۹۸۱۳۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کولی: پرونده من و استقلال در فیفا است

مربی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال گفت:همانطور که استقلال ۲ فصل قبل قهرمان جام حذفی شده بود در فصل گذشته هم می توانست قهرمان لیگ شود.

خبرگزاری فارس: میگوئل کولی دستیار جامائیکایی وینفرد شفر در استقلال فصل گذشته در کنار این مربی حضور داشت و در ابتدا به عنوان طراح در تمرینات و همچنین استعدادیاب در کنار مربی آلمانی مشغول به فعالیت شد. وی بعد از جدایی شفر از استقلال با این مربی راهی امارات شد و در حال حاضر در تیم فوتبال بنی یاس فعالیت می کند. طی روزهای گذشته بحث شکایت این مربی از استقلال مطرح و همین موضوع بهانه ای شد تا خبرنگار ورزشی فارس گفت و گویی را با این مربی ترتیب بدهد.

متن گفت و گو با میگوئل کولی را در زیر بخوانید:

بعد از جدایی از استقلال حالا مربی بنی یاس امارات شدید، شرایط در آنجا چطور است؟

بنی یاس یک باشگاه خوب و کاملا حرفه ای است. در اینجا امکانات بسیار خوب است و ما بازیکنان جوان خوبی را در اختیار داریم.همه بازیکنان و کادر فنی به سرمربی تیم احترام می گذارند و امیدوار هستم در اینجا موفق شویم و انتظاری که از ما می رود را برآورده کنیم.

این روزها اکثر لیگ های دنیا به خاطر ویروس کرونا تعطیل است و در امارات هم همین شرایط وجود دارد. شما در آنجا چه برنامه ای برای آماده سازی بازیکنان تیمتان دارید؟

درست است. لیگ تمام کشورهای دنیا متوقف شده است. همه می دانیم حفظ سلامتی بازیکنان و کادر فنی در اولیت قرار دارد. طبق دستوری که در اینجا داده شده لیگ امارات به حالت تعلیق در آمده اما کار ما تعطیل نشده است. بازیکنان طبق برنامه سرمربی هر روز برنامه های تمرینات انفرادی را در دستور کار دارند و فیلم تمریناتشان را برای کادر فنی ارسال می کنند. طبیعتا بازیکنان باید در شرایط مطلوب بدنی باشند تا تکلیف مسابقات مشخص شود. همه منتظر هستند این بیماری در سراسر دنیا نابود شود و خطر این ویروس از همه دنیا دور شود. خوشبختانه در امارات هم از این ویروس خیلی خوب مراقبت می شود و مردم را هوشیار کرده اند که این ویروس گسترش پیدا نکند. هر زمان هم به ما اعلام کنند که تمرینات را شروع کنیم ما این کار را خواهیم کرد. اگر این فصل برگزار شود که ادامه می دهیم و اگر هم ادامه پیدا نکرد برای فصل آتی آماده می شویم.

یکی از نکاتی که شفر بعد از جدایی از استقلال روی آن تاکید می کرد این موضوع بود که استقلال در فصل آخر با هدایت او می توانست قهرمان شود اما اتفاقاتی رخ داد که دست این تیم از جام کوتاه شد. نظر شما به عنوان دستیار وی چیست؟

من هم این اعتقاد را دارم. مطمئن هستم که استقلال در فصل گذشته می توانست قهرمان شود. حتی یادم است ما در بازی با پدیده در مشهد شکست خوردیم اما بدون شک می توانستیم قهرمان شویم چون شرایط جدول و بازی های رقبای ما به شکلی بود که شانس قهرمانی استقلال از همه تیم ها بیشتر بود.در مورد دلایل این موضوع چندین بار شفر مصاحبه هایی را انجام داد و من هم صحبت های او را شنیدم اما نکاتی در مورد استقلال شنیدم که حتی در کار ما در فصل گذشته تاثیر داشت.

چه مسائلی؟

استقلال در فصول اخیر بیشتر با مشکلات داخلی مواجه بوده و تا آنجایی که یادم است وقتی ما هم به استقلال آمدیم این اتفاقات قبل از آن هم رخ داده بود.در حال حاضر هم ظاهرا یک مدیر جدید به استقلال اضافه شده و امیدوارم او بتواند این مشکلات را برطرف کند. تیمی مثل استقلال با آن همه سابقه و طرفداران پرشورش نیاز به اتحاد و همدلی دارد و همه باید در یک سمت و سو باشند. در مدتی که در استقلال حضور داشتم بزرگی این باشگاه را به چشم دیدم. هم در سفرهای داخل ایران و هم در سفرهای خارج از این کشور متوجه شدم که این تیم در همه جا طرفدار دارد.به نظرم این هواداران صاحبان استقلال هستند و خیلی مهم است همه برای موفقیت این تیم تلاش کنند.همانطور که استقلال ۲ فصل قبل استقلال قهرمان جام حذفی شده بود فصل قبل هم می توانست قهرمان لیگ شود اما متاسفانه این فرصت از دست رفت.

نکته ای از زمان حضور در استقلال هست که در ذهن شما باقی مانده باشد؟

در هرجایی که کار می کنم با عشق و علاقه فعالیت می کنم. حضور ما در کنار اعضای تیم خوشحال کننده بود و آنقدر خاطرات خوب از این تیم دارم که شاید یک روز آنها را بنویسم. قهرمانی استقلال در جام حذفی یک اتفاق بسیار و ماندگار برای من بود.در آن مسابقه فینال شاید بهترین عملکرد را نداشتیم اما یکی از ماندگارترین نتایج را گرفتیم که باعث قهرمانی استقلال شد. ما در آن سال در یک شهر دیگر به عنوان قهرمانی رسیدیم و آن فضا و اتمسفری که بعد از قهرمانی در ورزشگاه ایجاد شد یکی از صحنه های زیبای حضور در استقلال را رقم زد. البته یک خاطره خیلی خوب دیگری از استقلال دارم که موی بدنم را سیخ می کند هر زمان که به آن فکر می کنم.

چه خاطره ای؟

ما یک دیدار با ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا در تهران داشتیم و در اصفهان نتیجه خوبی نگرفته بودیم.ما در تهران ۳ گل زدیم و ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند. صدای شیپورها و جو و محیط تیم بعد از آن مسابقه و فضایی که در رختکن ایجاد شده بود همیشه در ذهن من باقی می ماند. لحظه ای که داور سوت پایان بازی را به سود ما زد و هواداران استقلال غرق در شادی بودند مو به تن من را سیخ می کند. البته خاطره بد هم دارم. روزی که می خواستم به محل تمرین تیم بروم من را به محل تمرین راه ندادند و اصلا فکر نمی کردم چنین رفتاری با من صورت بگیرد.

البته آن یک اتفاق بود و بعید است از مردم ایران خاطره بدی در ذهن داشته باشید. درست است؟

قبل از اینکه بخواهم برای مربیگری به ایران بیایم تحقیقاتی کردم و یک سری مسائل منفی در برخی رسانه ها خواندم. وقتی به ایران آمدم و کم کم با مردم ارتباط برقرار کردم متوجه شدم چیزهایی که شنیده بودم صحت نداشت. مردم ایران میهمان نواز و خونگرم هستند و در تمام شهرهای این کشور این موضوع را حس کردم. هم در هتل ها و هم در استادیوم ها این موضوع را لمس کردم. اعضای کادر فنی تیم ما که ایرانی بودند همیشه به ما احترام می گذاشتند و این برای من خوشایند بود. در خیلی زمان ها می دیدم برای کمک به خارجی ها پیشقدم می شدند.هرگز مردم ایران را فراموش نمی کنم و ذهنیت مثبتی از مردم کشور شما در ذهن ما باقی مانده است.

طی روزهای اخیر شایعاتی مطرح شده بود که باشگاه استقلال از شما شکایت کرده است. این موضوع را شنیده اید؟

خیر. پرونده ما و استقلال در حال حاضر در فیفا است و آنها نظر نهایی را در این مورد اعلام می کنند.این شایعات هم که شما می گویید را نشنیده ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج