۹۵۷۶۸۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

چند ساعت تا مهم ترین خبر فوتبال ایران؛

اصفهان، سپاهان، قلعه‌نویی؛ مهم‌تر از دربی

برای امیرقلعه‌نویی دقایق به کندی می گذرند. او در دوراهی سختی گیر افتاده که شاید اگر تجربه گذشته‌اش نبود، سخت می توانست از آن بیرون بیاید.

ورزش سه: چند روز بعد از بازی فولادخوزستان و جنجال های نشست مطبوعاتی که با سکوت قلعه نویی همراه بود، تلفن همراه سرمربی سپاهان پرترافیک‌ترین روزها را پشت سر می گذارد. او مدام پاسخ افرادی از فدراسیون، باشگاه، کارخانه و حتی وزارتخانه را می دهد و در عین حال باید مراقبت کند که تیمش از شرایط خوب این هفته ها فاصله نگیرد و از نبرد سخت روز پنج شنبه در مسجد سلیمان سربلند بیرون بیاید.

حالا دیگر شکی وجود ندارد که قلعه نویی گزینه اصلی و اول سرمربیگری تیم ملی است، اما در شرایطی که سپاهانی ها در کورس جدی قهرمانی با پرسپولیس هستند، علاقه ای به از دست دادن وی ندارند و کار به جایی رسیده که کارخانه فولاد مبارکه در ضرورت حفظ او بیانیه می دهد. این بیانیه اینستاگرامی که امضای یکی از مهم ترین واحدهای صنعتی ایران را پای خود دارد، در شرایطی منتشر شد که در برنامه فوتبال برتر هواداران سپاهان در گزارش میدانی این برنامه مشغول گله گذاری از فدراسیون برای ترغیب سرمربی شان به جدایی بودند. نکته جالب همینجاست؛ اینکه قلعه نویی هرگز تلاشی برای حضور در تیم ملی نکرده اگرچه یقینا همیشه بازگشت به این صندلی برای جبران اتفاقات سال ۲۰۰۷ جزئی از رویاهای مردی بوده که بعد از اتفاقات آن سال، چهار بار دیگر قهرمان لیگ برتر شد تا حقانیت خود را به اثبات برساند.

حالا قلعه نویی در این موقعیت خطیر و دوگانه، در شرایطی که آماده نگه داشتن سپاهان و خودداری از حضور در بحث های حاشیه ای این روزها از اولویت های ذهنی اوست، باید با نهایت وسواس و مراقبت شرایط را پیش ببرد؛ در حالی که شاید کمتر مربی ای در ایران وجود دارد که پیشنهاد صندلی تیم ملی آنقدر برایش وسوسه انگیز نباشد که تیم باشگاهی اش را رها کند. اما برای او پروژه سپاهان و البته هوادارانش هم جای خود را دارد. به همین دلیل هم هست که در تمرین امروز سپاهان تاکید او به حفظ تمرکز و ایجاد انگیزه برای رویارویی با شاگردان مهدی تارتار بود. تفکری که ممکن است خیلی زود جای خود را به آنالیز تیم هایی مثل هنگ کنگ و بحرین و عراق و غول های آسیایی بدهد.

تا خبر بزرگ فوتبال ایران فاصله چندانی باقی نمانده است و اگر موضوع به نتیجه نرسیده، علتش خود امیر قلعه نویی است که برای بازگشت به تیم ملی هول نکرده. از این به بعدش هم با باشگاه سپاهان و فدراسیون فوتبال تا هم اصفهانی ها همچنان مدعی جدی لیگ برتر باقی بمانند هم این جابجایی در نهایت آرامش رخ بدهد و تیم ملی را همانطور به مصاف رقبا بفرستد که از این مجموعه پرستاره انتظار داشته ایم.

اگر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود که اصفهان کانون خبرهای تازه خواهد بود؛ اگر هم مخالفت سپاهان رای فدراسیون را بزند، آنوقت است که باید به دنبال انتخاب های تازه و شاید هم قدیمی برای دو بازی هنگ کنگ و کامبوج باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی چهرقانی

      فکرنکنم امیرقلعه نویی مربیی باشه ک از دربی مهمتر باشه حداقل کاراش اینو ثابت کرده ما داریم با انتخاب قلعه نویی ب عنوان سرمربی ایران رو ب عقب برمیگردیم چون تاکتیکش مشخصه

    • بدون نام

      چه میکنه این وزیر وقتی می بینه تیم.سوگوليش هیچی نیست میاد تیم های دیگه رو از هم ميپاشونه از فراری دادن مربی نفت و استقلال تا دزدیدن مربی شهرخودرو الانم نوبت سپاهانه به امید دریافت چهارمین جام حلبی واسه سوگوليها حسرت به دلان آسیا

    • قرمزته

      والا برانکو رو هم همینا فراری دادن وقتی دیدن پرسپولیس بی رقیبه
      اگه وزارت با قرمزاست پس چرا پول برانکو رو ندادن؟
      فراری دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج