۹۷۱۵۹۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

افشاگری عزیز‌محمدی درباره اصلاح اساسنامه فوتبال

از سال ۹۰ که فدراسیون فوتبال اساسنامه‌اش را اصلاح کرد، عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ در آن سال، چند باری به مخالفتی که با اصلاح اساسنامه داشته اشاره کرده بود، اما به شکل‌های مختلفی اعتراض‌هایش متوقف شد.

روزنامه ایران ورزشی: از سال ۹۰ که فدراسیون فوتبال اساسنامه‌اش را اصلاح کرد، عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ در آن سال، چند باری به مخالفتی که با اصلاح اساسنامه داشته اشاره کرده بود اما به شکل‌های مختلفی اعتراض‌هایش متوقف شد. او حالا بعد از سال‌ها به بهانه اعتراض‌هایی که بار دیگر به اساسنامه فدراسیون فوتبال و لزوم اصلاح آن مطرح شده است، بی‌قانونی‌هایی که در سال ۹۰ نادیده گرفته شد را بازگو می‎کند.

عزیز‌محمدی که در حال حاضر نایب رئیسی اتحادیه فوتبال را برعهده دارد با یادآوری جریان اصلاح اساسنامه در سال ۹۰ این‌طور می‌گوید: «ما از همان ابتدا با اصلاح اساسنامه در آن برهه زمانی مخالف بودیم، چون انتخابات فدراسیون در پیش بود و من معتقد بودم بهتر است رئیس و هیأت رئیسه جدید کارهای مربوط به اصلاح را انجام دهند. مبادا این تصور ایجاد شود که ما با نظر خودمان اصلاحاتی را اعمال کرده‌ایم که طبق نظر هیأت رئیسه جدید نبوده است. با این حال اما متوجه شدیم که علی کفاشیان در کمیته فنی و توسعه روی اساسنامه کار کرده‌اند و تغییراتی را هم اعمال کردند.»

نایب رئیس اتحادیه فوتبال درباره تغییرات بحث‌برانگیزی که در اساسنامه اعمال شده بود، توضیح می‌دهد: «در اساسنامه قبل آمده بود که کاندیداها بیش از دو دوره نمی‌توانند کاندیدا شوند اما در نمونه اصلاح شده، این محدودیت برداشته شد. در اساسنامه مصوب سال ۸۶ آمده بود که نواب رئیس باید به طور جداگانه انتخاب شوند اما در اصلاحیه این‌طور تعیین شد که خود رئیس، نوابش را انتخاب کند. در حالی که بر اساس اساسنامه فیفا هم نباید چنین می‌شد. در اساسنامه قبلی آمده بود که تعیین تکلیف باشگاه‌ها برعهده مجمع است اما این اختیار را به هیأت رئیسه سپردند.

در آن اساسنامه مجمع می‌توانست اختیار هیأت رئیسه و رئیس را محدود کند و همچنین بازرس قانونی را باید مجمع انتخاب می‌کرد که همه این موارد به سود هیأت رئیسه تغییر کرد. حتی این موضوع که مصوبه‌ها به رأی سه چهارم اعضای مجمع نیاز داشت به نصف اعضا به اضافه یک تغییر کرد.»
رئیس سابق سازمان لیگ به مخالفت‌هایی که او، تاج و فتح‌الله‌زاده با این جریان داشتند، اشاره می‌کند: «من در مجمعی که در شهریور ماه برای اصلاح اساسنامه تشکیل شد، با این موضوع مخالفت کردم. باید ده نفر از اعضای مجمع درخواست اصلاح اساسنامه را ارائه می‌کردند که نکردند و اساسنامه جدید رأی نیاورد. بعد از آن گروه 13 نفره‌ای انتخاب شدند متشکل از 4 نماینده باشگاه، 4 نماینده هیأت‌های فوتبال، معاون سازمان تربیت بدنی که آقای سجادی بود و رئیس سازمان تربیت‌بدنی نیروهای مسلح، آقای باران‌چشمه. من به عنوان رئیس سازمان لیگ، آقای فتح‌الله‌زاده و تاج هم به عنوان اعضای هیأت رئیسه حضور داشتیم. متأسفانه جلسات آن کارگروه هیچ‌وقت رسمیت پیدا نکرد. قرار شد مجمع تشکیل شود، کلیاتی که قبول داریم مطرح شود و درباره جزئیات به صورت تک‌تک رأی‌گیری شود.»

عزیز‌محمدی می‌گوید: «ما می‌خواستیم این موارد را روی کاغذ بیاوریم و در مجمع پخش کنیم که شب قبل آن با من تماس گرفتند و گفتند شما می‌خواهید اغتشاش کنید. صبح هم نگذاشتند این کار انجام شود. در مجمع هم رأی‌گیری طبق قراری که گذاشته بودیم انجام نشد. حتی وقتی مخالفت کردیم و تعداد موافقان از سه چهارم کمتر شد، آقای نصیرزاده گفت با نصف به اضافه یک رأی موافق تصویب می‌شود و صلوات.»

رئیس سابق سازمان لیگ تأکید می‌کند: «بحث تأییدیه فیفا را هم که مطرح کردیم، آقای نبی، دبیرکل وقت فدراسیون گفت فیفا گفته با هرکدام از اساسنامه‌ها که می‌خواهید انتخابات را برگزار کنید تا ما نظر بدهیم. به همین خاطر بود که ما هم براساس اساسنامه مصوب 86 اطلاعیه برگزاری انتخابات را دادیم و هم بر اساس اساسنامه سال 90. در نهایت هم فیفا با توجه به مشکلاتش نظرش را نداد و انتخابات هم براساس اساسنامه جدید برگزار شد. در آخر هم بعد از انتخاب آقای تاج در سال 95 یک کا‌رگروه تشکیل شدکه اساسنامه را مطابق با اساسنامه فیفا اصلاح نماید که آن هم بعد از چند جلسه تعطیل شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کفاشیان یکنفر ارتش بود درمقابل شما بخمه ها .هر کار غیر قانونی دوست داشت کردو بخور بخور بخور بخور رانت اختلاس ووووو

    • بدون نام

      فدراسیون فوتبال را باید تمامی افراد از بالا تا پایین حتی نظافتچی و آبدارچی رو بریزن بیرون و گندزدایی کنن و نفرات جدیدی جذب شوند به گونه ای که هیچ آثاری از قبلی ها نباشد. اگر دنبال اصلاح امور هستید . این بهترین پیشنهاد.

    • حاجی فیکه

      خیانتهای نصیرزاده به فوتبال این مملکت تمامی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج