adexo3
۹۴۸۰۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تیم استیلی؛ کم‌تجربه، ولی امیدوار

شروع شد. تیم امید از امروز وارد رقابت سخت برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ می‌شود.

ایران ورزشی: شروع شد. تیم امید از امروز وارد رقابت سخت برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ می‌شود. حریف اول ازبکستان است که دو سال قبل قهرمان امیدهای آسیا شد و در تیمی که به تایلند آورده ۶ بازیکن آن تیم قهرمان حضور دارند. برای شاگردان استیلی این یک رقابت نفسگیر است که با جدال با کره جنوبی و چین ادامه می‌یابد. صعود از این گروه سخت یعنی طی کردن نیمی از راه صعود. از ۱۶ تیمی که در تورنمنت حضور دارند سه تیم سهمیه حضور در فوتبال المپیک توکیو را به دست می‌آورند.

درباره حسرت المپیک سال‌هاست که می‌نویسیم و صحبت می‌کنیم. حدود نیم قرن. روش‌های مختلف به کار گرفته شده، ولی نه مربی ایرانی نه خارجی نتوانسته از این سد بلند بگذرد. این‌بار قرعه به نام استیلی افتاده تا بختش برای صعود را بیازماید.

اگر فکر می‌کنید کار تیم امید این بار از دفعات قبل آسان‌تر است، در اشتباهید. کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۲۰۱۳ جام قهرمانی امیدهای قاره را راه‌اندازی کرد و تصمیم گرفت مقدماتی المپیک در قالب همین مسابقات برگزار شود. این تورنمنت جدید که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، از طرف فدراسیون‌های آسیایی خیلی جدی گرفته شده و به همین اندازه صعود به المپیک هم دشوارتر شده است.

آخرین حضور ایران در این مسابقات به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که تیم خاکپور در آستانه نیمه‌نهایی مقابل ژاپن متوقف شد. امید ایران موفق نشد به دوره قبلی این مسابقات صعود کند و این بار هم در حالی به تایلند رسیده که بر اساس نظر کارشناسان جایی در میان مدعیان اصلی ندارد.

تیم‌های آسیایی در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی در رده پایه تیم‌های خوبی ساخته‌اند و فوتبال ایران متأسفانه نتوانسته پا به پای رقیبانش حرکت کند.

این تفاوت را می‌توان با بررسی سابقه بین‌المللی بازیکنان تیم‌های حاضر در این مسابقات هم بررسی کرد. معمولاً در تیم‌های المپیک ایران در ادوار قبلی چند بازیکن ملی‌پوش حضور داشت. بازیکنانی که در سنین پایین به تیم ملی می‌رسیدند و حضورشان در تیم امید بار فنی و تجربی سنگینی داشت. در تیم امید فعلی هم بازیکنان مستعد زیادی حضور دارند. مهدی قائدی و امید نورافکن از ستاره‌های لیگ نوزدهم هستند، ولی هنوز راهی به تیم ملی نداشته‌اند. در این مجموعه تنها محمد محبی و اللهیار صیادمنش در دوره کوتاه مربیگری ویلموتس فرصت داشتند فضای بازی در تیم ملی را تجربه کنند.

تیم‌های رقیب اما با ملی‌پوشان نسبتاً پرشماری به تایلند سفر کرده‌اند. در تیم امید ژاپن ۱۵ بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند. در فهرست تیم‌های کره جنوبی، قطر و عراق هم چند بازیکن ملی‌پوش دیده می‌شوند.

می‌توان گفت که تیم امید از نظر تجربه نسبت به تیم‌های امید قبلی ایران و همچنین مدعیان حاضر در این تورنمنت در سطح پایین‌تری است. با این حال شاگردان استیلی برای صعود بدون شانس نیستند و این به معنی دست‌کم گرفتن امیدهای آنها نیست. هافبک تیم ملی در جام جهانی ۹۸ بازیکنان مستعدی در اختیار دارد که با وجود قرعه سخت‌شان همچنان می‌توانند به توکیو برسند. تیم امید در ادوار قبلی فاصله کمی با صعود داشته و باید امیدوار باشیم که این بار اتفاقات به نفع ما رقم بخورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج