۹۵۲۰۲۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

رای کنفدراسیون فوتبال آسیا فعلا برای پلی‌آف؟

قضیه حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گویا جدی‌تر از این حرف‌هاست و اگر انصرافی در کار باشد، به‌طور حتم قضیه بیخ پیدا کرده و احتمال تنبیهات گسترده‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز وجود خواهد داشت.

فرهیختگان: قضیه حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گویا جدی‌تر از این حرف‌هاست و اگر انصرافی در کار باشد، به‌طور حتم قضیه بیخ پیدا کرده و احتمال تنبیهات گسترده‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز وجود خواهد داشت. بر همین اساس برخی تلاش‌ها برای جلوگیری یا تغییر نظر کنفدراسیون آسیا آغاز شده و تحرکاتی نیز طی این روزها صورت گرفته تا به میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان خدشه‌ای وارد نشده و کما‌فی‌السابق به‌جز دیدار تیم‌های ایران و عربستان در کشور ثالث، سایر دیدارها به میزبانی کشورمان برگزار شد.

کنفدراسیون تعطیل بود!

در روزی که کنفدراسیون فوتبال آسیا (روز یکشنبه) تعطیل بود، این خبر اعلام شد که قرار است این کنفدراسیون در روز تعطیل رای نهایی خود را تا ظهر اعلام کند. این در حالی است که معمولا روال کار در مالزی به این شکل است در روزهای تعطیل اقدام خاصی درخصوص موارد مقتضی صورت نگرفته و صدور و اعلام رای به روزهای کاری مربوط خواهد شد.رسانه‌های عربی نیز پا را فراتر از آن گذاشته و اعلام کردند این رای اعلام شده و تیم‌های ایرانی از حق میزبانی خود سلب شده‌اند؛ حالا این موضوع صحت دارد یا در راستای جوسازی‌های رسانه‌های عربی انجام می‌شود، باید صبر کرد و در نهایت مشخص شود این حکم با چه مضامینی و در چه روزی اعلام خواهد شد.

جلسات پیاپی تاج با وزارت

رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال از آنجایی که همچنان سمتش به‌عنوان عضو هیات‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا محفوظ است در این دو سه روز به قضیه ورود کرده و تلاش‌هایی را نیز برای پایان این بحران آغاز کرده است.
تاج و سلطانی‌فر در یکی دو روز اخیر چندین جلسه فشرده را برگزار کرده و راهکارهای لازم برای فرار از این چالش بزرگ را اندیشیده‌اند. در این خصوص ابتدا مذاکرات با اعضای ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده و به‌جز صحبت تلفنی شیخ سلمان با وزیر ورزش ایران، مهدی تاج نیز در تماس‌های جداگانه با اعضای هیات‌رئیسه (هیات اجرایی) کنفدراسیون سعی کرده است آنها را ضمن دعوت به دیدن واقعیت‌ها و اینکه ایران کشوری امن به‌شمار می‌رود، به پس گرفتن آرا متقاعد کرده و از آنها درخواست کرده تا به دور از جوسازی‌های ممکن، این پرونده را به سود ایران خاتمه دهند.

رئیس فیفا برای اولین‌بار ورود کرد

نکته قابل توجه در پرونده سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در آسیا می‌توان به ورود اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا به این پرونده اشاره کرد. البته پیش از این نیز رئیس فیفا شخصا درخصوص مسائل مرتبط به فوتبال ایران از جمله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، پول‌های بلوکه‌شده فدراسیون ایران در فیفا و... ورود کرده بود و سعی کرد مسائل مرتبط به فوتبال کشورمان را به بهترین شکل ممکن حل‌وفصل کند. با این حال این‌بار شنیده می‌شود اینفانتینو به رای اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود و سعی کرده است تا با گرفتن تمامی اطلاعات موجود از طرفین پرونده به‌طور رسمی از طرف فیفا این پرونده را فیصله بدهد. در این خصوص یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال گفت: «مسئولان ارشد وزارت و فدراسیون طی یکی دو روز اخیر در تماس با نزدیکان رئیس فیفا سعی کرده‌اند اقدامات لازم درخصوص تغییر موضع و رای کنفدراسیون فوتبال آسیا را انجام دهند و در این خصوص منتظر هستند رای نهایی اعلام شود.»

رای‌ AFC فعلا برای پلی‌آف؟

برخی منابع می‌گویند رای کنفدراسیون فوتبال آسیا فعلا برای مسابقات مرحله پلی‌آف و مربوط به استقلال و شهرخودرو خواهد بود و درباره مراحل گروهی و حذفی به‌طور جداگانه تصمیم‌گیری خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی عرضگی از صفات بارز فوتبال ایرانه . مطمئن باشیم ایران تن به این خفت و خاری میده . همیشه منفعل عملکردن . خجالت اوره که هیچگاه پاسخ محکم ندادن . اگه جلو عربستان سر تعظیم فرود نمی اوردن حالا اینقدر ذلیل نمیشدیم

    • علی

      چقدر شما ساده اید مدیران ما راضی هستند به این رای حتی واسه تیم ملی برای اینکه دیگه دغدغه ای واسه ورود بانوان به ورزشگاه ندارند ودیگه قرار نیست که با جناح سنتی ومخالف زنان سروکله بزنند ونهایتا پست ومقامشون واز دست بدهند

    • بدون نام

      خود زنی سیاسی آب از آب تکون نمی خوره
      فقط ما همه چی رو با ختیم همه کشور ها از
      خدا شون بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج