۹۶۷۱۵۴
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا بارسلونا به رئال مادرید باخت؟

ال کلاسیکوی برگشت در حالی با پیروزی دو برصفر رئال مادرید به پایان رسید که مسی و بارسلونا شب خوبی را در برنابئو سپری نکردند.

ورزش سه: بارسلونا با سرمربی جدیدش کیکه ستین در ال کلاسیکو بدون آنکه موفق به باز کردن دروازه حریف شود با دو گل مغلوب شد. اتفاقی که با توجه به از دست رفتن صدرجدول و نمایش ناامیدکننده ستاره ها به هیچ وجه برای هواداران این تیم خوشایند نیست.

اولویت مادرید و شب بد مسی

این جزو یکی از ال کلاسیکوهای خوب نسبت به بازی های اخیر دو تیم بود هرچند لیونل مسی شب خوبی نداشت. برای اینکه بخواهیم به این بازی نگاه بهتری داشته باشیم ابتدا باید بدانیم که در فوتبال امروز جهان دو اولویت تهاجمی و تدافعی وجود دارد. رئال مادرید تیمی است که باتوجه به شرایطی که حریفان دارند و نتیجه ای که می خواهد اولویتش را انتخاب می کند. این تیم در برابر منچستر سیتی اولویتش تهاجمی بود و می خواست برنده شود. گل اول را هم زد اما دو گل خورد و بازنده شد.

اما بارسلونا همیشه اولویتش حمله است. البته باید گفت اولویت دفاعی به معنای این نیست که یک تیم صرفا دفاع کند وهرمربی روش خودش را دارد. با این وجود به نظر می رسد در فوتبال امروز اولویت دفاعی تعیین کننده تر است. تیم هایی که اولویت حمله دارند وقتی گل می خورند از لحاظ روانی تخریب می شوند حتی اگر بارسلونا باشند.

دیشب یک تیم با اولویت دفاعی(رئال) و یک تیم با اولویت حمله (بارسا) با هم بازی کردند و در نهایت تیمی برنده شد که اولویت دفاعی داشت. با این وجود جواب این سوال که چرا رئال مادرید با وجود مالکیت ۶۰ درصدی بارسلونا به پیروزی رسید ساده است. رئال بر اساس اولویت دفاعی و استفاده از اشتباه حریف به گل رسید که یک فرمول ساده و کاربردی است.

گریزمان و پیکه

در مورد بارسا اما چند نکته اساسی در این بازی به چشم می آمد. اولین موضوع انتخاب بازیکنان برای بازی در روش ۴-۳-۳ بارسلونا است. در این روش نقش دو مدافع میانی خیلی اهمیت دارد. آن دو باید بازیکنانی باشند که علاوه بر شرایط عمومی دفاعی مثل قد، قدرت سرزنی و جنگندگی سرعت ، رفلکس و چابکی بالایی داشته باشند که پیکه و امتیتی در حال حاضر هیچکدام از این فاکتورها را ندارند.

نکته بعدی نقش مهاجمان در این روش بازی است. در گذشته مسی ، نیمار و سوارز به عنوان سه مهاجم بازی می کردند و نتایج فوق العاده ای هم به دست آمد اما دیشب آرتور ویدال به جای یکی از آن ها بازی کرد. انتخاب ویدال برای این پست کاملا اشتباه است چرا که او تکنیک و سرعت یک مهاجم را ندارد.

موضوع بعدی آنتوان گریزمان است. گریزمان در تیم ملی فرانسه و اتلتیکو مادرید یک ستاره بود اما در بارسلونا سی تا چهل درصد آن دوران را نشان می دهد. او از لحاظ شخصیتی یک بازیکن "محور" است که تیم به او اتکا می کند. ضمن اینکه او در هر دو تیم بازیکن تمام کننده بود اما در بارسلونا هر دو موضوع تحت تاثیر مسی قرار گرفته و این ویژگی ها از گریزمان سلب شده است. او از طرفی تحت فشار رسانه ای هم هست و به همین خاطر به بازیکنی تبدیل شده که وقتی توپ را می گیرد دنبال مسی می گردد چرا که می خواهد با پاس دادن به مسی فشار را از روی خودش بردارد. او ویژگیهایش را در بارسا از دست داده است.

بازپس گیری توپ

اولویت بارسلونا حمله است و تیم هایی می توانند با اولویت حمله موفق باشند که در بازپس گیری توپ عملکرد خیلی خوبی داشته باشند. بارسلونا اما در این زمینه خوب عمل نکرد. برای بازپس گیری بازهم نقش مدافعان میانی خیلی مهم است چرا که باید در ضدحملات حریف عملکرد خوبی داشته و توپ را از آن ها بگیرند. به جرات می توان گفت این ضعیف ترین بارسلونا در شش سال اخیر است.

مسی تمام نشده

لیونل مسی هنوز تمام نشده است. او علاوه بر تمام ویژگیهای یک مهاجم ، بهترین هافبک بازیساز و پاسور جهان هم هست. بهتر است بگوییم مسی خلع سلاح شده است و این به خاطر نبود مهره های مکمل خوب است. در ال کلاسیکو بارها او را در موقعیت دو به یک و سه به یک با مدافعان می دیدیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      بارسلونا باید سمندون جونیور فیرپو راکیتیچ اومتیتی و عثمان دمبله رو بندازه سطل اشغال هیچکدومشون در حد بارسا نیستن .مسی تنهاس

      پاسخ ها

      • احمد حیدری

        ولا عامل اصلی باختمون مسی بود چرا با تعصب حرف میزنی

      • مهدی خانزاده

        درست همین تر باشد

    • بدون نام

      مسی فقط توبارسایی میتونه بازی کنه که پراز مهره هایی باشه که فضاسازی کنن واسشو پاسش بدن اگه جرعت داره بره تو لیگ ایتالیایا انگیلیس بخدا اگه بتونه کاره خواستی کنه

    • من

      این تحلیل نشون میده نویسنده اصلا بازی رو ندیده و از رو آمار یه چیزی توشته

    • بدون نام

      از دید من بارسا بیشتر چشم به ضد حمله دوخته بود و دقت میکردید اکثر موقعیت های خوبش توی ضد حمله بود .و بارسا برنامه خاصی برای بازی نداشت فقط همه میخواستن توپ رو برسونن به مسی .مسی هم افت کرده هم اینکه مسی زمانی مسی بود که بارسا ژاوی و اینیستا رو داشت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام پاهای گل را مسی میدهد چقدر حسد در وجود شما رخنه کرده.

    • بدون نام

      کیکه ستین باید بره
      و بارسا اولویتش باید در فصل بعدی خرید بهترین مدافعان جهان باشه
      در این سالها فقط مهاجم و هافبک گرفته
      عملا ما دفاع نداریم

    • اهورا

      به دو دلیل بارسلونا از رئال مادرید شکست خورد ...اول اینکه در اسپانیا هیچکدام این دو تیم حکومتی نیستند مثل ((قرمزها در ایران))دوم اینکه چندتا از بازیکنان بارسلون
      شبیه جونیوربراندائوی پرسپولیس بودند

    • Yasha

      واقعا متأسفم برای کارشناس بازی، دیدی رئال کمترین گل خورده رو داره بارسا بیشترین گل زده بعد بازی رئال دفاعی خخخخ خاک

    • رضا خدائی

      بارسلونا از زمان کرایف تا کنون با شیوه خاصی بازی میکند که بازیکنان متناسب با آن روش بکار گرفته میشدند مثل زمان حضور ژاوی اینیستا الوس نیمار اما حالا اینطور نیست فقط مسی سوارز و بوسکتس با آن روش هماهنگ هستند همه بازیکنان جدید مثل گریزمن دیونگ و مبله نمیتوانند هماهنگ شوند لذا بارسلونا بصورت جدی مشکل دارد ببینید در بازی هیچیک از پاسهای مسی به او بر نمیگشت در واقع مکمل نداشت

    • احسان

      آره دقیقا.مسی تنهاس .رئال مادریدهم تیم سراپاشانسه .البته مسی خیلی سوزوندشون اینبارم بعدازهفت بازی اینابردن بالاخره.ایشاااله ازسیتی هم میخورن اوت میشن

    • بدون نام

      بعضی زغالیا به اسم بارساییا از مسی بد میگن خخخخ
      حیدری مسی کجاتو سوزونده

    • بدون نام

      بارسا همیشه سرور زغاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج