adexo3
۹۶۴۶۰۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

اتفاقات شب قبل و روز بازی اصفهان

دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته بیستم بدون اینکه برگزار شود با حاشیه‌های زیادی همراه بود و ممکن است در روزهای آینده هم این حاشیه‌ها با صدور حکم کمیته انضباطی بیشتر هم شود.

فرهیختگان: دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته بیستم بدون اینکه برگزار شود با حاشیه‌های زیادی همراه بود و ممکن است در روزهای آینده هم این حاشیه‌ها با صدور حکم کمیته انضباطی بیشتر هم شود. حاشیه‌هایی که از یک شب قبل از روز مسابقه آغاز شد.

تصمیم سپاهان از شب قبل بازی

روز قبل از بازی بود که زمزمه‌هایی مبنی‌بر بدون تماشاگر برگزار شدن ۳ بازی باقی‌مانده هفته بیستم به گوش رسید که البته در همان روز توسط رئیس هیات اصفهان تکذیب و عنوان شد. در این بازی هواداران می‌توانند حضور پیدا کنند. بعد از این شایعات و در جلسه هماهنگی سپاهانی‌ها اعلام کردند که بدون هوادارا‌ن‌شان حاضر نیستند به میدان بروند و تقاضای لغو این بازی را درصورت ممنوعیت ورود هواداران به ورزشگاه ارائه دادند. این موضوع با مخالفت مسئولان برگزار‌کننده مواجه شد، اما فتاحی سرپرست سپاهانی‌ها شب قبل از بازی از طریق ناظران بازی پیغام فرستاد که اگر قرار باشد هواداران‌شان به ورزشگاه نیایند و همچنین این بازی به زمان دیگری موکول نشود، حاضر نیستند مقابل پرسپولیس قرار بگیرند. صحبت‌های جلال مرادی که در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که «می‌دانستیم تیم سپاهان قصد آمدن به ورزشگاه را ندارد» هم از صحبت‌های شب قبل از بازی سرچشمه می‌گیرد.

سپاهانی‌ها تا 17:25 به زمین نرفتد

آن‌طور‌که شاهدان حاضر در ورزشگاه می‌گویند اتوبوس زردپوشان اصفهانی حوالی ساعت ۱۶:۲۰ وارد نقش‌جهان شد تا تیم داوری، کادر برگزاری و پرسپولیسی‌ها امیدوار باشند که این بازی به‌زودی آغاز خواهد شد. با اینکه براساس قانون، داور بازی باید بعد از ۳۰ دقیقه حکم به تعطیلی بازی می‌داد، اما سیدعلی ۱۰ دقیقه هم بیشتر منتظر سپاهانی‌ها ماند تا بعد از اینکه آنها به زمین مسابقه نرفتند، با تایید جلال مرادی دو تیم راهی رختکن شوند. جالب است که بعد از رفتن پرسپولیسی‌ها به رختکن باز هم ناظر بازی و مسئولان برگزاری منتظر حضور سپاهانی‌ها در زمین بودند تا حکم به آغاز بازی دهند اما انتظار آنها تا ساعت ۱۷:۲۵ نتیجه‌ای نداشت و هیچ‌کدام از زردپوشان به زمین مسابقه نرفت.

چرا داور سوت نزد؟

یکی از علامت سوال‌های هواداران دو تیم این بود که چرا داور این بازی بعد از اینکه از بابت نیامدن سپاهانی‌ها مطمئن شد، بدون اینکه سوت آغاز و پایان بازی را به صدا در بیاورد، زمین بازی را ترک کرد. در این خصوص بد نیست بدانید که قانون سوت‌زدن در دیداری که یک سوی آن به میدان نیامده است، مدت‌هاست که از قوانین داوری برداشته شده و در این زمینه ‌تنها مجوز ناظر بازی برای لغو بازی کفایت می‌کند. بعد هم کمیته انضباطی می‌تواند براساس گزارش ناظر بازی، تصمیمات لازم را درخصوص نتیجه بازی یا حکم برگزاری دیدار در زمانی دیگر اتخاذ کند.

مرادی مجوز خروج را داد

پرسپولیسی‌ها بعد از اینکه به رختکن رفتند، تا زمانی که برای ناظر بازی عدم حضور سپاهانی‌ها در زمین مسجل نشده بود، اقدام به ترک استادیوم نکردند و زمانی وسایل خود را از رختکن خارج کردند که جلال مرادی به آنها اعلام کرد می‌توانند برای بازگشت به تهران راهی فرودگاه شوند.

هدف سپاهان چه بود؟

برخی از منابع خبری معتقدند سپاهانی‌ها می‌خواستند بعد از رفتن پرسپولیسی‌ها به رختکن، به زمین بازی بروند تا به‌نوعی برابر تیمی که تمرکز خود را از دست داده، قرار بگیرند؛ غافل از اینکه شرایط طوری رقم خورد که قرمزها با مجوز ناظر بازی ورزشگاه را ترک کردند.

مرادی: در بازی خارجی تیم خاطی محروم و جریمه می‌شود

ناظر داوری این بازی هم درخصوص مسائل مختلف این دیدار لغو شده صحبت کرد و در طول صحبت‌هایش بارها تاکید کرد در زمین بازی با یک تیم طرف بوده‌اند. مسعود مرادی تاکید داشت که با نظر ناظر بازی به داوران در ساعت ۱۷:۲۰ اعلام کرده که می‌توانند لباس‌های خود را تعویض و ورزشگاه را ترک کنند. ناظر داوری بازی درخصوص اینکه اگر در یک بازی خارجی این اتفاق رخ دهد چه واکنشی صورت می‌گیرد، گفت: «نه‌تنها تیمی که در زمین بازی حاضر نشده نتیجه را واگذار می‌کند، بلکه با جرایم سنگین و محرومیت هم مواجه می‌شود!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 3چرخه سواران

      اقای تابش اگه خیلی شجاع و نترس هستیدوپرسوولیس تمایل به بازی نداشت
      چرا شما سه شب و سه روزجلوی استانداری
      خیمه زده بودید؟

    • عشقپولیس قهرمان

      مرادی مرد هست دمت گرم مرد بزرگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج