۹۸۱۵۷۵
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس صاحب بهترین لوگوی آسیایی می‌شود؟

در ادامه رای گیری های مختلفی که در سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به انجام رسیده است از امروز جدیدترین نظرسنجی این سایت در رابطه با انتخاب بهترین لوگوی تیم های باشگاهی آسیا کلید خورد.

ورزش سه: سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از امروز یک نظرسنجی جدید آغاز کرده است که به سنت نظرسنجی های اخیر آنها، باز هم یک نماینده از ایران در میان نامزدها به چشم می خورد تا احتمالا پس از عناوینی که نصیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و ... در نظرسنجی های پیشین نصیب فوتبال ایران شده بود این بهترین لوگوی مربوط به تیم های آسیا فوتبال ایران و تیم پرسپولیس شود.

نویسنده مطلب فوق در سایت رسمی afc در این باره عنوان کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت های فوتبالی، تصمیم گرفتیم تا یک نظرسنجی دیگر را در برابر هواداران فوتبال قاره آسیا قرار دهیم و آن هم به انتخاب بهترین لوگوی باشگاهی برمی گردد تا حداقل به این ترتیب بتوانیم زیبایی های بیشتری از فوتبال قاره را ببینیم.

به همین منظور آنها تصمیم گرفتند تا شش لوگو را به عنوان بهترین لوگوهای باشگاهی انتخاب کنند و پس از توضیحاتی که درباره چگونگی به وجود آمدن آنها و معنای واقعی‌شان، انتخاب های نهایی را به رای گیری بگذارند.

• القادسیه کویت

این باشگاه که در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد تا چهار سال پس از آغاز به کار کردن خود هنوز لوگوی رسمی نداشت تا اینکه از هنرمندان کویتی خواستند تا در این باره طرحی آماده کنند. تا اینکه یک هنرمند کویتی پس از یک هفته زمان، سه طرح مختلف را به مسئولان ارائه داد و در نهایت یکی از آنها انتخاب شد و تاکنون نیز آرم رسمی باشگاه القادسیه کویت محسوب می شود.

این هنرمند کویتی با توجه به اشراف خود به نبردهای تاریخی در اسلام، با توجه به پرچم جنگ القادسیه، نشان عقاب و رنگ های سیاه و زرد را برای لوگوی باشگاه انتخاب کرد. او به مانند بسیاری از باشگاه ها حلقه های المپیک را نیز به نشانه ورزشی بودن در زیر عقاب طراحی کرد.

• ججویونایتد کره جنوبی

این تیم که در جزیره ججو قرار دارد از دورترین تیم های حاضر در شرق آسیا محسوب می شود. نماد اصلی لوگوی ججویونایتد یک سپر است که با رنگ های قرمز و نارنجی و مشکی درآمیخته است.

ویژگی اصلی داخل لوگو نیز کوه پوشیده از برف ججو است که می تواند آتشفشانی خطرناک نیز باشد. شاخ های بیرون زده از بالای لوگو نیز به تعداد زیاد گوزنهایی برمی گردد که لابلای کوهای اطراف جزیره وجود دارد.

• ناگویا کرامپوس ایت ژاپن

نام این تیم نیز از دو نماد برجسته محلی گرفته شده است. نماد اول، دلفین کرامپوس طلایی بر بلندی قله کوه ناگویا و نماد دوم نیز همان نماد رسمی شهر یعنی دایره هشت!

آنها در سال ۱۹۹۸ تصویب کردند تا از رنگ های قرمز و نارنجی درون آن کار شود که از رنگ قرمز به نشانه روحیه مبارزه طلبی تعبیر شده و رنگ نارنجی نیز به نشانه توصیف روشنایی وزیبایی در روحیه تیمی در آن به کار رفته است!

• پرسپولیس ایران

باشگاه پرسپولیس نام یکی از تاریخی ترین نمادهای ایران را برخود دارد. این نام به دوران امپراتوری هخامنشیان بر می گردد و به نوعی می توان گفت یک نام با نشانه های ایرانی بر این باشگاه گذاشته شده است. از جمله بارزترین نمادهایی که در لوگوی پرسپولیسی ها به کار رفته است به پرنده اسطوره ای دو سر بر می گردد که روی سرستون های تخت جمشید آرام گرفته است.

پرسپولیس صاحب بهترین لوگوی آسیایی می‌شود؟

یک جام قهرمانی در میان دو سر پرنده و بالای بدن او قرار گرفته که روی بدنه آن حلقه های المپیک حک شده است. در سال 2012 و پیش از برگزاری دربی هفتاد و چهارم تهران آنها یک بار دیگر آرم خود را به روز کردند و قالب آن را به صورت سپر تغیر دادند و نام پرسپولیس نیز به صورت فارسی و لاتین در آن دیده می شود. مدتی بعد نیز به نشانه رسیدن به عنوان 10 قهرمانی در لیگ های کشوری فوتبال ایران، یک ستاره بالای لوگوی خود افزودند.

• بنگال شرقی هندوستان

کلتاتا یکی از قدیمی ترین باشگاه های هندی در بنگال شرقی است. آنها تاریخ افتخارآمیز و جذابی دارند و نزدیک به صد سال است که به فعالیت می پردازند. در سال 1930، فوتبال هند به دلایل سیاسی مختل شد و شماری از باشگاه ها لیگ فوتبال کلکته را تحریم کردند که تأثیر منفی بر تیم بنگالی داشت.

در آن زمان این باشگاه پرسابقه به دلایلی از حضور در سطح اول فوتبال هند بازماندند و به همین دلیل هزاران نفر از هواداران این تیم تصمیم گرفتند با مشعل های روشن دست به تظاهرات بزنند و همین موضوع دستمایه اصلی لوگوی این باشگاه قرار گرفت چرا که از آن زمان تاکنون آنها مشعل روشن را که برای این باشگاه نمادی از هبستگی محسوب می شود در قلب لوگوی خود قرار دهند.

• باشگاه پرسی‌پورا جیاپورای اندونزی

این باشگاه در شرقی ترین نقطه اندونزی قرار دارد. آنها دارای نمادی هستند که از سنت و فرهنگ جامعه محلی استان پاپوآ سرچشمه گرفته است. نماد اصلی صنعت آن منطقه ماهیگیری است و به همین دلیل یک ماهی در داخل و بالای لوگوی باشه قرار گرفته است.

خانه ای که ماهی روی آن قرار گرفته است به نوعی پناهگاه آن ماهی محسوب می شود. پناهگاهی که روی پنج پایه به عنوان پنج اصل اعتقاد به خدا، یک جامعه عادلانه و متمدن، اتحاد، دموکراسی و عدالت اجتماعی قرار دارد. دو رنگ زرد و سبز به ترتیب در سمت چپ و راست به ترتیب برنج و پنبه است و به عنوان نشان امیدواری که همه هواداران پرسپورا بتوانند زندگی سالم و سعادتمندی داشته باشند، جای خود را بر روی نشان می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اس اس

      تیمی که هیچ وقت رنگ قهرمانی اسیا رو ندیده مگه میشه بهترین لوگو.باشه

    • بدون نام

      عناوین مجازی همش مال ایران
      عناوین واقعی و اعتبار جهانی واسه بقیه

      پاسخ ها

      • مهراد مهربد

        حقیقت تلخی که اگه بهش توجه بشه دیگه این همه کل کل و کشمکش و بحث و توهین بی معنی میشه. واقعاً بابت این متن خردمندانه ازت ممنونم

    • لغیس مرادی

      اینجا هم ریس AFC پرسپولیسی هست

    • لغیس مرادی

      چرا ریسAFC پرسپولیسیه

    • بدون نام

      بازم کیسه کشا ی چهارم جدولی میگن کاروزیره خخخخخخ چقدر روشون سیاه میشه اییییبیخدا وپرروهستن

    • بدون نام

      معلوم نیست چه تیم هایی هست بنگال شرقی هند

    • احسان

      ابهت پرسپولیسوبرم من عشق.

      پاسخ ها

      • مهرداد

        ....با چهار تا کشور گشته رقابت
        لوگو گذاشتن.بهترین لوگو فقط لنگ حمام هستش

    • az

      استقلال که کلا سه چهار تا سوراخه چه جذابیتی داره؟

    • بدون نام

      اون سپر سیاه پشت سپر قرمز لابد دستهای پشت پرده اندکه جام رو براشون اسنپ میکنن

      پاسخ ها

      • 4+2=6

        چند ساله جام ندیدید؟؟؟
        بگید اسنپ برا شما هم بیاره چرا نمیگیرد پس؟؟؟؟
        بسوزید کیسه های تاریخ جعلی ،برا آسیا هم تاریختون روشنه،بی اصالتید
        پرسپولیسی هستیم چون اصالت داریم 6

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج