جاباما
۹۴۴۸۳۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رئال مادرید و ۴۲ گل کمتر از پارسال

رئال مادرید در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ گل‌های کمتری به ثمر رساند و باز هم نبود کریستیانو رونالدو احساس شد.

ایسنا: به نقل از آس، رئال مادرید سال ۲۰۱۹ را با ۴۲ گل کمتر نسبت به سال ۲۰۱۸ به پایان رساند. سفیدپوشان در ۵۳ بازی ۱۰۰ گل به ثمر رساندند (میانگین ۱.۸۸ گل در هر بازی). این بدترین آمار مادرید در یک دهه اخیر بود. تیم مادریدی در سال ۲۰۱۸ در ۶۰ دیدار ۱۴۲ بار دروازه حریفان را باز کرد (میانگین ۲.۳۶ گل در هر بازی). مشکل این تیم در ضربه به سمت دروازه نیست (در آخرین بازی‌شان در سال ۲۰۱۹ برابر اتلتیک بیلبائو ۲۹ بار شوت زد) بلکه توپ‌ها از خط دروازه عبور نمی‌کنند. سفیدپوشان در پنج بازی از ۲۴ دیدار گذشته‌شان نتوانستند گلزنی کنند (پاری سن ژرمن، اتلتیکومادرید، رئال بتیس، بارسا و اتلتیک بیلبائو).

مادرید در سال ۲۰۱۰ توانست ۱۳۰ گل در ۵۰ بازی به ثمر برساند. یک سال بعد تعداد گل‌هایش در ۶۰ دیدار به ۱۶۷ رسید. این تیم در سال ۲۰۱۲ در این تعداد دیدار ۱۵۶ بار دروازه حریفان را باز کرد. سال ۲۰۱۳ با ۱۵۶ گل در ۵۸ بازی برای سفیدپوشان به پایان رسید. یک سال بعد در ۱۷۸ بازی ۶۳ گل به ثمر رساندند. مادرید در سال ۲۰۱۵ توانست در ۵۵ دیدار ۱۴۰ بار گلزنی کند. این تعداد گل در سال ۲۰۱۶ با یک بازی کمتر به ۱۵۲ رسید. سفیدپوشان در سال ۲۰۱۷ در ۶۳ دیدار توانستند ۱۵۶ بار گلزنی کنند و در نهایت در ۲۰۱۸ در ۶۰ بازی ۱۴۲ گل به ثمر رساندند.

با وجود چنین شرایطی زین الدین زیدان نگران نیست. سرمربی رئال مادرید گفت: ما به گل دست خواهیم یافت چون کار خود را به خوبی انجام می‌دهیم. به راحتی به زمین حریف می‌رسیم اما باید آرام باشیم.

یکی از دلایل اصلی افت مادرید نبود کریستیانو رونالدو است. نخستین سالی است که ستاره پرتغالی در هر ۳۶۵ روز مادرید را همراهی نمی‌کند. کاهش میانگین گلزنی تیم مادریدی در یک دهه اخیر در نبود رونالدو کاملا قابل توجه است. از ۱۵۳ گل در هر فصل به ۱۰۰ گل رسیده است. علاوه بر این سفیدپوشان در دو بازی پیاپی نتوانستند گلزنی کنند، اتفاقی که از سال ۲۰۰۶ رخ نداده بود. در آن سال این تیم نتوانست دروازه آرسنال، رئال بتیس و والنسیا را باز کند.

در نبود رونالدو، کریم بنزما به گلزن مادرید تبدیل شد و توانست در این سال ۳۵ گل به ثمر برساند اما با ستاره پرتغالی فاصله دارد. رونالدو در آخرین فصلش برای مادرید ۴۲ بار گلزنی کرد. بهترین آمار سفیدپوشان در سال ۲۰۱۴ با ۱۷۸ گل به ثبت رسید. در آن سال تیم مادریدی فاتح لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها با هدایت کارلو آنچلوتی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج