۹۳۰۳۸۱
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

کار سخت بیرانوند در حضور ماکینو و عفیف

طی چند روز آینده بهترین بازیکن سال قاره آسیا در سال ۲۰۱۹ توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب خواهد شد.

خبرورزشی: بنا بر انتخاب کارشناسان AFC، علیرضا بیرانوند از کشورمان، اکرم عفیف از قطر و تومواکی ماکینو از ژاپن نفرات انتخابی برای کسب جایزه بهترین بازیکن سال قاره آسیا هستند. در این مقاله به معرفی رقبای علیرضا بیرانوند در مسیر بهترین بازیکن آسیا شدن می‌پردازیم.

اکرم عفیف (السد/ قطر)

اکرم عفیف مهاجم ملی‌پوش ۲۲ ساله‌ای است که در باشگاه ویارئال توپ می‌زند و در حال حاضر به طور قرضی در تیم السد حضور دارد. عفیف علاوه بر ویارئال در عضویت تیم‌های یوپن و خیخون نیز بوده است.

او که در دوحه به دنیا آمده یکی از بازیکنان کلیدی تیم ژاوی محسوب می‌شود و یک برادر به نام علی نیز دارد که فوتبالیست است. او نیز همانند بسیاری از بازیکنان نسل فعلی تیم ملی قطر محصول آکادمی اسپایر است و در جوانی در تیم‌های پایه سویا نیز توپ زده است.

این بازیکن تا به حال ۵۲ بار در تیم ملی قطر به میدان رفته و ۱۲ گل نیز زده است. عفیف علاوه بر قهرمانی با السد در رقابت‌های فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر، با تیم ملی قطر سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را نیز در کارنامه دارد و سال فوق العاده‌ای را سپری کرده است.

او در لیگ قهرمانان امسال تا مرحله نیمه‌نهایی پیش آمد، اما مانند پارسال نتوانست به فینال برسد و در همین مرحله حذف شد. این بازیکن در ۳۶ بازی برای السد ۳۱ بار گلزنی کرده و رقیبی جدی برای بیرانوند به شمار می‌رود.

تومواکی ماکینو (اوراوا رد / ژاپن)

دیگر کاندیدای امسال ماکینو است که در فینال لیگ قهرمانان نیز حضور دارد. این بازیکن ۳۲ ساله در پست مدافع میانی به میدان می‌رود و از سال ۲۰۱۳ در باشگاه اوراوا توپ می‌زند.

ماکینو که در هیروشیما به دنیا آمده در دوران بازی برای تیم‌های هیروشیما و کلن نیز بازی کرده است و سابقه انجام ۳۳ بازی ملی برای تیم ملی ژاپن را نیز دارد. این بازیکن سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه داد و در سال ۲۰۱۶ نیز لیگ ژاپن را فتح کرده.

علاوه بر این او در سال ۲۰۱۸ نیز در جام امپراتوری به قهرمانی رسیده است. او هم مانند عفیف در فینال جام ملت‌های آسیا حضور داشت، اما با بدشانسی این دیدار را به قطر باخت. در صورتی که این بازیکن بتواند با اوراوا به دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا برسد، او هم رقیبی جدی برای بیرانوند خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اس اس

      بابا ول کنید این مزخرفات رو یه روز میگن داره لژیونر میشه و یه روز دیگه میگن نامزد بهترین بازیکن آسیاست بعدش کفاشیان میره که جایزه اونو بگیره .اخه این دراز بی قواره کجاش به لژیونر شدن میخوره . یارو میخواد چیکارش کنه این مردیکه لندهورو.

    • عادل

      خب آقای محترم از آمار بیرانوند هم می نوشتی یکم بخندیم

    • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      خدایی حق عفیف هست. هم تولیگ قهرمان شده. هم با قطرقهرمان آسیا شده. هم تو سی و دو بازی سی و یک گل زده. هم پارسال رفت فینال لیگ قهرمانان.‌ توتمام تورنمنت ها جام اورده. منطق و مدرک ک میگه حق عفیف هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج