جاباما
۹۳۵۳۶۰
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

سبقت بارسلونا از رئال مادرید در کسب توپ طلا

آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا در رده‌بندی تیم‌های دارای بیشترین برنده توپ طلا از رقیب مادریدی‌شان پیش افتادند.

خبرگزاری تسنیم: اهدای توپ طلای سال ۲۰۱۹ به لیونل مسی برای هواداران بارسلونا لذتی مضاعف داشت. آنها نه تنها شاهد معرفی کاپیتان تیم‌شان به عنوان بهترین بازیکن دنیا هستند، بلکه حالا می‌توانند بگویند موفق‌ترین تیم دنیا از حیث در اختیار داشتن بازیکنان برنده توپ طلا هستند.

ششمین توپ طلای لیونل مسی سبب شد که در رده‌بندی تیم‌های دارای بیشترین برنده توپ طلا در طول تاریخ، بارسلونا از رئال مادرید سبقت بگیرد.

این دوازدهمین باری بود که یکی از بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا به واسطه عملکرد خوب خود در این تیم توپ طلا می‌گرفت. سال گذشته که این جایزه به لوکا مودریچ، هافبک کروات رئال مادرید رسید، دو رقیب سنتی فوتبال اسپانیا در تعداد بازیکنان برنده توپ طلا مساوی شده بودند.

در رئال مادرید کریستانو رونالدو (سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷)، آلفردو دی‌استفانو (۱۹۵۷ و ۱۹۵۹)، لوکا مودریچ (۲۰۱۸)، فابیو کاناوارو (۲۰۰۶)، رونالدو نازاریو (۲۰۰۲)، لوئیز فیگو(۲۰۰۰) و ریموند کوپا(۱۹۵۸) موفق به کسب توپ طلا شده‌اند.

در بارسلونا هم یوهان کرایف (۱۹۷۳، ۱۹۷۴)، رونالدینیو(۲۰۰۵)، ریوالدو (۱۹۹۹)، استویچکوف (۱۹۹۴)، لوئیس سوارس، تنها بازیکن اسپانیایی برنده توپ طلا (۱۹۶۰) و لیونل مسی (۲۰۰۹ف ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹) مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال را کسب کرده‌اند.

در رده‌بندی تیم‌های دارای بیشترین برندگان توپ طلا، پس از بارسلونا و رئال مادرید، تیم‌‌های یوونتوس و میلان هر دو با هشت بازیکن، بایرن مونیخ با ۵ بازیکن، منچستریونایتد با چهار بازیکن، هامبورگ، دیناموکیف و اینتر با دو بازیکن، المپیک مارسی، بلکپول، دوکلا پراگ، دینامو مسکو، بنفیکو، فرانتس‌واروش،‌ آژاکس و لیورپول همه با یک بازیکن در رده‌های بعدی قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه میدونن دی استفانو و پنالدو و مدریچ با رانت و پارتی بوده
      فیگو و رونالدو هم که از بارسا رفتن زغال حکومتی تا با مافیا برنده بشن که شدن

    • بدون نام

      الان بارسلونا پرافتخار ترین از نظر جام توپ طلا کفش طلا و افتخاراته و مسی بهترین و پرافتخار ترین تاریخ و بارسا پرطرفدارترین تیم دنیا و گواردیولا بهترین مربی تاریخ

    • بدون نام

      زغال یعنی موز

    • بدون نام

      رئال پرافتخارترین باشگاه جهان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج