۹۲۲۷۳۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ممنوعیت سر زدن در فوتبال؛ علت؟ زوال عقل!

اتحادیه فوتبال اسکاتلند محدودیت‌هایی برای ضربه سر زدن برای کودکان زیر ۱۲ سال در نظر خواهد گرفت.

ورزش سه: محققان در دانشگاه گلاسکو دریافته اند که بازیکنان حرفه ای فوتبال سه و نیم برابر بیش از افراد عادی در معرض مشکلات مغزی قرار داشته و ممکن است دچار زوال عقل شوند، به همین دلیل ممکن است ضربه سر زدن برای کودکان زیر ۱۲ سال در فوتبال ممنوع شود.

هیئت مدیره فدراسیون اسکاتلند پس از گفت و گو با کارشناسان بخش پزشکی، گزینه های مختلفی را در این رابطه در نظر خواهد گرفت. ممنوعیت ضربه سر زدن برای کودکان از سال ۲۰۱۴ در ایالات متحده آمریکا برقرار است.

ممنوعیت سر زدن در فوتبال؛ علت؟ زوال عقل!

یک منبع آگاه در این رابطه به بی بی سی گفت: "تیم جدید فدراسیون خواهان پیشگیری از مسائل آسیب زا است. مطالعات حاکی از آن است این یافته ها به طور خودکار نمی توانند اعمال شوند، اما نمی توان هیچ کاری انجام نداد و در صورت لزوم، باید اقدامات بنیادی و پیشگیرانه اعمال شود. قصد ما ممنوعیت ضربه سر زدن نه فقط در بازی ها، بلکه در تمرینات با کاهش کارهای تکراری است."

دکتر جان مک لین، مشاور پزشکی فدراسیون فوتبال اسکاتلند در این رابطه گفت: "ما می خواهیم با ارائه دستورالعمل های معقول، قدم هایی را برای کاهش فشار از روی دوش بازیکنان جوان برداریم. برخی موارد ساده مانند محدود کردن تمرین سر فصل برای بازیکنان جوان و هفته ای یک جلسه تمرین برای ریکاوری مغز."

ممنوعیت سر زدن در فوتبال؛ علت؟ زوال عقل!

مطالعه دانشگاه گلاسکو نشان می دهد، جف استل مهاجم سابق وست بروم، به علت ضربه سر مکرر درگذشت. این تحقیقات پس از تاخیر در تحقیقات اولیه توسط فدراسیون فوتبال و اتحادیه بازیکنان حرفه ای انجام شده و خانواده استل که در سال ۲۰۰۲ فوت کرده بود را عصبانی کرد. دختر او داون، مدعی شد که از شنیدن نتایج این یافته ها مبهوت و متعجب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی امامی!

      طبق تحقیقاتی که چن سال پیش منتشر شد بازیکنانی که در بازی فوتبال آمریکایی بازی میکردن به علت ضربات سنگین وارده به سرشون در دوران پیری اکثرشون دچار آلزایمر و یا حتی مرگ مغزی میشدن و این اتفاق مسلما برای بازیکنان فوتبال خواهد افتاد چون ضربات سر زیادی میزنن!مطلب جالب و آموزنده ای منتشر کردین برترین ها...!سپاس

    • لوگوی ۴ سوراخه

      نفر بعدی هم حتما سرخیو راموس هست
      هههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج