جاباما
۹۳۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا ایران میزبان جام ملت ها نمی‌شود؟

شیخ سلمان می‌گوید: «میزبان جام ملت ها باید ۸-۱۰ استادیوم در کلاس جهانی داشته باشد»، بنابراین میزبانی برای ایران در جام ملت ها فعلا چیزی شبیه رویاست.

ورزش سه: جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۳ با میزبانی چین برگزار خواهد شد. این در حالی است که چند سال پیش کشور ایران برای گرفتن میزبانی این رقابت ها با امارات وارد رقابت شد و فوتبال دوستان ایرانی هم امید زیادی داشتند تا ایران برنده این دوئل باشد اما در نهایت، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا امارات را برگزیند. در آن زمان بسیاری از فوتبالی ها، مشکلات سیاسی را علت این تصمیم دانستند اما نگاهی به امکانات ورزشی و خدمات توریسم در دو کشور، چیزی خلاف این را نشان می‌دهد.

توضیحات روز گذشته رییس AFC نیز تا حدی ابعاد این قضیه را آشکارتر کرد. شیخ سلمان گفت: جام ملت های ۲۰۲۳ با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و ۵۱ مسابقه در این تورنمنت به انجام خواهد رسید. بنابراین وجود ۸ تا ۱۰ استادیوم در کلاس جهانی برای یک میزبانی استاندارد الزامی است؛ موضوعی که ما اطمینان داریم در چین محقق خواهد شد.

حال در چنین شرایطی بد نیست که نگاهی به وضعیت ایران و استادیوم هایش بیندازیم: آزادی، یادگار امام، نقش جهان، پارس، فولاد آرنا، غدیر و امام رضا. نکته جالب این که چهار استادیوم از این لیست ۷ نفره در دوسال اخیر افتتاح شده اند و در زمان نام نویسی ایران برای میزبانی جام ملت ها، در دست ساخت بودند!

در این سال ها میانگین ساخت یک استادیوم در ایران نظیر نقش جهان، حداقل دو دهه است. بنابراین کسی نمی‌تواند ادعا کند که اگر میزبانی جام ملت ها به ایران برسد، در همان چند سال فرصت، می‌شود کاری انجام داد.

شیخ سلمان تاکید کرد که البته میزبان بعدی زودتر تعیین می‌شود تا این کشور فرصت بیشتری برای مهیا کردن شرایط بهتر داشته باشد.

ایران در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۶ دو دوره میزبان جام ملت های آسیا بود و هر دو بار با قهرمانی تورنمنت را ترک کرد. قهرمانی در سال ۷۶ میلادی آخرین قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها نیز محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قرمز

      ایرانم امکانات خوبی برای میزبانی داره . یکیش ورزشگاه آزادی . ورزشگاه امام رضا . ورزشگاه سپاهان . ورزشگاه فولاد خوزستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج