۹۸۰۹۳۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بهترین دروازه‌بان یک دهه اخیر لالیگا کیست؟

یان اوبلاک در همه آمار برتر از دیگر دروازه‌بان‌های لالیگا در یک دهه اخیر بوده است.

ایسنا: یان اوبلاک در همه آمار برتر از دیگر دروازه‌بان های لالیگا در یک دهه اخیر بوده است.

یان اوبلاک اکنون بهترین دروازه‌بان جهان محسوب می شود. کمتر کسی شکی در این موضوع دارد. با این حال آمار هم بهترین بودن دروازه‌بان اتلتیکو مادرید را نشان می دهد. آمار می گوید او دروازه‌بانی است که در چهار فصل اخیر چهار بار جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) را کسب کرده و به دنبال پنجمین عنوان است.

علاوه بر این عنوان، آمار اعلام شده توسط Opta (کارشناسان آمار جهان فوتبال) نشان می دهد اوبلاک بی رقیب است.‌ این سازمان روی عملکرد دروازه‌بان های لالیگا از فصل ۱۱-۲۰۱۰ تا فصل جاری تحقیق کرده که آمار دروازه‌بان اسلوونیایی قابل توجه است. او کمترین میانگین گل خورده را در یک دهه اخیر لالیگا به نام خود ثبت کرده است (دروازه‌بان هایی که حداقل ۱۰۰ بازی انجام دادند در این آمار بررسی شدند). دروازه‌بان اتلتیکو در ۱۸۰ بازی میانگین گل خورده ۰.۶۴ را به خود اختصاص داد.

در این بخش ویکتور والدس (دروازه‌بان سابق بارسلونا) در جایگاه دوم قرار دارد که در ۱۲۴ بازی ۹۸ بار دروازه اش باز شد و میانگین ۰.۷۹ را ثبت کرد. تیبو کورتوا، دروازه‌بان رئال مادرید در جایگاه سوم دیده می شود که به لطف دوران حضورش در اتلتیکو توانست میانگین ۰.۸۱ را در ۱۵۴ بازی با دریافت ۱۲۵ گل به ثبت برساند. اگر تنها آمار دروازه‌بان بلژیکی در رئال مادرید بررسی شود به میانگین ۱.۱ گل در بازی می رسد. این موضوع قدرت دفاعی تیم دیگو سیمئونه را نشان می دهد که در یک دهه اخیر باعث شده است دو دروازه‌بان اصلی اش آمار خیلی خوبی را به خود اختصاص دهند.

در رابطه با اوبلاک داستان کمی متفاوت است. او تنها در این آمار برتر نیست. دروازه‌بان اسلوونیایی در ۹۹ بازی دروازه اش را بسته نگه داشت. او اکنون تنها یک دیدار با رسیدن به یک رکورد تاریخی فاصله دارد. او می تواند اولین دروازه‌بان خارجی باشد که در تاریخ لالیگا به رکورد ۱۰۰ کلین شیت می رسد.

دروازه‌بان اتلتیکو در مهار ها هم بهترین است. ۷۹ درصد ضربه ها را دفع کرده است و اجازه نداده است ۷۲.۱ درصد ضربات در محوطه جریمه به گل تبدیل شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روله

      علیرضا بیرانوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج