جاباما
۱۰۰۸۰۹۹
۱۱۹ نظر
۵۲۲۹
۱۱۹ نظر
۵۲۲۹
پ

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

روز دختر است و حتما در اینستاگرام و این طرف و آن طرف واکنش‌های متفاوت به این روز را دیده‌اید، در این مطلب چند بانوی نسبتا جوان ایرانی که در حوزه‌ی خودشان قابل افتخار هستند را ردیف کرده‌ایم، روز دختر مبارک، بر این دختران قابل افتخار، مبارک‌تر.

برترین‌ها: روز دختر است و حتما در اینستاگرام و این طرف و آن طرف واکنش‌های متفاوت به این روز را دیده‌اید، در این مطلب چند بانوی نسبتا جوان ایرانی که در حوزه‌ی خودشان قابل افتخار هستند را ردیف کرده‌ایم، روز دختر مبارک، بر این دختران قابل افتخار، مبارک‌تر.

لیلا عراقیان

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

لیلا عراقیان معمار پل طبیعت، در سال ۱۳۶۲ در تهران به‌دنیا آمد. در سال ۱۳۸۰ در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل در رشته‌ی معماری را آغاز کرد و دارای مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه شهید بهشتی و فوق‌لیسانس این رشته از دانشگاه بریتیش کلمبیا است. او در سال ۱۳۸۴ به همراه همکارش علیرضا بهزادی شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا را با سرمایه‌ای حداقل، تأسیس کردند. شرکت دیبا پس از اجرای سازه‌های چادری پارک آب و آتش تهران، به مسابقه‌ی طراحی پل طبیعت دعوت شد و طرحشان برگزیده شد. این شخصیت موفق در ۲۵ سالگی شروع به طراحی پل طبیعت کرد و این طراحی دو سال زمان برد و سرانجام در سال ۱۳۹۳ اجرایی و افتتاح شد.

سارا صفرى

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

مهندس سارا صفرى، کوهنورد فاتح ده کوه از بلندترین کوه‌هاى جهان، فعال حقوق زنان، نیکوکار، نویسنده، ماجراجو، ملقب به "شهروند جهانى" و دریافت کننده جایزه ى آن، از اعضاى سازمان خیریه توانمند سازى دختران نپالى و استاد دانشگاه است. "این زن برای قدرت بخشیدن به دختران در سرتاسر دنیا به کوهنوردی می‌پردازد". این شاید یکى از نخستین تیترهایى بود که درباره ى او دست به‌دست شد. سارا صفری تابه‌حال دوبار جایزه "شهروند جهانی" را به جهت تلاش برای توانمندی انسان‌ها و برابرى بین زنان و مردان به دست آورده است.

او که فارغ التحصیل مهندسى برق از دانشگاه "یو سى اِل اِى" است و همین رشته را در دو دانشگاه در آمریکا تدریس میکند، اخیرا چالش عبور از "گرینلند"، سى روز پیاده روى در برف و یخبندان را از سر گذراند.

مريم كامور

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

دکتر مریم کامور رهبر تیم تجزیه و تحلیل فناوری گفتاری گوگل، مخترع، از چهره هاى شناخته شده‌ی دنیاى اینترنت و مغز متبکر ارتباط کاربر و محقق ارشد گوگل است. او که فارغ التحصیل دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه کلمبیاست از جمله کارشناسان ارشد ایرانی گوگل است که به واسطه دانش و تحقیقاتش هم‌اکنون رهبری تیم تجزیه و تحلیل فناوری گفتاری گوگل را بر عهده دارد.

دکتر کامور که دست کم هفده اختراع ثبت شده دارد و مقالات متعدد علمی به چاپ رسانده، همواره علاقه خود را به ارتباط بیش‌تر میان کامپیوتر و انسان نشان داده است. او همچون دیگر کارشناسان گوگل نقشی موثر در خدمت‌رسانی به کاربران دنیای مجازی داشته است. شاید بتوان گفت دکتر کامور و تیم همراه او آینده گوگل را دگرگون و ارتباط کاربر و سیستم‌های مجازی را هر روز نزدیک‌تر و عمیق‌تر می‌کنند. دنیا افرادى مانند دکتر کامور را به‌عنوان چهره‌هایی می‌شناسد که زندگی همه‌ی ما را تحت تاثیر قرار داده و خدماتی نوین به جهانیان عرضه کرده اند. به امید موفقیت‌هاى هرچه بیشتر این بانوى شایسته ایرانى.

پریسا تبریز

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

پریسا تبریز، متخصص ایمنی رایانه در سال ۱۳۶۱ به دنیا آمد. پریسا در حال حاضر با لقب شاهدخت ایمنی در بخش ایمنی نرم افزار گوگل کروم و برای شرکت گوگل کار می‌کند. جالب است بدانید مجله فوربس نام پریسا را در لیست ۳۰ پیشگام در زمینه تکنولوژی قرار داده است. پریسا که مادری لهستانی-آمریکایی و پرستار دارد و پدرش یک پزشک ایرانیست تقریبا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی جذب شرکت گوگل شد.

رکسانا ورزا

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

رکسانا در حال حاضر مسئولیت فعالیت‌های استارت آپی شرکت مایکروسافت در کشور فرانسه است و در عین حال مسئولیت اداره برنامه‌های بیز اسپارک و مایکروسافت ونچرز را به عهده دارد. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۳ نام رکسانا ورزا هم در لیست ۳۰ زن پیشگام در تکنولوژی که توسط بیزینس اینسایدر تهیه شده بود، قرار گرفت.

پیش از پیوستن به غول رایانه‌ای دنیا، مایکروسافت، سابقه کار برای چند استارت آپ اروپایی را در کارنامه دارد. او همچنین مدتی ویراستار نسخه فرانسوی تک کرانچ بوده است. البته همه‌ی این فعالیت‌ها درک درستی از شوق پیشرفت رکسانا به شما نخواهد داد. رکسانا ورزا تری لینگوال است (مسلط به ۳ زبان)، عضوی از انجمن درمان صرع است و از دانشگاه‌های یو سی ال‌ای، ساینس پو پاریس و دانشگاه اقتصاد لندن موفق به کسب مدرک آکادمیک شده است.

ثریا دارابی

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

ثریا دارابی را امروزه به‌عنوان یکی از بنیانگذاران برند زدی می‌شناسند. برندی که در حوزه فشن با تمرکز بر منشاء مواد اولیه محصولات، نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است. ثریا فعالیت حرفه‌ایش را در نیویورک تایمز آغاز کرد و همان جا بود که تغیرات مداوم فناوری‌های دیجیتال نظرش را جلب نمود. ثریا دارابی به مرور توانست به عنوان تهیه کننده خبر با رسانه‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب همکاری کند و این در حالی بود که همزمان در بسیاری از استارت آپ‌های کوچک و بزرگ فعالیت می‌کرد. ثریا از دانشگاه جئورجیا مدرک هنر دارد و در حال حاضر در بوستون زندگی می‌کند.

مهدیه محمدخانی

روز دختر؛ فهرستی از چند دختر قابل افتخار ایران زمین

مهدیه محمدخانی متولد ۱۴ آذر سال ۱۳۶۵ در شهر تهران است. او خواننده‌ی خوش‌صدای زن ایرانی است. محمدخانی فارغ‌التحصیل رشتهٔ مهندسی معماری است و فراگیری موسیقی را با نواختن پیانو و دف در نوجوانی آغاز نمود.

از سال ٨٧ به فراگیری صداسازی آواز ایرانی و شیوه‌ی خوانندگی نزد استاد محمدرضا شجریان و غلامرضا رضایی پرداخته و در سال ٩٠ در کارگاه استاد شجریان پذیرفته شد. او گروهی به نام شهنوا را با بانوان تشکیل داده و به قول خودش هنری که سال‌ها آموخته اند را در قالب کنسرت‌های اصیل ایرانی یا حتی کنسرت‌های موسیقی محلی به نمایش می‌گذارند.

پی‌نوشت: در تهیه این مطلب از صفحه اینستاگرام «آدم حسابی‌ها» کمک گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امان

      احسنت به این دختران، اگه کشورمون کشور بود خیلی استعدادهای اینچنینی و نیروی جوان که دارند از بیکاری و بی پ لی زجر می‌کشند یا به راه‌های ناصحیح کشیده میشند هم شکوفا شده بودند و آمار شون ملیونی بود، افسوس از ایران وطران

      پاسخ ها

      • تمام دختران کشورم عزیز و محترمند

        تمام دختران این سرزمین که نجیب پاک و محجوبند با هر شکل و تیپی با هر تفکر و عقیده ای با هر شغل و حرفه ای قابل افتخار هستند.درود بر همه ی دختران باوقار و مهربان ایران

      • کوروش مرحبایی

        وقتی روز میلاد کریمه اهل بیت علیهم السلام روز دختر نامیده شده، دختری شایسته احترام و موجب افتخاره که حداقل بویی از دین و مذهب و مسلمانی برده باشه.

      • E

        بله افتخار داره ولی در عین حال گریه هم داره که هیچکدومشون توی کشور خودشون نیستن چون اینجا کسی قدرشونو نمیدونه

      • بدون نام

        به دختران محجوب و مهربون ایرانی به همشون افتخار میکنم
        زنده باشن

      • بدون نام

        خطاب به كاربر12:23
        پس به نظر تو "سيده فاطمه حسيني" لايق احترام هست ديگه نه؟ سيد هست،‌اسمش فاطمه س و فاميليش هم حسيني. چادري هم هست. محض اطلاعت همونيه كه وقتي بهش اعتراض كردن چرا بابات حقوق نجومي ميگيره با پررويي تمام گفت "سهممونو از سفره انقلاب برداشتيم".
        واقعا شماها لايق همون سيده فاطمه ها هستيد. اين دختراي بي حجاب اين مقاله كه مايه ي رشك تمام دنيا هستن براي شماها حيف هستن.

      • بی نام

        هر نظر و کامنتی قابل احترامه اما به شرطی به شخصیت و تفکر دیگران توهین نشود جناب کوروش مرحبایی

    • علی

      افتخاری برای ایرانی

      پاسخ ها

      • غربزدگی ننگ است نه افتخار

        اینها فرانسوی امریکاییو ..بودند سالهاست ایرانی نیستند در محدوده ی سرزمین ایران زنان پر افتخار زیاد داریم لازم نیست به خارجی ها افتخار کنیم

      • بدون نام

        اوق

      • بدون نام

        کاربر غربزدگی.... تا زمانی که افکار پوسیده و افراطی مث تو داریم وضعمون بهتراز این نمیشه

      • بدون نام

        در ایران برای پیشرفت یک زن جایگاهی وجود نداره برای همینه مجبور به مهاجرت میشند درست فکر کنید

      • بی نام

        این کاربری که با نام غربزدگی ننگ است آیا می داند با سیستم عامل گوگلی گوشی را روشن کرده که حداقل چند نفر از این خانم های ذکر شده برای امنیت آن زحمت کشیده اند یا همین اینترنتی که وصل شدی از سمت غرب آمده؟! نباید آنقدر از غرب ترسید که از این طرف بچسبیم به شرق( چین و روسیه)

      • بدون نام

        ذهنتون دو قطب داره یا غرب یا شرق خدا شفاتون بده

      • بدون نام

        نکته این گزارش اینه که اینا ایران نیستن

    • بدون نام

      هر چی زن بی حجاب بود نشون داد

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        به شما برخورده، دلیلش اینه که هیچ کدوم از این، خانم ها تو ایران شکوفا نمی شدن، ایران مهد استعداد کشی هست

      • بدون نام

        بنده خدا اتفاقا زنان با غیرت و باحیای ایرانی داخل همین کشور شکوفا میشن ولی سیاست رسانه های زرد عدم نشون دادن اموفقیت های داخل هست

      • بدون نام

        حجاب که نباشه عفت زیر سوال میره و چارتا مدرک درپیت به درد نمیخوره

      • بدون نام

        مجبور نيستي نگاه کنی، .....

      • هلن

        واقعا که
        چرا نمی پرسی چرا به ندرت یا اصلا هیچوقت یه زن با حجاب تو داخل ایران موفقیت انچنانی بدست نمیاره؟
        چرا هرچی استعداد و مغز داریم فرار می‌کنند
        موافقم ایران مهد استعداد کشی

      • بدون نام

        به جای حجاب به افتخاراتشان به اندازه ذره ای فقط فکر کن همین.

      • بدون نام

        تو چندتا باحجاب که از نظر جایگاه علمی اخلاقی و تحصیلی مشابه اینا باشن معرفی کن تا نشون بدن

      • حمید

        حجاب ؟ منظورتون جادر و مقنعه و روسریه . حجاب ظاهر رو چسبیدیم که روزگارمون شده مثل امروز

      • اسی

        چرا شماها تموم نمی شید؟

      • بدون نام

        آره واقعا جاداشت اسم الهام چرخنده رو اول از همه میاوردن

      • بدون نام

        به نمایندگی از حجاب از شما عذرخواهی میکنم که مانع رشد و شکوفایی نبوغ شما شدن
        اگر بیرون گذاشتن مو و یقه چاک دادن اینقد تاثیر داره، پس باید همه مردا ۱۰۰٪ نابغه باشن

      • صوری

        چطور فکر میکنی فقط همین چند نفر زنای بی حجابن؟بیشتر دقت کنی میبینی تعداد بیشتر از ایناس. پیشرفت هر کس ربطی به حجابش نداره. به استعداد و تلاش ربط داره.

    • کارمند

      دقت کنید که همشون خارج ازایران شکوفا شدن، اگه تو ایران مونده بودن تهش مثل من یه کارمند دون پایه از آب درمیومدن که دائما هم بابت همین کارنصفه نیمه هم، منت سرشون بود ( ازشوهر وبچه بگیر تا رئیس وارباب رجوع مردسالار).لطفا بگذارید نفس بکشیم

      پاسخ ها

      • هادی

        کاملا درسته
        تو ایران هیچ جای پیشرفتی نیست
        چون بسترش وجود نداره

      • بدون نام

        پس کرا اگر ایرانی نیستند به عنوان دختر ایرانی معرفیشون میکنید وتو افتخار میکنی. در سر زمین ما دخترانی داشته ووجود دارند که شاید خودشون چیزی نشدنند ولی. انسانهایی را تربیت وبه حانعه تحویل داده اند که اغتخار دنیا هستنند. وار اینهایی که ملرفی کردنند خیلی باشرافت ترند.

      • بدون نام

        ببخشید خودت مثبت باش وبه خودت احترتم بذاری شوهروبچه و.... خیلی ادمای خوبین. وقتی تو انجوری فکر میکنی میخای بقیه بهت بها بدند. از ماست که بر ماست

    • mahsa

      لعنت به مخالفان پیشرفت بانوان. لعنت به جامعه مرد سالاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز تو پیدات شد ؟؟؟؟ کی الان مخالف پیشرفت این بانوان و مفاخر ملیه.؟؟؟برو دوغتو بنوش

      • بدون نام

        ۹/۴۳ قبول نداری مرد سالاری؟ قبول نداری اولویت استخدام مردهارو؟ قبول نداری سهمیه های جنسیتی رو برای پسرا تا دخترا به دانشکده های فنی به سختی برن؟ قبول نداری دختر کشی و زن کشی و کودک همسری تو مناطق مختلف کشورت به خاطر دیر اومدن به خونه یا با پسر دوست شدن و نکشتن پسر حتی در صورتیکه دخترباز و معتاده و هفته ای یه بارم نمیاد خونه؟؟؟

    • بدون نام

      متاسفم برای این گزارش چقدر دختران و زنان بالیاقت توی همین ایران دارن فعالیت می کنن و به مردم ایران خدمت میکنن بعد شمار رفتی چهارتا کارمند از اینور اونور پیدا کردی اوردی بعنوان دختران موفق معرفی می کنی
      لیست دختران شاغل در برترینها رو اعلام میکردی از اینا بهتر بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم برای تو متاسفم. ایران جای پیشرفت برای دخترای ایرانی نیست

      • بدون نام

        کدومشون رو گذاشتین در سطح جهانی پیشرفت کنن؟؟ اینجا بمونن که با طرز فکر شماها فقط باید استاد قرمه سبزی بشن

      • بدون نام

        برای کودن ها بله
        هیچ جا جای پیشرفت نیست

      • بی نام

        وای از دست شماها با این طرز تفکر

    • محمد

      دختر حسن روحانی که تونسته این کامبیز رو تحمل کنه رو از قلم انداختین.

    • فرهاد

      اگر مردها حواسشون به زنها نباشه افتضاح به بار میاورند و مرد بیچاره از بهشت رانده خواهد شد. همین دنیا هم اتفاقات آدم و حوا در حال انجام شدن است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ....
        احسنت و مرحبا به دختران ایرانی.... غرورآفرین هستند

      • بدون نام

        این طرز تفکر شما مال مسیحیاس... مگه حوا باعث خروج از بهشت شد؟ هردو با هم بودن

    • بدون نام

      داخل کشور کسی نبود که فقط افتخار افرینان خارج از کشور رو نشون دادید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه نیست هر کی هم بوده در اولین فرصت از این خراب شده پیچیده

      • بدون نام

        دقیقا
        هرکس هم بوده واقعا رفته

      • نادر

        مگه اونی که این روز به نامشه داخل کشوره یا اصلن ایرانیه؟؟؟!!

    • بدون نام

      درایران جای پیشرفت نیست ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر و بیچاره. شهامت نداری چه ربطی به ایران داره. منفی گرا. اینقدر انرژیهای منفی تون به خورد مردم نده.

      • بدون نام

        تنهاکاری تونستن قیمت بعد۶سال ثابت نگه دارن یارانه ۴۴هزار۵۰۰تومنی بود اون زمان دلار ۱۰۰۰تومن بود حالا ۲۰۰۰۰تومن شد دراین موقع احمق میشن چون نمخوان نم پس بدن مردم ایران شما ر نمیخوان بفهم...

    • بدون نام

      اغلب خارج از كشور هستن معلومه اونجا به زن بيشتر بها داده ميشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران عزیز میلیونها زن قابل افتخار داره نه ده تا

    • بدون نام

      درد وبلاشون تو سر نعیما اشراقی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسود

    • بدون نام

      اونی که پل طبیعتو طراحی کرده به نظرتوت اقا زاده نبوده ایا.وگرنه اگه شاگرد اول شریف ام بود بهش نمیداد فرقونو طراحی کنه حتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مورد اینکه طرح مال لیلا عراقیان نبوده و فلان خیلی بحثا هست که وقتی پیشو میگیری میبینی چندان بی ربطم نیست و باید ببینی به کجا وصله!!!

    • بدون نام

      اونی که پل طبیعتو طراحی کرده به نظرتوت اقا زاده نبوده ایا.وگرنه اگه شاگرد اول شریف ام بود بهش نمیداد فرقونو طراحی کنه حتی

    • بدون نام

      خیلیا رو جا انداختید که مهمترینشون خانم ثابت که پزشک و محقق سرشناس در حد بین المللی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم ثابت حتی تو گوگل هم اسمش نبود

      • بدون نام

        پرديس ثابتى دختر پرويز ثابتى رييس ساواك ايران

    • بدون نام

      ای وای و چقدر دل تنگت هستم برای دختران سرزمینم که راه به جایی ندارند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم دلتنگ دختران سرزمینمم که در سرزمین های دیگر خوشبختن کاش منم جزو خوشبخت دختران خارج ایران بودم

    • بدون نام

      داشتن چنین دخترانی هم جای افتخار است هم تاسف افتخار بخاطر پبشرفتهای آنان در زمینه های مختلف وتا سفذبخاطر اینکه کشور خودمون قدر چنین نابغهایی رو نمیدونه وانها مجبورند به مهاجرت کنند

    • بدون نام

      اینا که اکثرا اون ور آبن. هروقت برگشت ایران اون موقع میشه افتخار ایران و ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اینجا بودن یا کشته میشدن یا زن مشتی ممدلی یا سر چهارراه مشغول کاسبی

    • بدون نام

      اینا افتخار ایرانی نیستن.دختر ایرانی اصیل و عفیف و با حجابه نه اینا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر ایرانی با دختر ایرانی مسلمان فرق داره ها

      • بدون نام

        چرت نگو بینم بابا

      • بدون نام

        خدایا یه فرجی کن از دست این عقب مونده ها فرارررررررر کنیم

      • بدون نام

        آره عکس چندتا چادری رو میذاشتین کافی بود

      • بدون نام

        همین افکارو داشتی که خودت هیچی نشدی دیگه

      • نادر

        اونی که این روز به نامشه نه داخل ایرانه نه ایرانیه!!!

    • بدون نام

      شما انوشه انصاری،زنده یاد میرزا خانی، و خیلها دیگه رو فراموش کردید
      یا لااقل از زنانی نام ببرید که در ایران تحصیل کردند وکار میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • دا

        اونا دختر نیستن

    • بدون نام

      بجاي گرامي داشت روز دختر دختر كشي نكنيد و تو سر دختران نزنيد و ارزش و احترام براي انها قائل شويد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

      • بدون نام

        والا تو فحشاشون از بانوان فامیل مایه نذارن و به همدیگه بسنده کنن هم ما راضی هستیم

    • مهرزاد

      بفرمایید به چه دردایران میخورند. اینها که همه کارگرآمریکابودند.یکی هم خواننده که ازاصل ممنوع در ایران. اسم اون خانم غواصی رامینوشتیدکه زیرآب درخلیج فارس جوشکاری میکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها همگی و دیگرانی که مثل اینها هستن تاج سر آمریکا و کشورهایی هستن که درش زندگی می کنن
        باور کن اون کشور ها مجیزشون رو هم میگن که بتونن نگهشون دارن آخه اون کشور ها قدر علم و هنر رو میدوننقدر انسانهایی رو که باعث تغییر میشن رو میدونن و براشون ارزش قائل هستن

    • بدون نام

      مرسی برترین. چِش مایی :))

    • بدون نام

      جالب که همه این دختران موفق تحصیل کرده یا بزرگ شده خارج هستند. البته به جز نفر آخر جالب که تا نریم خارج امکان موفقیت نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه اینجا بودن که یه پا صدف بیوتی میشدن علم و دانش کیلو چند بود؟ًً

      • بدون نام

        اکثر شون در ایران به دنیا اومدن و تحصیل کردن و دیدن اگر بمونن هیچی نمیشن جز یه خانم که مطیع شوهرش هست و بابد هر چه شوهر میگه گوش کنه و پیشرفتی در کار نیست رفتن دنبال زندگی و موفقیت جایی که بتونن کار کنن بدون تبعیض
        نه اینکه اونجا ازدواج نکرده باشن احتملا و شاید همگی متاهل باشن ولی دیگه اختیارشون دست خودشونه و مثل دوتا انسان کنار هم زندگی میکنن

    • mohamad

      اگ ایران میبودن یا باباشون با داس و تبر میکشتنشون یا کارتن خاب بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برده داری تموم نشده فقط رنگشو عوض کردن و جالب اینه خیلی زن ها نمیدونن حقوق اولیشون ازشون سلب شده و کاسه داغتر از آش از قوانین و شرایط کثیف و نابرابر جامعه دفاع هم میکنن

      • بدون نام

        دقیقا

    • الف دال

      افتخار امیزن ولی وقتی در ایران این پیشرفت نبوده ودر ایران زندگی نمی کنند چه فایده کاش در ایران بودن

    • بدون نام

      یه پست کاملا هدف دار .... هدف ..... توی ایران دختر موفق نداریم و نمیشه .... به نظرت جناب برترینها نمیتونستی افراد ی رو داخل کشور پیدا کنی ... پست بدی بود .... نه بخاطر ادمهای خوبی که معرفی کردی بلکه به خاطر حس بدی که بهم دادی

      پاسخ ها

      • نادر

        حالا مگه اونی که این روز به نامش هست داخل کشوره یا اصلن ایرانیه؟؟!!!!

    • فهيمه

      کاربر 9:47'
      حجاب فقط پوشوندن مو و بدن نیست، باید مراقب حجاب افکار بود که تمام نامبرده های این مطلب و میلیون ها دختر نجیب تو ایران و جهان حجاب دارن خیلی هم حجاب زیبایی دارن،دلیل نداره کسی خودشو از لذت جوانی و نعمت زندگی محروم کنه چون جنسیتش دختره و بازم دلیل نداره هر انگی بهش چسبیده بشه چون میخواد بخاطر دل خودش زندگی کنه
      این افکار تو دنیای امروز مزخرفه واقعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که ...

    • بدون نام

      چرا هیچ کدوم چادر سرشون نبود ؟

    • بدون نام

      روز دختر را به مناسبت سالروز تولد حضرت معصومه نامیدند کدوم یک از اینا یه ذره هم شبیه حضرت معصومه اند؟

    • ناشناس

      پس چرا از سحر قریشی،بهنوش بختیاری،مریم معصومی و ترلان پروانه نامی نیست

    • بدون نام

      چه با حجاب وبا عفت بودنند

    • بدون نام

      نمیگم این دخترا آدمای کمی هستن
      ولی حد اقل سعی میکردین از بین دخترانی که کشف حجاب نکردن عکس بذارید
      ما خیلی الگو های محجبه ای داریم
      اگر توی دانشگاه های معتبر بگردید استاد های خیلی خوبی پیدا می کنید که هم محجبه هستن و هم موفق و باسواد

    • بدون نام

      سارا و نیکا فرقانی اصل رو یادتون رفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)))))

    • بدون نام

      کامنتا رو میخونی پر شده از اینکه اینجا بودن هیچی نمیشدن و رفتن خارج و اینجا روزگارمون سیاهه و ...
      ول کنین این افکار مسخره و به اصطلاح روشن‌فکرانه‌ رو
      هیچ وقت دلیل رفتن این عزیزان رو فهمیدیم؟
      اینهمه ایرانی هستن که توی همین کشور دارن فعالیت میکنن و این خود ماها هستیم که هیچ وقت قدرشونو نتونستیم و کم کم محو شدن
      بهش توجه نکردیم و چسبیدیم ب اونایی که گذاشتن و رفتن
      رفتن ب سلامت
      موفق باشن ولی چرا استعدادای خودمونو نمیخوایم ببینیم
      غیر از اینه که تا طرف اینجا یه کاره‌ای میشه میره اونور اب؟
      اگه همینطوری میرفت اصلا اونجا بهش بها میدادن

    • بدون نام

      از اونایی که تو ایرانن بگید وگرنه هر کی که تو خارج باشه پیشرفت میکنه

    • علی

      چرا در تقویم روزپسر نداریم مگه ما پسرا انسان نیستیم دل نداریم؟ چون روزدختراست ما پسرا باید بسوزیم وساکت بمونیم؟نکنه دخترا جنسیت برترن وما خبر نداریم؟ یه عمر زن سالاری کردیم حالا باید دختر سالاری هم بکنیم. وقتی ما پسرا داخل سربازی هستیم دخترا دارن تو اینستاگرام حال می کنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون در عمل هر روز خدا روز شماست. واقعا از جایگاهت ناراحتی ؟ واقعا حاضری یه دختر باشی در ایران؟ ....

      • بدون نام

        وقتی هم تو داری حال میکنی که پسر دار شدی و اسمش رو تو میذاری و حتما فامیلو تو رو یدک میکشه یه نفر دیگه بدبختیاشو کشیده و قراره بازم بکشه.

      • بدون نام

        اینقدر اوضاع زن های ایرانی خوبه که همه مردای ایرانی میخوان تغییر جنسیت بدن و زن بشن

      • بدون نام

        روز تولد حضرت علی اکبر روز جوان نامیده شده و هدف پاسداشت مقام آقا پسرهاست

      • بدون نام

        اين روزم پيشكش شما!

    • بدون نام

      اینهه بانوی موفق در کشور داریم بعد نویسنده القاء می کنه که نداریم

    • ناشناس

      ما خدارو شکر خیلی دختر خوب و نجیب و با حجاب تو این مملکت داریم که تو همین کشور هم پیشرفت کردند درود به همشون

    • بدون نام

      مبارک کشورشون باشند .
      راست میگید برید از نزدیک ازشون بپرسید ببینم اصلا احساسی به من و شمای ایرانی دارند ؟

      واقعیت اینه که اینا اصلا دل شون نمیخواد برگردند ایران و ایرانی باشند ،خودتون رو با این حرفهای تکراری قدیمی که قدرشان رو نمی دانند گول نزنید .

      تا حالا شده یه جا جمع بشن بیانیه ای در حمایت از مردم کشورشان و برداشته شدن یا کاهش تحریم ها داشته باشند ؟
      ،
      نه چون حاضر نیستند جایگاه شون رو بخاطر ما از دست بدهند
      فکر جیب و آسایش و آرامش شخصی اند .

      میرن اونجا خیر ؛ نیکوکار میشن ،خب همینجا باشید ، بمونید و بسازید ، کشور رو نخبه ها باید بسازند مثل ژاپن و کره و.....

      دورود به امثال سردار سلیمانی ، که در عمل وطن پرست اند

      من احساسی به اینا ندارم .

    • بدون نام

      ایرانی هایی که رفتن رشد کردن.

    • ایران آزاد

      معلومه بانوان ایرانی خارج از ایران موفق تر هستن

    • بدون نام

      غیر خانم لیلا عراقیان بقیه ربطی به فرهنگ و ملیت ما ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه اونم عراقيان ه

    • بدون نام

      به نطر من دختر ایرانی چه تو ایران باشه چه خارج ازن چه باحجاب باشه ویا بی حجاب یک ایرانیه و باعث افتخار زنان ایرانی وایران بزرگ قبول به هم دیگه توهین نکنیم وبه هم احترام بذاریم

    • بدون نام

      کاش یه ایران دیگه با ایرانیای خارج از کشور درست میکردن .ایرانیای خارج کشور اکثرا آدمای موفقی هستن و از همه قشر داخلشون هس.مام بریم تو اون ایران زندگی کنیم

    • کمیل

      واح چقدر بحث من برم شیرمو بخورم
      فقط کاشکی میشد ابن افتخار ها در ایران زندگی میکردن حیف
      ولی در هر صورت یه افتخارن

    • بدون نام

      من خودم چادری ام. ولی به نظرم همه ی این خانم های توی عکس با حیا و با عفت بودن. این نظراتی هم که میبینید حس میکنم یه سری افراد برای این که شما رو از حجاب متنفر کنن نوشتن.
      واقعا غمم شد از اینکه دیدم همه شون خارج ایرانن. به نظرم ما حداقلش اندازه ی این هفت هشت نفری که تو این مطلب معرفی شد میتونستیم بانوی موفق تو ایران پیدا کنیم... نمیتونستیم؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج