۹۵۷۳۳۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مهاجمان آماده و هافبک‌ها، آتش‌بار استقلال

استقلال در این فصل ماشین تهاجمی بسیار کارآمدی دارد و آمار خیره کننده گل‌های زده‌اش مهر تأییدی است بر این ادعا.

خبرورزشی: آبی‌پوشان تا اینجای کار با احتساب لیگ برتر و لیگ قهرمانان ۴۳ مرتبه دروازه حریفانشان را باز کرده‌اند که رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. در این میان، اما نکته دیگر سرپنجه بودن مهاجمانی است که برای استقلال سنگ‌تمام گذاشته‌اند.

مردان ۱۱ گله

بهترین گلزن استقلال در حال حاضر مهدی قائدی و شیخ دیاباته هستند. مردانی که تا اینجای کار به ترتیب ۹ و ۸ گل در لیگ برتر و ۲ و ۳ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند و امید اول گلزنی آبی‌پوشان پایتخت برابر پرسپولیس محسوب می‌شوند. البته دیاباته فعلاً با مشکل مصدومیت مواجه است و گفته می‌شود به شهرآورد نمی‌رسد. قائدی هم حتماً از سوی پرسپولیسی‌ها یارگیری خواهد شد، ولی اگر می‌خواهد خودش را به عنوان یک مهاجم بزرگ نشان بدهد، به هیچ عنوان نباید شهرآورد را از کف بدهد. البته شاید بزرگترین دغدغه مهدی قائدی در حال حاضر مصدومیت شیخ دیاباته باشد. بدشانسی دیاباته وقتی مضاعف می‌شود که بدانیم او بازی رفت برابر سرخپوشان را هم به دلیل آسیب‌دیدگی از کف داد و اگر به بازی پنج‌شنبه نرسد و در استقلال بماند، برای جدال با سرخپوشان باید تا فصل آینده صبر کند البته شاید هم دو تیم در جام حذفی به هم بخورند و دیاباته مجال عرض‌اندام بیابد.

صدای پای مرد امیدوار

در کنار قائدی و دیاباته استقلال حالا صاحب یک مهاجم تمام‌عیار و آینده‌دار دیگر هم شد که شروعی بسیار مطلوب داشته است. صحبت از ارسلان مطهری است. مردی که به آرزوی دیرینه خود رسید و پس از سال‌ها بالاخره پیراهن آبی را بر تن کرد. ارسلان در بدو ورود توفان راه انداخت و ۲ گل به الریان زد تا نشان بدهد مایه‌های بزرگی را دارد. او برای تکمیل کار خوب خود دروازه نفت مسجدسلیمان را نیز گشود تا نشان بدهد با قدرت در حال نزدیک شدن به زوج دیاباته و قائدی است. البته اگر شیخ به بازی نرسد، ارسلان شانس بسیار زیادی برای فیکس بازی کردن مقابل سرخپوشان پایتخت خواهد داشت.

سهم ۶۲ درصدی

مهاجمان استقلال تا اینجای کار در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ۲۶ گل زده‌اند که می‌شود ۵۹ درصد از کل گل‌های آبی‌ها. آماری ارزشمند و قابل ملاحظه برای تهاجمی‌ترین تیم کنونی فوتبال ایران. این وضعیت در صورت تداوم می‌تواند شرایط استقلال را بهتر کند. این نکته را هم نباید از یاد برد که ارسلان مطهری در نیم‌فصل اول با پیراهن ذوب‌آهن هم ۵ گل زده، اما در تعداد گل‌های زده او برای استقلال محاسبه نشده است.

هافبک‌های فرصت‌طلب

علاوه بر مهاجمان خوب، استقلال هافبک‌های فرصت‌طلبی نیز دارد که می‌تواند روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کند. علی کریمی، وریا غفوری و حتی فرشید اسماعیلی بازیکنانی هستند که استقلالی‌ها به گلزنی آن‌ها در جدال سنتی فصل امید دارند به خصوص کریمی و غفوری که هم قدرت شوتزنی دارند و هم توانایی نواختن ضربات کاشته.

گل آقایی

... و بالاخره اینکه سجاد آقایی نیز یک گل در این فصل برای استقلال به ثمر رسانده تا او هم در این کامیابی سهم داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج