جاباما
۱۱۳۶۲۹۶
۵۶ نظر
۵۰۱۷
۵۶ نظر
۵۰۱۷
پ

آقای نمکی، خسته‌ای برادر، پس فقط برو

وزیر بهداشت در پاسخ به یکی از نمایندگان زاهدان گفت: «.. خورده هر کس به مردم سیستان و بلوچستان توهین کرده است.» اتفاقی که بازتاب و واکنش‌های گسترده‌ای داشت.

برترین‌ها: وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و نیاز‌های سیستان و بلوچستان به آن جا سفر کرده بود، در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برگزار شد، به اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد. اگرچه از دو سوی بحث، الفاظ تندی به کار برده شد، اما وزیر بهداشت در یک جا، از عصبانیت نتوانست خود را کنترل کند و در پاسخ به یکی از نمایندگان زاهدان گفت: «.. خورده هر کس به مردم سیستان و بلوچستان توهین کرده است.» اتفاقی که بازتاب و واکنش‌های گسترده‌ای داشت.

آقای نمکی، خسته‌ای برادر، پس فقط برو

روزنامه همدلی نوشت: این اظهارات با واکنش‌‌های کاربران روبه‌رو شد. کاربری در واکنش به نمکی می‌نویسد:«تا حالا تو هیچ کدوم از دولت‌ها دیده بودین وزیر بهداشت به این ناکارآمدی و بددهنی؟! خیلی حرفه وزیر‌ بی‌نمکی که هم نالایق و بی‌عرضه باشه و هم به جای عذرخواهی از مردم به خاطر دروغ‌‍ها و همه وعده‌های سرخرمنش، زبونش خیلی دراز باشه!!!»

کاربری نیز می‌گوید:«آقای نمکی نه به اون گردن کج کردن و پی در پی معذرت خواهی کردنت نه به این داد زدن و فحاشی کردنت.» یک کاربر دیگر می‌گوید:«رقابت تنگاتنگ جهانپور و نمکی در اشاعه فرهنگ و هنر در وزارت بهداشت.» کاربر دیگری می‌نویسد:«وقتى نمكى و جهانپور كه به ظاهر دكتر هستند اين‌چنين ادبيات سخيفى دارند خدا به داد همكارها و زيردستاشون برسه، ببين با اونا چجورى حرف مي‌زنن و رفتار مي‌كنن.»

روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: استفاده از کلمه زشت از سوی مقامات وزارت بهداشت و درمان بی‌سابقه نیست و چندی پیش کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو منتقدان وضعیت واکسیناسیون را «پفیوز» خطاب کرده بود که البته پس از آن مدعی شد منظورش «مافیای واردات» بوده است. با وجود اینکه بسیاری از وزیر بهداشت خواستند که جهانپور را برکنار کند، اما سعید نمکی گفت او «خسته» بوده است. وزیر بهداشت همچنین از جهانپور خواست از ادبیات غنی فارسی دراینگونه موارد استفاده کند! با وجود اینکه بسیاری از ناظران و منتقدان می‌گویند عملکردضعیف وزارت بهداشت در استان سیستان و بلوچستان در پیش روی کرونا موثر بوده و کمبود تخت‌های بیمارستانی و وضعیت نامناسب خدمات دهی در مراکز درمانی از عمده انتقادات بود، اما وزیر این موارد را رد می‌کرد.

آقای نمکی، خسته‌ای برادر، پس فقط برو

سعید نمکی به شدت از مسئولان استانی انتقاد کرد. او گفت: «با وجود امکانات و بودجه موجود و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی نباید بیماران زیر پنکه بخوابند و حتما من در برگشت از این سفر با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند برخورد جدی خواهم کرد.» او افزود: "اینکه یک بیمارستان در این منطقه که حتی در تهران هم مشابه آن را ندیده ام، بدون استفاده بماند، ظلم به مردم این منطقه است و با این موضوع برخورد خواهم کرد.

حاشیه عجیب‌تر گزارش‌های میدانی برخی کاربران از اقدام به ترخیص برخی بیماران پیش از رسیدن وزیر بهداشت به بیمارستان‌های محلی است. ساجده عرب‌سرخی، روزنامه‌نگار که در این استان حضور دارد، در توئیتر خود نوشته: «در بیمارستان امام علی زاهدان هستم. نمکی در راه است. ظاهرا سردخانه را تخلیه و برخی بیماران بهبود نیافته را مرخص کرده‌اند. ظاهرا باید «تخت خالی» برود در چشم ما. زنی عصبانی: می‌گویند مادرت را با ۷۰درصد درگیری ریه را ببر خانه. برای ۵ شب ۸۵۰هزار کپسول اکسیژن کرایه کردم.»

آخرین جمله این خبرنگار در حالی است که سعید نمکی دو روز پیش در زاهدان گفته بود: «در سفر به استان سیستان و بلوچستان، تصمیمات خیلی خوبی اتخاذ شد. اولین تصمیم این بود که هیچ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این استان نباید هزینه بپردازد و هزینه‌ها را تقبل کردیم.»

یک دندان‌پزشک هم از شهرستان سراوان می‌نویسد: «نمکی اومد سراوان که ٥٠٠ تخت خالی رو بهمون نشون بده و ثابت کنه داریم سیاه‌نمایی می‌کنیم، به همت مسئولین پاچه‌خوار، همین‌طور هم شد، بیمارستان ایرانمهررو برای چهارمین بار افتتاح کرد و به خودش افتخار کرد، حاضر نشد سری به تنها بیمارستان فعال شهر بزنه.»

کاربر دیگری از بیمارستان ایرانشهر می‌نویسد: «چند روزه مادرم در بیمارستان خاتم ایرانشهر بستریه، امروز از صبح منو و همه همراهان بیماران در گرمای ۴۵درجه بیرون کردن تا قراره آقای پفیوز و هیأت همراهش جهت بازدید بیمارستان میان سرصبح اول چندنفر عکاس و فیلم‌بردار اومدن از جا‌های به‌ظاهر خوب چهارتا فیلم و عکس گرفتن.»

آقای نمکی، خسته‌ای برادر، پس فقط برو

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:دائما درباره مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می‌گویند. آمار‌های غلط از تعداد جانباختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تخت‌ها خالی است. اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند. مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید آقای وزیر بهداشت!

جعفر بای جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی در این باره به آفتاب یزد گفت: «متاسفانه جامعه ما اسیر ویروس بد دهنی و استفاده از واژه‌های زشت شده است. طبیعتا طیف عظیمی از مردم تحت تاثیر مسئولان قرار می‌گیرند. جامعه ما در حوزه مدیریتی خود دچار یک نوع لجام گسیختگی شده است. یکی از مهمترین و اثربخش‌ترین دلایل این لجام گسیختگی مسئولین هستند. زمانی که بی‌مسئولیتی‌های مسئولین می‌تواند اعتماد عمومی را نابود سازد استفاده از این گونه ادبیات هم جامعه را به سوی یک جامعه لمپنی و غیر مسئولانه هدایت می‌کند. این جامعه به خود اجازه می‌دهد که هر نوع واکنشی را در مقابل نقد‌ها نشان دهد و دست به هر اقدامی بزند.

مسئولین در هر جامعه باید از لحاظ جایگاه شخصیتی باید آدم‌های ممتازی باشند. مسئولین باید الگوی جامعه باشند. یعنی اگر در جامعه انتخابات و انتصابات بر اساس شایسته سالاری باشد قطعا مسئول ما در بسیاری از رفتار‌های خود الگویی مناسب برای طیف عظیمی از جامعه قرار می‌گیرد. نگاه جامعه به مسئول به عنوان یک انسان کامل و فرد بالغ است. این انسان کامل اگر رفتار غیر متعارف از خود نشان بدهد جامعه به خود اجازه می‌دهد دست به هر نوع رفتاری بزند. اگر مسئولین را پدران جامعه بدانیم که می‌خواهد جامعه را به رشد و کمال برساند باید از تمام جهات دارای شایستگی‌های ممتازی باشد که دیگران فاقد آن‌ها هستند.

همانگونه که رفتار مثبت مسئولین می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد یک الگوی خوب داشته باشد رفتار‌های نادرست نابود‌کننده ارزش‌های اجتماعی است و متاسفانه به نوعی ناهنجاری‌های اجتماعی دامن می‌زند. هر نوع رفتار به دور از انتظار مسئولین برای جامعه علامت سوالی می‌شود. اثر این نوع ادبیات بر مردم به مراتب شدیدتر از خود عمل است. این الگوی منفی جامعه را به سمت لجام گسیخگی هدایت می‌کند.»

سوال اینجاست که آیا مسئولان وزارت بهداشت حاضرند روز‌های پایانی مسئولیت خود را بدون جنجال سپری کنند یا آنکه تا اعلام وزیر بهداشت جدید دولت سیزدهم که از مرداد بر سر کار می‌آید باید همچنان شاهد دهان باز کردن این مسئولان به هتاکی باشیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      بنده هم در بیمارستانی بودم در دولت قبلی برای بازدید آقایون تشریف میاوردن بیمارستان یهو شد گل و بلبل، بیمارستان دولتی توی اورژانسش پرنده پر نمیزد

      پاسخ ها

      • شهروند زیر خط فقر

        اینا هر کجا برن از قبل گل و بلبل میشه
        راست میگن سرزده برن

      • مهسا

        بد بختی ما ایرانیا همینه.دولت اصلاح طلب و اصول گرا نداره.همشون بی مسئولیت و از خدا بی خبر هستن

    • نامnaser

      وقتی یک پزشک سهمیه ای وباپشتیبانی سیاسیون وزیربهداشت میشه اوضاع بهترازاین نمیشه،الان فکرکنیداین همه بی کفایتی دروزارتخانه دیگه ای بودتاالان ده باراستیضاح شده بوداماایشان ...

    • راد

      خوب ویکار‌کنه طفلی مجبورش‌کرده رییس علم‌پزشکی زاهدان را کنار بزاره‌یکی که مورد نظریه را بزاره‌یر‌جاش آینه وضعیت مملکت ما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی خودت فهمیدی چی نوشتی

    • استکی

      عده زیادی ازمسئولین کشور پاچه گیری شون خیلی خوبه کشورهای آفریقایی هم واکسن کرونا زدن کشورماپیک ششم هم توراهه

      پاسخ ها

      • احسنت به ناصر فله

        نظراتت مفید و راهگشاست

    • بدون نام

      همه شون خسته اند باید برن دیگه

    • بدون نام

      افتضاح ترین وزیر تاریخ ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینکه ماشاالله مردم این همه خوش زبان هستند واصلا حرف بد بلد نیستند بزنند . جمع کنید همه ما از این حرفها در وقت عصبانیت ممکنه بزنیم .

    • ناصر کجاست نمکی

      خسته اس خسته

    • خخخخ

      تو بیا بشین بجاش برترینها با این پستهای بدردنخورت
      و سانسورچی نظر مردم

    • بدون نام

      پارسال باید مثل کشورای دیگه واکسن وارد میکرد به حرف مسی هم گوش نمیکرد بهترین واکسن آمریکایی انگلیسی یورو تماشاگرا بدون ماسک اومدن بیرون

    • بدون نام

      برید فقط

    • بدون نام

      خسته افسرده مستاصل بیحال بی انگیزه اکثرشون همین حال دارند

    • بدون نام

      چرا باید از مردم عذر خواهی کنه چه حرف بدی زد که از مردم عذر خواهی کنه این نماینده سیستان بود که تمام پستهای دولتی خودشو به رخ وزیر بهداشت میکشید و تهدید میکرد که جنبه حقوقی وقضایی دارد آقای نمکی خیلی خوب هم صحبت کردند با دلیل --- روحیه خشن که مشخص بود از نماینده سیستان بود

    • دماغ کج زشت برو

      چرا نمیره

    • غلامحسین گلزاری

      هزینه دو در به کار بردن الفاظ تند روی کردند، بهتر می بود که از سعه صدر و حوصله نقدها را پاسخ می دادند نه اینکه پرخاشگری کنند که در جامعه درگیر کرونایی بیشتر نا امید و مایوس شوند

    • بدون نام

      خداییش خیلی این وزارت بهداشت و عملکرد پزشکان فاجعه بود بار کار افتاد دوش پرستارها

    • محسن

      جمله بد بوده و از وزیر مملکت انتظار نبود ولی مفهومش زیاد بد نبود گفته هر کس به مردم توهین کرده .....خورده . این جمله کاملا درست هست . هر کس به مردم به هر شکلی و با هر لباسی توهین کنه .....خوردن کمترین مجازاتشه

    • بدون نام

      بعضیا منافعشون درخطره افتادند دنبالش.
      وقتی نماینده وطرفدارانش دراستان همه چیزرا عادی گزارش می کنند.

    • بدون نام

      چقدر بهتون میرسه که این بنده خدایی که یه تنه با مافیای دارو مبارزه میکنه رو هر طور شده بدر کنید؟! ما کور نیستیم و صحنه واضحه که داره چه اتفاقی میفته و شما کدوم سمت رو گرفتید.

    • بدون نام

      این آقای پاچه خوار را بایستی بندازن
      بیرون

    • بدون نام

      معلومه آدم درستي!!!! هستي

    • بدون نام

      مردم ایران بی چشم ورو ، این بنده خدا تلاشش رامیکنه ولی بعضی عوامل کوتاهی میکنن

    • ناشناس

      خسته از بیکاری و درغگویی و پرانرژی واسه تملق گویی

    • بدون نام

      روزی که برجام امضا شد و چرخ مملکت داشت یواش یواش شروع به چرخیدن میکرد ، طرف هی می آمد و خودی نشان میداد و .....ولی الان کجاست ؟!
      ول کرده مملکت و معلوم نیست کدام منطقه خوش آب و هوایی داره حال میکنه و پیش دست پدر مردم!

    • بدون نام

      بهتر از این نمیشه

    • مریم

      این که مریضا را مرخص کردن و سرد خونه خالی کردن که تقصیر وزیر بهداشت نیست او اکر هم چیزی گفته از مردم مظلوم سیستان دفاع کرده بنده خدا .

    • بدون نام

      نتیجه کار کردن در شرایط تحریم

    • بدون نام

      همه این حرف چرته. ایراد آقای نمکی اینه که بروز و دوتابعیتی نیست. عمده هجمه به ایشان بدلیل یه نمه بسیجی وار بودن ایشونه والا تو اوضاع تحریم و بی پولی دولت و باجخواهی دولت های غربی و عربی دارن شاهکار می کنند!

    • غلامحسین گلزاری

      آقای نمکی خسته نیست بلکه دل شکسته است، آزرده خاطر است از دست منتقدین تندرو، از دست اصولگرایانی که فقط بودند غر بزنند. البته نه من بلکه همه آحاد ملت استفاده از الفاظ رکیک و زننده، ان هم از زبان مسئولین مخالف هستند لیکن بعضی وقت ها بر اثر فشار مضاعف و کمبودهایی که تحریم های اقتصادی حد اکثری دولت متخاصم آمریکا بر ایران تحمیل نموده است، خود مزید بر علت این عصبانیت و از کوره در فتن هاست. علی ایحال من از طرف ایشان از همه ی ملت ایران به خصوص استان سیستان و بلوچستان بابت کمبودها و کاستی ها عذرخواهی میکنم، خداوند متعال همه ما را به راه راست هدایت فرمایند
      والسلام.

    • گاهی سکوت....

      کجا بره دنیا منتظرایشونه برای واکسن ومهار سایر بیماری‌ها ی مردم جهان این همه سرمایه گذاری معنوی کرده باید در دولت بعد باشه نه نمکی جایی نری تو باید رو مین بری برو رو مین بهتره تا از وزارتخانه بری هوای تو رو دارن تو جلو زدی از همه تو دنیا حالا ما ولت کنیم بری نه هیچوقت یکی یه... هی خورده تو چرا بری بمون بمون نمکی... سمیه نرو...

    • بدون نام

      ما مردم خودمون خواستیم
      به نقل از آقای ظریف

      پاسخ ها

      • با نام

        هرکب از گرد راه رسید شد وزیر کدامشان با

        لیاقت بوده و کارامدی داشته که این داشته

        باشه دیگه اون فرهنگی که قبل داشتیم تو

        دنیا اعتبار داشتیم تمام شد

        خدارحمت فرهنک گذشته را

    • غریب

      باسلام در شرایط کنونی وبیماری خطرناک کرونا که جان بسیاری از هموطنان را گرفته همه وزارت خانه ها وهمه پتانسیل کشور باید به یاری وزارت بهداشت بیایند

    • مستضعف

      یاد پادگان افتادم قرار بود از ستاد تهران برا بازدید بیان، از یکی دو ماه قبلترش، فقط سه گروهان انتخابی رو رنگ و لعاب داده و بخشی از اونا رو نوسازی کردند! برای بازدید هم فقط اونجا اومد!! رفتار مضحک و عوام فریبانه که در کشور ادامه دارد!؟

    • قوخازواره

      دولت روحانی کثیفترین دولت کل تاریخ بشریت

      پاسخ ها

      • Ɱʌstɘʀツᗰᖇ

        لایک !

      • بدون نام

        همتون

      • بدون نام

        پرو. ببین رییسی چه گلی به سرت میزنه. مردم خودشون کثیفن

    • اااااا

      وزیر بی‌نمک

    • میر

      ایشون خیز برداشته برای کابینه بعدی برام جالبه صدای مجلس 10 درصدی در نمیاد

    • بدون نام

      وزیر چاپلوس و ریاکار

    • بدون نام

      میشدبا۶۰تن طلا و۱۸میلیارددلار واون فولادها یک ایران جدید ساخت.

      پاسخ ها

      • Ɱʌstɘʀツᗰᖇ

        لایک !

    • بدون نام

      کاش تو بی خاصیت میرفتی کنار شاید این همه مردم هزینه مردن نمی دادن تورو خدا برو ازغرورت بیا پایین آقای دکتر یعنی

    • بی نام

      دیگه پفک نمکی هم نمیشه خورد

    • بدون نام

      نمکی اگه وزیرشایسته ای بودکه الان پیک پنجم وسپری نمیکردیم خدامیدونه چقدپیک وپشت سربزاریم

    • بدون نام

      وزیر پر حاشیه بی لیاقت وچاپلوس

    • بدون نام

      بی خاصیت

    • بدون نام

      وزیر بی لیاقت

    • بدون نام

      بابا این بند خدا ادم دیگه چیزی نگفت به خودش توهین کرد خسته شد چقدر بگه دور هم میگیرد. مسافرت نرید.خسته شد .

    • بدون نام

      اگراقای ریسی پستی به نمکی جهانپور ندهد

    • بدون نام

      بابا بی انصاف نباشید واقعا کار و وضعیت سختی داره بیرون نشستین میگن لنگش کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج