۱۲۰۶۱۱۱
۳۰ نظر
۱۰۱۴۳
۳۰ نظر
۱۰۱۴۳
پ

آقای بازیگر، گاهی شاید نباید حرف زد، استاد!

برخی به مانند پولاد کیمیایی نگاهی متفاوت به ماجرای خشونت علیه سینماگران زن ایرانی داشتند، متفاوت به این معنا که امثال پولاد معتقدند تمام تقصیر گردن مردان روایت نیست و گاهی زن‌ها هم مقصر هستند.

برترین‌ها: ماجرای خشونت علیه سینماگران زن ایرانی در هفته‌های اخیر ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده است. شعله ماجرا نیز با رشته توئیت جنجالی سمیه میرشمسی روشن شد و درپی آن هیئتی پنج نفره به دنبال صیانت از این اتفاقات تشکیل شد. البته برخی به مانند پولاد کیمیایی نگاهی متفاوت به ماجرا داشتند، متفاوت به این معنا که امثال پولاد معتقدند تمام تقصیر گردن مردان روایت نیست و گاهی زن‌ها هم مقصر هستند، موضعی که البته با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شده، در زیر نگاهی به «ماجراهای پولاد» داشته‌ایم.

آقای بازیگر، گاهی شاید نباید حرف زد، استاد!

پولاد کیمیایی بازیگر "خائن کشی" و "گشت ارشاد" و فرزند مسعود کیمیایی، با انتشار ویدیویی، نسبت به اتفاقات اخیر در فضای سینمای دچار قهر مخاطبِ امروز ایران، از گروهی گفته که با سینمای ایران مخالفند؛ چون هنر «واقعیت‌ها» را نشان می‌دهد و درباره‌  جنبش می تو چنین اظهار کرده که با آن مخالفتی ندارد، اما «ناخالصی» دارد و گفته: «به‌بعضی‌ها تجاوز نشده، خودشان خواسته‌اند و اتفاق افتاده، و حالا ناگهان نقش دختر مظلوم را بازی می‌کنند.»

آقای بازیگر، گاهی شاید نباید حرف زد، استاد!

پرستو آزادی آباد، فعال رسانه‌ای در این باره می‌نویسد: مدام از طرف فمنیست‌های مدل‌ ایرانی می‌شنویم مردها هیولاهای تمام عیارند،از طرف مردهای منورالفکر هم می‌شنویم" کِرم از خود زنان است".

اجازه بدهید صریح بگویم ای کوته‌فکران ابله همه ی شما بر خطایید! من به عنوان یک زن هم دانشجو بوده‌ام،هم به مدت هشت سال کارمند فضای هنری بوده ام ،در سنین پایین جشنواره‌ها رفته‌ام، اساتید را دیده‌ام،منزل‌شان رفته‌ام،اجرا کننده‌ی مراسم‌های بسیار بوده‌ام،سخن‌ران بوده‌ام، در شروع جوانی و ابلهی گذرم به شب نشینی‌های هنری بسیار افتاده است و نکته‌ها دیده‌ام و نکته‌ها شنیده‌ام و نسبت به جریانات فضاهای هنری خالی از ذهن نیستم.

آقای بازیگر، گاهی شاید نباید حرف زد، استاد!آقای بازیگر، گاهی شاید نباید حرف زد، استاد!

در پستی به تملک بدن زن، توسط مرد( سیستم‌ها و مذاهب و حکومت‌ها) پرداختم، به فاصله‌ی طبقاتی و سیستماتیک جایگاه زن و جایگاه مرد در ادیان و جغرافیاهای مختلف اشاره کردم . این فاصله "طبقاتی- جنسیتی"، در فضای هنر بسیار رایج است، رابطه‌ی زن و مرد در فضای هنر مملکت ما- غالبا- شبیه کارگر و کارفرماست،گاه زنان برای خروج از طبقه‌‌‌شان اگاهانه به وسوسه‌ ی فریب تن می‌دهند یا به دلیل ترس از حذف شدن،توسط ناشر یا تهیه‌کننده و غیره... اینکه چرا زنان تمایل پیدا میکنند به روسا، تهیه کننده ها، آقازاده ها و چهره‌های پرنفوذ سیاسی یا هنری تن بسپارند به مقوله‌ی اقتصاد لیبدویی برمی‌گردد و یک ساختار اقتصادی اجتماعی بسیار پیچیده درونش نهفته است.

یعنی حتی وقتی زنی واقعا عاشق تهیه کننده‌ی صاحب نام یا صاحب نشر بزرگی میشود ، باید پرسید این میل درونی یک امر خصوصی و فردی‌ست یا مرتبط با اقتصاد و مرتبط با فرم اجتماعی حاکم بر جامعه؟ حرف این آقا درست است. در بسیاری از موارد تن دادگی زنان در عرصه هنر کاملا آگاهانه است هیچ تجاوز بیرونی‌ای در کار نیست،این خود زنها هستند که وارد رابطه می شوند تن به بردگی می سپارند تا آن مرد نردبان موفقیت یا شهرت شان شود اما چرا؟ این حقه‌ی بورژوازی است :کارگران با تمایل خودشان آمدند و با این میزان دستمزد و مزایا با من کارفرما قرارداد بستند.

آقای بازیگر، گاهی شاید نباید حرف زد، استاد!

مارکس می‌گوید بله درست است اما دلیل‌ش این است که شما از اهرم فشار اقتصادی استفاده میکنید یعنی اگر طرف قرارداد را با جان و دل امضا نکند از گرسنگی می‌میرد بنابراین نیروهای نامرئی کارگر را وادار میکند تن به استثمار بدهد. حتی اگر این زنان با جان و دل وارد رابطه با کارگردان یا کارفرما می‌شوند باز باید به مساله مشکوک شد. خیلی از کارگران با جان و دل قراردادهای موقت را امضا میکنند اما به هیچ عنوان آزادانه وارد این رابطه ی نامتقارن و نامتوازن استثمارگران نمی‌شوند حتی اگر تصور خودشان این باشد که ما آزادانه این قرارداد را امضا کردیم. در مناسبات" قدرت- طبقه- جنسیت" عدم پرداخت به مسائل ریشه‌ای،در امان نگه داشتن سیستم‌هاست. لطفا سکوت کنید.

صفحه سینماتیک لایف که در حوزه سینمای ایران و جهان فعالیت می‌کند نیز درباره اظهارات فرزند مسعود کیمیایی تحلیلی را مطرح کرده: بخش دوم صحبتش درست است؛ بعضا خانم هایی بودند که خودشان این درخواست را در مقابل کارگردان یا تهیه کننده مطرح می کنند اما سوال اینجاست که شما چرا به خودت گرفتی؟! مگر کسی از شما سوال کرد که آمدی و لایو گذاشتی و گفتی ‌که نه زن ها خودشون خواستند و ما بی تقصیریم؟!

واکنش کاربران چه بود؟

* پولاد کیمیایی از چی ترسیده که داره اینجوری حرف میزنه؟!

* پولاد کیمیایی گفته به بعضیا تو سینما تجاوز نشده. خودشون باهم توافق کردند!! من کاری به صحت حرف اون خانوما ندارم ولی آیا آقای کیمیای شما متن توافق هارو خوندید مگه؟

* دم پولاد کیمیایی گرم.

* حرف پولاد کیمیایی تا حد خیلی زیادی درسته.ولی خب سیر مخالفت باهاش بیشتره!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آفاق

      پولاد کیمیایی واقعیت محض رو گفت
      این برای همه عیان شده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا واقعیت رو گفت ولی این خانمی که اسن متن رو هم نوشتن بدونن این شرایط برای تمام زنان ایران هست چه تو شرکت خصوصی چه اداره های رسمی چه فروشنده یه مغازه کوچیک شدن این زن هست که نباید اجازه سواستفاده بده خدا عقل که داده شرایط بده نگاه تبعیض آمیز هست یعنی برو هرکاری کن

      • ناشناس

        بله دقیقا واقعیت رو گفته بعضی ها اصلا بخاطر نقش خوب کارگردان و تهیه کننده رو اغفال می کنند

    • ناشناس

      حرف حساب زده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ا ینکه پولاد بازیگر نیست قبوله ولی واقعیت رو گفته یکی از خانما رسما نرفته شکایت کنه اینو رسما قوه قضائیه اعلام کرد که بیانیه دادن کاری نمیکنه باید برن شکایت کنن از طرف متجاوز حتما دلیلی داره نمیرن

    • علی ترابی

      راست میگه ستون

    • ناشناس

      واقعیت تلخ واجتناب ناپذیر جامعه علی الخصوص هنری

    • یه بنده خدا

      به نظر من، عقیده پولاد تقریبا کامل و شامل همه طرفهای این مسأله است

    • طیبه

      من احساس میکنم چون امین فردین خیلی ترسیده بود که بگیرنش به قول خودش که خیلی پولدار هم هست این خانم بازیگر را خرید تا حرفهایی بزند که همه بگن فردین راست میگه وبه نوعی فردین نجات پیدا کرد
      البته این نظر من هست

    • ناشناس

      من با آقای کیمیایی موافقم این توافق هاست که فضای هنری جامعه را به گند کشیده

    • ناشناس

      نه تنها در سینما بلکه در تمام قراردادهای ترکمانچای کارفرما کارگر این موضوع صدق می کنه و کارگر دچار استثمار میشه .

    • ناشناس

      اگر به یکنفر هم تجاوزشده باشه نباید مانند پولادکیمیایی با داستان‌سرایی ماس مالی کنیم ، البته ماله کشی راحتر و بی هزینه تر از احقاق حق است .

    • ناشناس

      آفرین کاش همه مثل شما فکرمیکردن...ولی افسوس

    • مننمنم

      بعضی میخان به هر قیمتی اسمشون سر زبونها بیفته،راهورسم معروف شدن تغییر کرده

    • سعید صادقی

      دمش گرم پولاد.
      به نظرم درست میگه.

    • ****Reza#sss****

      از دورویی مردم واقعا متحریم ،،هر جا اگر کسی به ضررش باشه مخافه و هر جا به نفعش مبشه موافق

    • ناشناس

      مردم باید در یک حرکت هماهنگ بیشتر این بازیگران بی مایه رو بایکوت کنن. بجز منفعت طلبی چیزی در وجودشون نیست.

    • ناشناس

      همیشه سعی در پاک و فرشته نشان دادن زنان و کثیف و لجن بود مردان دارید...

    • ناشناس

      راست گفته

    • ناشناس

      من که اصلا حرف آقای کیمیایی قبول ندارم
      همیشه به این شکل نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        طرف میگه بعضیا هم واقعا براشون مشکل پیش مونده بعضیا هم نقش بازی میکنن الان کجاش رو قبول نداری؟اینکه زنان همشون فرشته نیستن؟یا اینکه همیشه قصد دارید مردان رو هیولا جلوه بدین؟

    • ناشناس

      دو طرفه اس تجاوزی نبوده

    • ناشناس

      ادارات دولتی مدیر معاونا ببینید چه خبره

    • ناشناس

      به نظر من، پولاد کیمیایی حرف حقیقت و منطقی رو گفته.

    • امیر

      کاملا درست میگه

    • ناشناس

      آفرین به تحلیل و نگارش زیبای پرستو آزادی آباد .... شخصا بشدت باهاش موافقم و لذت بردم

    • ناشناس

      حتی اگر به یک نفر هم تجاوز شده نباید یک عده که خودشون راضی بودن و شهرتشون از این طریق بوده حالا مظلوم نمایی کنن. اونی که بهش تجاوز شده و دروغگو نیست و دنبال باجگیری نیست بره در دادگاه شکایت کنه و اگر ثابت شد باید متجاوز سخت تنبیه بشه.

    • ناشناس

      زنان فرشته نیستند ، زنان تجاوز میکنند ، زنان شوهر کشی میکنند ، زنان فرزند کشی میکنند و بهانه تراشی میکنن ، رسانه ها برای جنایات زنان ساکت هستن.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حقیقتی که زنان نمی خواهند قبول کنند.

    • ناشناس

      آقای پولاد بزنم به تخته چقدر خوشتیپ شدن مجردن آیا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج