جاباما
۹۷۰۱۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

والنسیا – آتالانتا؛ خفاش‌ها تحت تأثیر کرونا!

آتالانتا با نتیجه فوق‌العاده‌ای که در میلان مقابل والنسیا گرفته، شانس زیادی برای حذف حریف اسپانیایی‌اش دارد.

خبرورزشی: کمتر کسی انتظار داشت والنسیا یا آتالانتا یکی از ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا باشد، اما حالا در مرحله یک‌هشتم نهایی این دو تیم به مصاف یکدیگر رفته‌اند و یکی از آن‌ها به دور بعد راه پیدا خواهد کرد. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه مستایا که بابت بحران ویروس کرونا بدون تماشاگر خواهد بود، خفاش‌ها تلاش می‌کنند شگفتی ایتالیایی‌ها را خنثی کنند و در جست‌وجوی راهی برای جبران باخت سنگین دیدار رفت هستند. اوویدیو هاتگان رومانیایی داور این دیدار خواهد بود.

والنسیا؛ عملیات خفاش

خفاش‌ها در لیگ قهرمانان ما را به یاد ۲ دهه قبل می‌اندازند، وقتی جایی بین بزرگان اروپا برای خودشان پیدا کردند و ۲ مرتبه هم راهی فینال شدند. حتی یک مرتبه مقابل بایرن‌مونیخ یک گام کوتاه تا جام فاصله داشتند، اما در ضربات پنالتی مغلوب شدند. والنسیا پس از ۷ سال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسید که این اتفاق خوبی است، اما از قرعه‌ای که به نظر می‌رسید روی کاغذ خوب است به بدترین شکل استفاده کردند.

شاید آتالانتا برای‌شان آنقدر ناشناخته بود که نتوانستند مقابل حملاتش ذره‌ای مقاومت از خودشان نشان دهند. تیم سلادس چندان تیم باب میل هواداران نبوده. والنسیا در کل این فصل هیچ‌وقت بیشتر از ۲ برد متوالی نداشته و هیچ تیمی نتایجش به اندازه آن‌ها نوسان ندارد. برای راهیابی دوباره به لیگ قهرمانان شانس زیادی ندارند و حالا نمی‌خواهند راحت از دور رقابت‌ها کنار بروند. البته مصدومیت‌ها برای والنسیا نگران‌کننده است و شاید عملیات خفاش‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد. بدون تماشاگر برگزار شدن بازی هم که به دلیل شیوع کروناست، یک دردسر دیگر برای والنسیا به حساب می‌آید.

آتالانتا؛ الهه ترسناک

به نظر می‌رسد آن‌طور که شایسته آتالانتاست به این تیم نپرداخته‌اند. میلان، رم و ناپولی، نام‌های بزرگی هستند که همگی زیر سایه الهه ایتالیایی قرار گرفته‌اند. در شایستگی آتالانتا و خط حمله ترسناکش همین بس که یادآوری کنیم ۲۰ گل بیشتر از یوونتوس صدرنشین در فصل جاری به ثمر رسانده‌اند و میانگین گل زده‌شان نزدیک به ۳ گل در هر بازی است. در لیگ‌های معتبر اروپایی فقط بایرن‌مونیخ آماری بهتر از آتالانتا دارد و حتی لیورپول که در لیگ برتر صدرنشین بلامنازع است هم با فاصله نسبت به تیم گاسپرینی قرار گرفته.

در سن‌سیرو چنان بلایی بر سر والنسیا آوردند که بعید است بتواند در اسپانیا کمر راست کند. اگر والنسیا سراسر حمله شود، در ضدحمله غافلگیرش خواهند کرد. موفقیت‌های آتالانتا و نتایجی که می‌گیرد تداوم داشته و حالا این تیم را باید یکی از قدرت‌های فوتبال ایتالیا بدانیم. ماجراجویی لادِئا ادامه دارد و این اولین و آخرین فصل حضورشان در لیگ قهرمانان در این سال‌ها نخواهد بود. حالا اگر آتالانتا به مرحله بعد برسد، دیگر روی کاغذ هم حریف کوچکی برای تیم‌های بزرگ نخواهند بود.

آخرین جدال

بازی رفت را آتالانتا در سن‌سیرو ۴ بر یک برد. هاتبوئر (۲ مرتبه)، ایلیچیچ و فرئولر برای لادئا گل زدند و چریشف تنها گل خفاش‌ها را به ثمر رساند.

آمار بازی

۲) والنسیا و آتالانتا ۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که هر دو بازی را تیم ایتالیایی برده. یک بازی دوستانه بوده و دیگری بازی رفت در همین مرحله لیگ قهرمانان اروپا.
یک) والنسیا در فصل جاری لالیگا در مستایا شکست نخورده، اما در لیگ قهرمانان یک باخت سنگین با ۳ گل مقابل آژاکس داشت.
۹) آتالانتا که در ۴ بازی نخستش در لیگ قهرمانان فقط ۳ گل زده بود، در ۳ بازی بعدی ۹ گل به ثمر رساند.
۱۳) آخرین صعود خفاش‌ها از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ یعنی ۱۳ سال قبل برمی‌گردد. والنسیا آن فصل در این مرحله اینتر را حذف کرد و در مرحله بعد توسط چلسی حذف شد.
۷۰) آتالانتا آماری شگفت‌انگیز در گلزنی در سری A داشته. ۷۰ گل در ۲۵ بازی زده‌اند و میانگین ۲/۸ گل زده در هر بازی را ثبت کرده‌اند.

مصدومان و محرومان

والنسیا بدشانس است که بهترین مهاجمش مکسی گومس را پس از شکستن پایش از دست داده. علاوه بر او الیاکیم مانگالا و اسکیل گارای هم مصدوم شده‌اند در این دیدار حساس غایب خواهند بود. در سمت مقابل، آتالانتا با تمامی بازیکنانش به مصاف حریف اسپانیایی خواهد رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم

والنسیا: دومنک، واس، دیاخابی، گابریل، گایا، تورس، پارخو، کندوگبیا، سولر، رودریگو و گامیرو
آتالانتا: گولینی، پالومینو، کالدارا، تولوی، گوسنس، فرئولر، دی‌رون، هاتبوئر، پاشالیچ، زاپاتا و ایلیچیچ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج