جاباما
۹۳۵۵۵۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فان‌دایک ۷ امتیاز با توپ طلا فاصله داشت

مهاجم بارسلونا با وجود رای‌های عجیب برنده توپ طلای ۲۰۱۹ شد و تنها ۷ امتیاز با مدافع لیورپول فاصله داشت.

ایسنا: لیونل مسی دیشب (دوشنبه) ششمین توپ طلایش را در پاریس به دست آورد. مهاجم بارسلونا در میان ۳۰ نامزد، بیشترین رای را کسب کرد. با این حال فرانس فوتبال آرای هر یک از نامزدها را امروز (سه‌شنبه) منتشر کرد.

ستاره آرژانتینی ۶۸۶ امتیاز به دست آورد و ویرجیل فان‌دایک ۶۷۹ امتیاز را به خود اختصاص داد. کمبود تنها هفت امتیاز، مدافع لیورپول را از کسب توپ طلا بازداشت. کریستیانو رونالدو با فاصله زیادی پس از کسب ۴۷۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین سادیو مانه ۳۴۷ امتیاز به دست آورد و رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

فان‌دایک ۷ امتیاز با توپ طلا فاصله داشت

امتیاز ۱۰ بازیکن نخست توپ طلا ۲۰۱۹

۱.لیونل مسی ۶۸۶

۲. ویرجیل فان دایک ۶۷۹

۳.کریستیانو رونالدو ۴۷۶

۴.سادیو مانه ۳۴۷

۵.محمد صلاح ۱۷۸

۶. کلیان ام باپه ۸۹

۷. آلسیون بکر ۶۷

۸. روبرت لواندوفسکی ۴۴

۹. برناردو سیلوا ۴۱

۱۰. ریاض محرز ۳۳

۱۸۰ روزنامه نگار به پنج بازیکن برتر سال رای دادند. یکی از عجیب ترین‌ها به حافظ ماریکار، روزنامه نگار دیلی نیوز اختصاص داشت. او نماینده سری‌لانکا بود و در سه دوره گذشته نیز رای داده بود. آرای ماریکار نسبت به دیگر ژورنالیست‌ها تفاوت زیادی داشت. بهترین بازیکن سال از نظرش الکساندر آرنولد بود. تنها کسی که مدافع لیورپول را در رتبه نخست قرارداد روزنامه‌نگار سری‌لانکایی بود. در جایگاه دوم پیر امریک اوبامیانگ قرار داشت و رتبه سوم را به آنتوان گریزمان اختصاص داد. روبرت لواندوفسکی و مارک آندره تراشتگن هم در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

نخستین بار نیست که انتخاب‌های ماریکار سر و صدا می‌کند. او در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار رای داد. برای او بونوچی بهترین بازیکن آن سال بود. در آن سال بازیکن ایتالیایی در رتبه چهاردهم قرار گرفت و پنج امتیازی که ماریکار به او داد روی رتبه‌اش تاثیرگذار بود. روزنامه‌نگار سری‌لانکایی داوید دخئا را در رتبه دوم قرار داد و جایگاه‌های بعدی به رادامل فالکائو، ادن هازارد و هری کین اختصاص یافت.

ماریکار در سال گذشته هازارد را در جایگاه نخست و فیرمینیو را در رتبه دوم قرار داد. پل پوگبا سوم شد. رتبه چهارم به رونالدو اختصاص داشت و جایگاه پنجم به هری کین رسید. نکته قابل توجه درباره روزنامه‌نگار سری‌لانکایی این بود که به هیچ یک از برندگان حتی یک امتیاز نداد. رونالدو در سال ۲۰۱۷ و مودریچ در سال ۲۰۱۸ برنده توپ طلا شدند اما از این روزنامه‌نگار حتی یک امتیاز هم به دست نیاوردند.

علاوه بر ماریکار دیگر روزنامه‌نگارانی هم وجود داشتند که رای‌های دور از انتظاری دادند. ماتیاس لوم از توگو فصل را برای هوگو لوریس خوب دانست و دروازه‌بان فرانسوی را در رتبه سوم قرار داد. نماینده گواتمالا همچنین در بخش دروازه‌بان‌ها به آلیسون رای داد اما به رونالدو و مسی امتیازی نداد. آلمان به لواندوفسکی پنج امتیاز داد و حتی یک امتیاز هم به تراشتگن نداد. گابون هم امتیازی برای اوبامیانگ در نظر نگرفت. نماینده کره جنوبی هم در حالی که می‌توانست پنج امتیاز را به سون هیونگ مین بدهد، فان‌دایک را در رتبه اول قرار داد. سون در جایگاه پنجم قرار گرفت.

سیامک رحمانی هم به نمایندگی از روزنامه نگاران ایرانی به مسی رای داد.

فان‌دایک ۷ امتیاز با توپ طلا فاصله داشت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج