۹۸۴۶۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرار بزرگ تیم ملی ایران با برانکو به لطف یک دعوا

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۴ یکی از سخت‌ترین دیدارهای خود را در مرحله گروهی مقابل عمان انجام داد و در لحظات پایانی از شکست گریخت.

خبرگزاری ایرنا: تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۴ یکی از سخت‌ترین دیدارهای خود را در مرحله گروهی مقابل عمان انجام داد و در لحظات پایانی از شکست گریخت.

تیم ملی ایران با هدایت برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی سه بر صفر در برابر تایلند، دومین دیدار خود را در جام ملت‌های ۲۰۰۴ چین در برابر عمان به انجام می‌رساند. تیمی که برای اولین بار به مهمترین رویداد قاره‌ای آسیا رسیده بود و هدایتش به عهده میلان ماچالای سرشناس بود.

عمان تیم قدری نشان می‌داد. آنها در بازی اول با تک گل شونسوکه ناکامورا به ژاپن باخته بودند و حسابی تیم زیکو را اذیت کرده بودند. در مقابل تیم برانکو نیز این اتفاق تکرار شد. عماد الحسنی در دقیقه ۳۰ و با اشتباه کمک داور بحرینی به همراه هم تیمی‌اش با میرزاپور در موقعیت ۲ به تک قرار گرفت و این بازیکن شماره ۲۰ توانست دروازه ایران را باز کند. ۹ دقیقه بعد اشتباه و از هم‌گسیختگی خط دفاعی تیم ملی به این بازیکن اجازه داد تا با یک ضربه سر قدرتمندانه، فاصله را ۲ برابر کند. نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید. ایران مانند بازی با تایلند کار را خوب شروع نکرد و این بار ۲گل خورد. باخت در این مسابقه می‌توانست به قیمت حذف ایران در مرحله گروهی، آن هم بعد از ۱۲ سال تمام شود.

با آغاز نیمه دوم حملات ایران افزایش پیدا کرد. روی یک ضد حمله عمانی‌ها صاحب موقعیت شدند ولی تکل رحمان رضایی بازیکن تیم حریف را سرنگون کرد. رضایی که آن زمان در فوتبال ایتالیا توپ می‌زد به سمت علی بداوی، یکی از جوان‌ترین بازیکنان رفت و با لحنی تند به او نکاتی را متذکر شد. در عین تعجب بداوی جواب رضایی را داد و همین مساله آغازکننده یک درگیری فیزیکی عجیب بود. رحمان و بداوی از خجالت هم درآمدند اما داور بازی آنها را اخراج نکرد. همین درگیری شاید آغازی بود بر بازگشت ایران به این مسابقه.

در دقیقه ۶۱ ضربه علی کریمی داخل محوطه جریمه بعد از برخورد به مدافع عمان، از زیر دستان علی الحبسی گذشت و فاصله به حداقل رسید. حملات ایران ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه ۹۴ و در آخرین موقعیت، ارسال مهدوی‌کیا با ضربه سر محمد نصرتی همراه و آن توپ به گل تبدیل شد و ایران از یک شکست عجیب فرار کرد. تیم ملی در ادامه مقابل ژاپن به تساوی بدون گل رسید و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رفت و در نهایت عنوان سومی جام ملت‌ها را به خود اختصاص داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج