۹۶۶۵۸۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

استقلال و پرسپولیس در انتظار کمک از پنجره پشتی

دوسوم از رقابت‌های لیگ سپری شده و فصل جاری لیگ برتر کم‌کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و این در حالی است که پرونده‌های شکایت خارجی سرخابی‌ها یک به یک از راه رسیده و هر احتمالی درخصوص سرنوشت آنها محتمل است

فرهیختگان: دوسوم از رقابت‌های لیگ سپری شده و فصل جاری لیگ برتر کم‌کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و این در حالی است که پرونده‌های شکایت خارجی سرخابی‌ها یک به یک از راه رسیده و هر احتمالی درخصوص سرنوشت آنها محتمل است؛ از جمله اینکه پنجره‌های هر دو تیم با توجه به عدم پرداختی‌های طلبکاران در موعد مقرر در خطر بسته شدن دوباره قرار دارد.

ماجرایی که قبلا نیز هر دو تیم یک بار چوب آن را خورده و با پنجره‌های بسته مجبور به حفظ ساختار تیمی و بعضا اضافه کردن جوان‌ترها به ترکیب خود شدند و حالا نیز با این حال و روز مالی و بی‌پولی‌هایی که دو تیم پرطرفدار را احاطه کرده است، از الان باید سرنوشت ناخوشایندی را برای هر دوی آنها در فصل بعد متصور بود.

کالدرون، گابریل، بودیمیر، برانکو و دیگران

پایان همکاری پرسپولیس با گابریل کالدرون به‌نوعی بود که هر هواداری می‌توانست تصور کند در ادامه کار طرفین به فیفا کشیده می‌شود. حالا خبر می‌رسد که کالدرون از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و پرسپولیسی‌ها باید برای اینکه شکستی دیگر در پرونده‌های حقوقی‌شان ثبت نشود مدارک خود را به فیفا ارائه کنند. پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که کالدرون در شکایت خود از پرسپولیس علاوه‌بر طلب ۶۰۰ هزار دلاری‌اش، درخواست سود ۵درصدی سالیانه و همچنین غرامت بابت فسخ یک‌طرفه قراردادش توسط پرسپولیسی‌ها را داشته است.

همچنین بعد از ارسال حکم قطعی مربوط به شکایت ماریو بودیمیر از سرخ‌ها، مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند به این رای اعتراض کنند و آن را به cas ببرند، اما ظاهرا این اعتراض باعث نمی‌شود که این حکم متوقف شود و آنها موظفند ظرف ۴۵روز از زمان ابلاغ حکم، طلب ۴۷۵هزار یورویی او را بپردازند.از سوی دیگر و با اعلام باشگاه پرسپولیس کمیته حل اختلاف فیفا رای خود درخصوص شکایت فرناندو گابریل از پرسپولیس را اعلام کرد؛ طبق این رای پرسپولیس به پرداخت ۲۳هزار دلار به علاوه سود ۵درصدی سالیانه آن (از ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ تا تاریخ پرداخت) محکوم شده است.

در صورتی که مبلغ ذکرشده طی ۴۵روز آتی به گابریل پرداخت نشود باشگاه پرسپولیس تا روز پرداخت این وجه از سه پنجره نقل و انتقالاتی ملی و بین‌المللی متوالی محروم می‌شود؛ این محرومیت بلافاصله بعد از پرداخت وجه و قبل از کامل شدن دوره تحریم برداشته می‌شود. در این رای آمده است در صورتی که مبلغ رای و سود مربوطه در پایان سه پنجره تحریم پرداخت نشود موضوع برای صدور رای به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

استقلال هم یکی مثل پرسپولیس!

علی فتح‌الله‌زاده در نخستین روز از حضورش در باشگاه استقلال به‌عنوان سرپرست باشگاه از اخبار ناخوشایندی درخصوص طلبکاران استقلال خبر داد و ابتدا درخصوص بدهی این باشگاه به ایسما و گادوین منشا اظهار داشت: «الان که به باشگاه آمدم، گفتند مهلت یکی از این بدهی‌ها تا بیستم (اسفند) است و اگر پرداخت نشود، از نقل و انتقالات محروم می‌شویم. رقم یکی از این بدهی‌ها، دو میلیارد تومان است. مشکلات زیادی داریم که باید با همفکری و همدلی با دوستان، آن را حل کنیم.»

بازیکنانی مانند گادوین منشا و جباروف از دوران حضورشان در استقلال، به ترتیب ۴۲ و ۹۰ هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارند. چندی پیش سرور جباروف، ستاره ازبکستانی در خبری که برای اولین بار «فرهیختگان» آن را افشا کرده بود، تهدید کرد در صورتی که مطالباتش پرداخت نشود، از باشگاه شکایت می‌کند و برای دریافت دیرکرد مطالباتش نیز اقدام خواهد کرد.باشگاه استقلال همچنین بابت انتقال ایسما، باید ۱۲۵ هزار دلار به باشگاه پاختاکور ازبکستان پرداخت کند. البته باشگاه ازبکستانی هنوز برای شکایت اقدامی نکرده، اما مسئولان باشگاه درصددند هرچه زودتر طلب پاختاکور را پرداخت کنند.

همه اینها در حالی است که پرونده شکایت بازیکنان خارجی دیگری از جمله رابسون جانواریو، طارق همام و چند بازیکن دیگر سابق استقلال در فیفا مفتوح و همین روزهاست که یک به یک از گرد راه رسیده و اعلام رسمی شود، هرچند به‌تازگی استقلالی‌ها با هزار و یک سعی و تلاش پرونده جنجالی پروپیچ را بسته تا از خطرات و عواقب آن رهایی پیدا کنند.به همه اینها باید شکایت دو سرمربی خارجی این تیم یعنی شفر و استراماچونی را هم اضافه کرد که هر آن خطر اعلام شکایت آنها نیز از استقلال به فیفا فرا رسیده و به نظر می‌رسد حالا حالا‌ها هر پولی به این باشگاه برسد باید چاله پرداخت به طلبکاران را با آن پر کرد.

معضل تمدیدی‌ها!

با همه این گرفتاری‌ها و در صورت احتمالی بسته شدن دوباره پنجره سرخابی‌ها در صورت عدم پرداخت مطالبات، باید به معضل پایان یافتن قرارداد عده‌ای از ستارهای آنها اشاره کرده که البته در این خصوص استقلالی‌ها شرایط اسفناک‌تری دارند.در صورتی که سیدجلال حسینی بزرگ‌ترین چهره‌ای است که در پایان فصل قراردادش با پرسپولیس به پایان می‌رسد و رفتن علی بیرو نیز قطعی شده و شاید برخی دیگر از ستاره‌های این تیم (با وجود داشتن قرارداد) نیز رفتنی شوند، اما استقلال باید قرارداد چهره‌هایی مانند دانشگر، باقری، شجاعیان، اسماعیلی، کریمی و چشمی را تمدید کند تا نشان از کار سخت آقای شوالیه در همین بدو ورود داشته باشد.

اوضاع دو تیم با این شرایط کمی بحرانی و پیچیده است و از حالا چالش عدم تمدید قراردادها به خاطر بی‌پولی دو تیم و چه بسا بسته شدن احتمالی پنجره فصل بعد این دو تیم در صورت تسویه با طلبکاران، دخل آنها را در فصل بیستم بیاورد. چه بسا در این مدت برخی اقدامات از پنجره پشتی از جمله کمک مالی اسپانسرها و بعضی روابط در حوزه بین‌الملل (مثل آنچه به بسته شدن پرونده پروپیچ کمک کرد) بتواند به داد سرخابی‌ها برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در حالیکه پرسپولیس و استقلال باید از وزارت حقشونو گدایی کنن ولی اگر تنها حق پخش تی وی رو بدن به این دوتا تیم خیلی بیشتر از اینها گیرشون میاد و احتیاج به کمک رانتخواران هم ندارن
      حقشونو بدید آقای خودشون باشن

    • N

      خداکمک استقلال و فتح الله زاده باشه پرسپولیس که غمی نداره باباسلطانیفر وبیت المال هست غم شون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگین شما بی منطقها ! مشکل اینه بخاطر قهرمانیهای پرسپولیس کسی روی مشکلاتش مانور ننیده و شماهام زدید به مظلوم نمایی

    • عذرا میامی

      مرگ لنگ نزدیک است به جان میناوند مرگ لنگ نزدیک است ...قربون بشم خدارا چجوری سر بزنگاه جبران نامردی های وزیر پلبس را میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج