان قابل اجرا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج