۹۹۱۱۵۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حسینی: کرونا ثابت کرد چقدر به هم وابسته‌ایم

بهترین دروازه‌بان فوتبال ساحلی جهان و عضو باشگاه آلانیا اسپور ترکیه حالا برای چهارمین سال متوالی سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی هم شده است. با او درباره روزهای کرونایی، تمرینات انفرادی و برنامه‌هایش برای آینده صحبت کردیم.

خبرورزشی: پیمان حسینی، بهترین دروازه‌بان فوتبال ساحلی جهان و عضو باشگاه آلانیا اسپور ترکیه حالا برای چهارمین سال متوالی سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی هم شده است. با او درباره روز‌های کرونایی، تمرینات انفرادی و برنامه‌هایش برای آینده صحبت کردیم.

دوران قرنطینه به خاطر کرونا را چطور پشت سر می‌گذاری؟

به نظر من ویروس کرونا درس‌های بزرگی را به دنیا داد و ثابت کرد که انسان‌ها چقدر به هم وابسته هستند. در کشور ما هم خیلی از قشر‌ها آسیب دیدند. شاید من به عنوان یک ورزشکار بتوانم در یک متر جا هم ورزش کنم، اما قطعاً این مدل تمرین کردن فقط به آمادگی جسمانی‌ام کمک می‌کند و اینکه بدن‌مان افت نکند. اما واقعیت این است که هر ورزشکاری با توجه به حرفه‌اش نیاز به محیط ورزشی خاصی دارد. البته اگر همین تمرینات‌مان را در خانه انجام نمی‌دادیم حتماً بیشتر آسیب می‌دیدیم، اما به هر حال در این شرایط قرنطینه که حدود دو ماه طول کشیده بازگشت بدن به شرایط حرفه‌ای با تمریناتی که انجام دادیم شاید زمان کمتری نیاز داشته باشد.

شرایطت در باشگاه ترکیه‌ای به چه صورت است؟

من در تورنمنت‌ها و جام‌هایی که باشگاه آلانیا اسپور دارد بازی می‌کنم. اگر اشتباه نکنم جام باشگاه‌های اروپا خردادماه در پرتغال خواهد بود و اگر مشکل ویزا به وجود نیاید حتماً شرکت می‌کنم. البته تورنمنت اصلی، جام باشگاه‌های جهان است که خودمان میزبان هستیم و اواخر مهرماه برگزار خواهد شد. امیدوارم تا زمان برگزاری بازی‌ها، ویروس کرونا ریشه‌کن شود. آخرین مسابقاتی که انجام دادیم، کاپ موندیالیتو مسکو روسیه بود که در بهمن‌ماه برگزار شد. بعد از آن، من به ایران برگشتم و تمریناتم را به صورت انفرادی ادامه دادم.

اصلاً چرا این تیم را انتخاب کردی؟

گزینه اول و تیم اصلی‌ام آلانیا اسپور است، چون مالک آن هم آقای فرزین دانشپور و یک فرد ایرانی است. خدا را شکر تیم ما نیز هفتمین باشگاه برتر دنیا محسوب می‌شود و جزو رنکینگ‌های بالا است. آلانیا اسپور به دلیل اینکه همیشه لژیونر‌های خوبی جذب می‌کند، همواره تیم خوبی داشته است. همیشه تیم‌ها می‌توانند در رقابت‌های مختلف اروپایی و جهانی سه، چهار لژیونر داشته باشند و باشگاه آلانیا اسپور نیز همواره سعی کرده بهترین‌های دنیا را جذب کند.

غیر از خودت بازیکن مطرح دیگری هم در تیم هست؟

فصل قبل برونو کاپیتان تیم ملی برزیل و فیلیپه یکی از بهترین بازیکنان و ستاره‌های برزیل و همچنین استانکوویچ سوئیسی در تیم ما بودند.

فصل گذشته در لیگ ایران بازی نکردی و...

باید شرایط تمرینات فراهم شود. اگر پیشنهاد خوبی باشد احتمال اینکه در لیگ ایران هم بازی کنم وجود دارد. چون در زمان‌هایی که با بازی‌ها و تمرینات آلانیا اسپور تداخل وجود نداشته باشد می‌توانم برای تیم‌های ایرانی هم بازی کنم. البته سال گذشته لیگ ما متأسفانه شرایط بسیار ضعیفی داشت. بخصوص از نظر مالی و اسپانسر. از طرفی تعداد تیم‌های با کیفیت هم کم هستند که آن‌ها هم مشکلات مالی دارند. به همین دلیل کیفیت لیگ ما بسیار پایین آمده است. من هم سال گذشته در لیگ ایران بازی نکردم، اما امیدوارم امسال شرایط بهتر شود تا در کنار تیم آلانیا اسپور برای تیم‌های داخلی هم بازی کنم.

تیم ملی چه برنامه‌هایی را بعد از کرونا در پیش دارد؟

مهم‌ترین رویداد تیم ملی هم مسابقات جام بین قاره‌ای در آبان ماه خواهد بود به میزبانی امارات و در اسفندماه هم مقدماتی جام جهانی در تایلند برگزار می‌شود.

سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی هم هستید. این سمت چه وظایفی را برعهده شما می‌گذارد؟

این اتفاقات برای چهارمین سال متوالی برای من افتاد. فوتبال ساحلی یک رشته در حال توسعه است و در تمام دنیا یک رشته نو محسوب می‌شود. در همین راستا، نفرات شاخص در فوتبال ساحلی دنیا هر ساله به‌عنوان سفیران این رشته انتخاب می‌شوند تا موارد مختلفی انجام دهند. سفیر سازمان جهانی فوتبال ساحلی وظیفه دارد این رشته‌ها را در تمام کشورها، شهر‌ها و حتی روستا‌ها در سراسر دنیا معرفی کند.

بیشتر توضیح می‌دهی؟

سفیران به نوعی محصولات سازمان جهانی فوتبال ساحلی را نیز معرفی می‌کنند. مثل معرفی توپ با برند خوب، چراکه توپ فوتبال ساحلی با برند معتبر کمیاب است. محصولات دیگری مثل کلاه، لباس، گرمکن و... که توسط سازمان جهانی معرفی شده نیز توسط سفیران و با درصد تخفیف ویژه‌ای به فروش می‌رسد. هر کدام از سفیران کد اختصاصی دارند تا مخاطبان آن‌ها در زمان خرید، بتوانند از کد تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی استفاده کنند که کدِ من در این فروشگاه ۲۰ است. البته باید این مسأله را بگویم که این کار در ایران کمی سخت انجام می‌شود، ولی در خارج از کشور معمولاً به راحتی صورت می‌گیرد.

به عنوان سفیر فوتبال ساحلی در بحث کرونا هم ورود کرده‌اید؟

سفیران سازمان جهانی فوتبال ساحلی همیشه در مباحثی مثل کرونا و اتفاقاتی از این دست که عمومیت دارد، ورود مؤثری پیدا کرده‌اند و اطلاع‌رسانی خوبی با توصیه در خانه ماندن و ورزش در منزل داشتند. ما در کنار معرفی رشته فوتبال ساحلی و مباحث تبلیغاتی، در امور اجتماعی نیز فعالیت می‌کنیم.

صحبت پایانی.

در این روز‌هایی که همه با ویروس کرونا درگیر هستیم دست کسانی که به هر شکلی به مردم خدمت کردند بخصوص پزشکان، پرستاران، پرسنل بیمارستانی و حتی داروخانه‌هایی که مواد ضدعفونی کننده و ماسک در اختیار دیگران قرار دادند را به گرمی می‌فشارم. امیدوارم این مسأله زودتر تمام شود، چون بسیاری از مردم باید هر روز کار کنند تا زندگی‌شان بگذرد و خیلی‌ها هم شاید پس‌انداز آنچنانی نداشتند و نتوانستند سرکار بروند و به همین دلیل آسیب زیادی دیدند. امیدوارم همه در کنار هم با سلامت کامل روز‌های بهتری را شاهد باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج