جاباما
۹۴۶۶۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

قطبی در آستانه ماجراجویی جدید در چین

افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، روزهای پرخبری را در چین می‌گذراند.

ورزش سه: در شرایطی که او با تیم شیجیاجوانگ در حال برگزاری اردوی پیش فصل است، اخبار مختلفی در مورد این سرمربی ایرانی تبار شاغل در لیگ چین به گوش می‌رسد. رسانه‌های چینی در روزهای گذشته خبرهای مختلفی در مورد قطبی و تصمیمش در سال جدید میلادی منتشر کرده‌اند.

او در حالی تیمش را آماده رقابت‌های سوپرلیگ ۲۰۲۰ می‌کند که دستیاران خارجی تازه‌ای را به کادرش اضافه خواهد کرد و همچنین یک هافبک مرکزی و یک مدافع نیز در سبد خرید او برای این تیم قرار گرفته‌اند، اگرچه هنوز تا به امروز هیچ بازیکنی به تیم شگفتی ساز لیگ دسته اول اضافه نشده است.

اتفاق جالب درباره قطبی موضوع انتخاب او به عنوان مدرس کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای در چین است که واکنش‌های مختلفی را بهمراه داشته است. برخی از رسانه‌ها به نداشتن مدرک پرولایسنس از سوی او، از این انتخاب انتقاد کرده‌اند اما به محض انتشار این شایعات، فدراسیون فوتبال چین با همتای خود در امریکا تماس برقرار کرده و از آنها در مورد مدرک مربیگری قطبی استعلام گرفته است. بنا بر آنچه که در پاسخ به این استعلام آمده، قطبی بالاترین مدرک مربیگری این کشور را دریافت کرده است.

اما موضوع دیگر به مقاله تیتان اسپور چین برمی‌گردد که به مساله انتخاب سرمربی برای تیم ملی این کشور پرداخته و قطبی را جزو نفراتی دانسته که می‌توانستند این سمت را در اختیار بگیرند. البته فدراسیون فوتبال چین، برنامه ای برای انتصاب سرمربی خارجی نداشت و لی تای دستیار سابق مارچلو لیپی را در این سمت قرار داد.

قطبی با شیجیاجوانگ به عنوان یک تیم تازه صعود کرده در فصل جدید لیگ چین کار سختی پیش رو دارد و باید از موفقیت خود در صعود پرماجرایی که از آن به عنوان یک معجزه یاد می‌شود، دفاع کند. او البته پیشنهادی از تیم تازه سقوط کرده بیجینگ رنه داشت که آن را رد کرد و نپذیرفت تا اولین ماجراجویی خود را در سوپرلیگ چین که یکی از ثروتمندترین لیگ های جهان است آغاز کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج