۹۴۶۵۴۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تیبو کورتوا؛ از هو شدن تا بهترین شدن

تیبو کورتوا رئال مادرید که در ماه نخست فصل توسط هواداران هو می شد اکنون بهترین دروازه‌بان لالیگا محسوب می‌شود.

ایسنا: به نقل از آس، رئال مادرید که شنبه توانست با سه گل ختافه را شکست دهد دوباره شاهد درخشش تیبو کورتوا بود. درست است که رافائل واران و فدریکو والورده ( به عنوان بازیکن ذخیره) در این نتیجه تاثیر گذار بودند اما اگر مهارهای کورتوا در نیمه اول نبود سفیدپوشان نمی‌توانستند چنین برد قاطعی را به دست آورند.

پیش از آغاز نیمه دوم مادرید شرایط سختی را سپری کرد اما دروازه‌بان بلژیکی به خوبی از قد ۱۹۹ سانتی متری خود استفاده کرد تا سفیدپوشان پیروز به رختکن بروند. کورتوا سه بار ناجی دروازه تیمش شد. ابتدا زمانی که بازی بدون گل بود اجازه گلزنی به آرامباری نداد. پس از یک بر صفر شدن نتیجه مانع از گلزنی فجر شد و در نزدیکی پایان نیمه نخست ضربه سر کابررا را مهار کرد. دروازه‌بان رئال مادرید پس از بازی گفت: این مهار مهم بود، ممکن بود با تساوی به رختکن برویم. زمانی که با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفتیم با آرامش بیشتری نیمه دوم را آغاز کردیم.

کورتوا نسبت به چند ماه پیش کاملا در شرایط متفاوتی قرار دارد. او توسط هواداران رئال مادرید هو می‌شد اما اکنون در سه بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته است و از ۲۸ ضربه‌ای که به سمت دروازه‌اش زده شد ۲۶ توپ را مهار کرد. دروازه‌بان بلژیکی در ۹ هفته نخست لالیگا که در هفت بازی حضور داشت تنها هفت گل دریافت کرد. در ۱۰ هفته بعد (یک دیدار را از دست داد) دو بار دروازه‌اش باز شد.

دروازه‌بان رئال مادرید در مجموع در ۱۶ بازی ۹ گل دریافت کرده است و در بخش جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) از همه بالاتر است. او میانگین ۰.۵۶ گل در هر بازی را به ثبت رسانده است و از یان اوبلاک با میانگین ۰.۶۳ گل پیشی گرفته است. لالیگا خیلی طولانی است اما کورتوا در مسیر کسب جایزه سامورا قرار دارد. آخرین دروازه‌بانی که با پیراهن رئال مادرید موفق به دریافت کسب این عنوان شد ایکر کاسیاس بود که در فصل ۰۸-۲۰۰۷ در ۳۶ بازی ۳۲ گل دریافت کرد. کورتوا پیش از این دو بار برنده سامورا شده بود. او زمانی که از دروازه اتلتیکومادرید حفاظت می‌کرد در فصل‌های ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۳-۲۰۱۲ بهترین دروازه‌بان لالیگا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج