۹۷۲۳۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سربلندی ورزش در ستیز با کرونا

در این روزگار غریب کرونا حتی ستارگان مشهور و ثروتمند دنیای ورزش را در موضع ضعف قرار داده و آنها هم مجبورند مثل مردم عادی در خانه بمانند و خودشان را با تفریحات مختلف سرگرم کنند.

ایران ورزشی: در اولین روزهایی که کرونا در حال تکثیر بود، شایعه ابتلای تعدادی از چهره‌های سیاسی کشورهای مختلف جهان هم شنیده شد تا این شوخی در شبکه‌های اجتماعی بپیچد که این ویروس توجهی به جریان‌های سیاسی ندارد و به هیچ‌کس رحم نمی‌کند.

این قاعده درباره ورزش هم صدق می‌کند و کرونا سرانجام ورزش ایران و جهان را گرفتار کرد. فدراسیون‌های مختلف در ابتدا با تعطیلی مخالفت کردند و ترجیح دادند مسابقات پشت درهای بسته برگزار شود، ولی وقتی تست تعدادی از بازیکنان و مربیان مثبت شد، این مقاومت در هم شکست.

در این روزگار غریب کرونا حتی ستارگان مشهور و ثروتمند دنیای ورزش را در موضع ضعف قرار داده و آنها هم مجبورند مثل مردم عادی در خانه بمانند و خودشان را با تفریحات مختلف سرگرم کنند. با این حال آنها مسئولیت اجتماعی‌شان را فراموش نکرده‌اند و در این روزهای سخت به هر طریقی به همنوعان‌شان کمک می‌کنند.

در ایران علی کریمی و کمیل قاسمی با جمع‌آوری اقلام بهداشتی، آن را در استان گیلان، یکی از مراکز شیوع کرونا در کشور توزیع کردند.

کریستیانو رونالدو که به خاطر ابتلای دانیله روگانی، هم‌تیمی‌اش در یوونتوس در قرنطینه خانگی است، هتل‌های زنجیره‌ای‌اش در پرتغال را موقتاً به بیمارستان‌هایی برای بیماران مبتلا به کرونا تبدیل کرده است. او اتاق‌های هتل‌هایش را رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد و هزینه پزشکان و کارگران را هم پرداخت می‌کند.

ستارگان NBA که به خاطر ابتلای چند بازیکن در تعطیلی اجباری هستند، دستمزد کارگران پاره‌وقت سالن‌های بسکتبال در روزهای آینده را تقبل کرده‌اند.

استفن کری، ستاره گلدن‌استیت با همکاری یک مؤسسه خیریه یک میلیون وعده غذایی برای دانش‌آموزانی تدارک دیده که به خاطر تعطیلی مراکز آموزشی در آمریکا از دو وعده غذای روزانه در مدرسه محروم شده‌اند.

رودی گوبر از «یوتا جز» که اولین بازیکن مبتلا به کرونا در NBA است هم ۵۰۰ هزار دلار به مبتلایان این ویروس و مراکز درمانی آمریکا و فرانسه اهدا کرد.

اهالی ورزش در مبارزه جهانی با کرونا فقط به کمک‌های مالی بسنده نکردند. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی فراهم کرده که ستارگان ورزش در این‌باره فرهنگ‌سازی کنند و جلوی گسترش بیشتر این ویروس را بگیرند.

اولین واکنش‌ها را در ایتالیا دیدیم که زودتر از سایر کشورهای اروپا میزبان ویروس کرونا شد. فرانچسکو کاپوتو، مهاجم ساسولو پس از باز کردن دروازه برشا مقابل دوربین، کاغذی در دست گرفت که روی آن نوشته بود: «اوضاع دوباره روبه‌راه می‌شود. در خانه بمانید.»

با اعلام قرنطینه در ایتالیا، ویدئوهای جالبی از بازیکنان سری A منتشر شد که به هواداران پیام می‌داد در خانه بمانند و این روزهای سخت را تحمل کنند. مثلاً چیرو ایموبیله، مهاجم لاتزیو و بهترین گلزن این فصل فوتبال ایتالیا ویدئویی منتشر کرد که در آشپزخانه همراه همسرش کیک درست می‌کند.

با شیوع کرونا در اسپانیا نوبت چهره‌های مطرح لالیگا بود که این وظیفه را به عهده بگیرند. دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو در پیامی ویدئویی از مردم خواست که در خانه بمانند. بعد از آن بود که هشتگ «در خانه می‌مانم» در اسپانیا داغ شد و مسی هم با انتشار عکسی از خودش و پسرانش به مردم توصیه کرد در خانه بمانند.

سرخیو راموس و آندره ترشتگن ویدئوهایی در حال تمرین خانگی منتشر کردند تا مردم را در کلافگی این روزها تشویق به ورزش کنند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هم با هدف آموزش صحیح شستشوی دست‌ها متناسب با این روزها، هشتگی به نام SAFEHANDS راه‌اندازی کرده و ستارگان فوتبال برای فراگیری‌اش به کمک این سازمان رفته‌اند. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا ویدئویی از شستن دست‌هایش منتشر کرده و ستارگانی مثل کاکا و دروگبا را دعوت کرده تا به این چالش بپیوندند.

ورزش این روزها تعطیل است و نمی‌تواند به نقش اصلی‌اش که سرگرم کردن هواداران است بپردازد، با این حال مأموریت مهم‌تری به عهده گرفته و در ستیز جهانی با کرونا با تمام امکاناتش به کمک مردم آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج