adexo3
۹۸۷۲۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فورکل به استقلال ۴۸ ساعت فرصت داد

شرایط استقلال با شروع سال ٩٩ بسیار وخیم به‌نظر می‌رسد و آبی‌ها درحدود سه‌ماه باید بیش از یک‌میلیون دلار طلب بازیکنان خارجی خود را که از باشگاه حکم گرفته‌اند، پرداخت کنند.

فرهیختگان: شرایط استقلال با شروع سال ٩٩ بسیار وخیم به‌نظر می‌رسد و آبی‌ها درحدود سه‌ماه باید بیش از یک‌میلیون دلار طلب بازیکنان خارجی خود را که از باشگاه حکم گرفته‌اند، پرداخت کنند. ‌درحال‌حاضر جباروف و منشا افرادی هستند که از استقلال حکم قطعی گرفته‌اند و وینفرد شفر، مارتین فورکل، بویان، ساشا شفر و میگوئل کولی کسانی هستند که به‌زودی حکم قطعی مطالبات آنها صادر خواهد شد و اگر باشگاه تا موعد‌مقرر پول آنها را پرداخت نکند از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد.

جمع بدهی کسانی که از استقلال حکم گرفته‌اند یا در آستانه حکم گرفتن هستند، رقمی بیش از یک‌میلیون دلار می‌شود که با دلار فعلی، آبی‌ها باید ظرف روزهای آینده بیش از ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کنند که تهیه آن برای باشگاه بسیار سنگین خواهد بود. همه اینها جدا از پولی است که باید به بازیکنان فعلی استقلال پرداخت شود و با این شرایط به‌نظر می‌رسد احمد سعادتمند در شروع کارش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه فشار زیادی را باید تحمل کند. در این بین ذکر این نکته ضروری است که استقلال مبلغی حدود ۴۰۰ هزار دلار در فیفا دارد که آبی‌ها می‌توانند بخشی از مطالبات خارجی خود را از آن طریق پرداخت کنند.

طلب کم بدل وریا، دردسر می‌شود؟

پیش از پایان نیم‌فصل نخست لیگ برتر فصل هجدهم، باشگاه استقلال با مکاتباتی که با فدراسیون فوتبال آلمان داشت، به‌دنبال جذب یک دستیار آلمانی برای وینفرد شفر بود و مارتین فورکل که سال‌ها سابقه بازیگری در فوتبال آلمان را داشته و دارای مدرک A یوفاست و تجربه چندین سال مربیگری را نیز در تیم‌های مختلف دارد، به ‌کادر فنی این تیم اضافه شد.

فتحی در آن زمان درباره خصوصیات این مربی گفت: «این مربی ضمن کمک به تیم بزرگسالان، با تیم‌های پایه باشگاه نیز در ارتباط و همکاری خواهد بود تا تیم‌های پایه نیز از متد علمی اروپایی بهره ببرند.» فورکل به‌همراه فرهاد مجیدی به اردوی استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم اضافه شد.

مربی آلمانی بدون‌داشتن قرارداد رسمی با استقلال، کارش را کنار این تیم استارت زد. انتشار تصاویر اولیه از این مربی جوان در اردوی استقلال مشخص می‌کرد فورکل شباهت زیادی به وریا غفوری، بازیکن اهل سنندج استقلال دارد. این شباهت به‌اندازه‌ای بود که با کنارهم قراردادن تصاویر این دو راحت‌تر می‌شد به این موضع پی‌برد.

به بن‌بست خوردن وینفرد شفر و مسئولان باشگاه استقلال و درنهایت برکناری سرمربی آلمانی باعث شد دستیاران او نیز دیگر جایی در کادرفنی استقلال نداشته باشند. فورکل که با اخراج شفر، از استقلال جدا شد، برای گرفتن مطالباتش اسفند سال گذشته به‌فیفا شکایت کرد. شکایت فورکل به باشگاه استقلال رسیده است و گفته می‌شود باشگاه باید مبلغ ۱۸ هزار دلار از طلب‌های مربی پیشین خود را پرداخت کند.

یکی از نکات قابل‌توجه درشکایت مربیان پیشین استقلال، پایین بودن رقم قرارداد آنهاست، نکته‌ای که دربحث قرارداد دستیاران استراماچونی نیز دیده می‌شد و هر سه مربی‌ای که با او کار می‌کردند، رقم قراردادشان ۵۰ هزار دلار بود.

مربی بدنساز در زمان کوتاه حضورش در ایران با یک دختر آشنا شد و با او نامزد کرد تا ارتباطش با ایرانی‌ها مثل سایر اعضای کادرفنی بعد از پایان کار در استقلال به‌طور کامل قطع نشود.

وکیل فورکل: استقلال ۴۸ ساعت فرصت دارد

درخصوص شکایت مارتین فورکل از استقلال به‌فیفا، با وکیل وی صحبت کردیم که به «فرهیختگان» گفت: «مبلغ قرارداد موکل من درقیاس با طلب سایر طلبکاران استقلال بسیار ناچیز است که البته این باشگاه همین رقم را هم پرداخت نکرده است. حالا و طبق شکایت ارائه‌شده به‌فیفا، استقلال فقط ۴۸ ساعت دیگر فرصت دارد تا مطالبات فورکل را پرداخت کند، در غیر این صورت جرایم احتمالی فیفا، گریبان این تیم را خواهد گرفت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج