adexo3
۱۲۰۸۹۷۵
۲۸ نظر
۹۲۴۹
۲۸ نظر
۹۲۴۹
پ

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

تقویم در روزگذشته، تولد یکی از بزرگ‌ترین بازیگران زنده‌ی دنیای سینما را نشان داد. بازیگری متعلق به دورانی که سینما بیشتر در دست بازیگرانش بود تا اید‌ئو‌لوژی‌ها و ابرقهرمان‌ها.

مجله جعبه: تقویم در روزگذشته، تولد یکی از بزرگ‌ترین بازیگران زنده‌ی دنیای سینما را نشان داد. بازیگری متعلق به دورانی که سینما بیشتر در دست بازیگرانش بود تا اید‌ئو‌لوژی‌ها و ابرقهرمان‌ها. دورانی که یکی از نشانه‌های خوب‌بودن یک فیلم حضور همین بازیگران در آن اثر بود. از دوران طلایی سینمای آمریکا، از اوایل دهه‌ی ۷۰ تا اواخر دهه‌ی ۹۰ صحبت می‌کنیم. زمانی که سینما جولانگاهی بود برای بازیگران نسل جدیدی که اغلب با سبک بازیگری مِتُد که از دل استودیوها و سازمان‌هایی مانند «اکتورز استودیو» و «اچ‌بی استودیو» بیرون می‌آمدند، هیاهویی برای خود به راه انداخته بودند.

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

«جک نیکلسون»، «رابرت دنیرو»، «داستین هافمن»، «جین هکمن» و ... فقط بخشی از نام‌های درخشان این دوران هستند. و البته «آل پاچینو» که تولدش بهانه‌ای است برای نگارش این پست. بازیگری که امسال ۸۲ ساله می‌شود و ممکن است «مرد ایرلندی» آخرین فیلم مهمی باشد که در آن بازی کرده. اما با این حال تعداد فیلم‌های تاثیرگذار و ماندگار او بخش مهمی از تاریخ سینما را تا ابد تشکیل خواهند داد.

هر چند او تنها یک اسکار بازیگری (با ۹ نامزدی اسکار) و آن هم برای نقشی تکراری و غیرپیشرو در کارنامه‌ی درخشانش (برای فیلم «عطر خوش زن») دارد اما درعوض از معدود بازیگرانی است که «تاج سه‌گانه‌ی بازیگری» (Triple Crown of Acting) را دریافت کرده؛ اصطلاحی که به بازیگرانی تعلق می‌گیرد که اسکار، امی و تونی را برنده‌ شده‌اند. مرور فیلم‌های مهم او (چه از لحاظ بازیگری آل پاچینو و چه از لحاظ خود اثر) مثل ورق زدن آلبوم خاطراتی است از آن دوره‌ی سینما.

۱۰. و عدالت برای همه / ۱۹۷۹

نقش: آرتور کرکلند

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

داستان وکیل مدافعی که سعی می‌کند با فساد سیستم قضایی کشورش مبارزه کند. همه فیلم را با دیالوگ پایانی آن به یاد می‌آورند.


۹. دانی براسکو / ۱۹۹۷

نقش: لِفتی

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

از آرام‌ترین نقش‌آفرینی‌های پاچینو که غم‌انگیزترین آن‌ها هم هست. داستان یکی از گنگسترهای قدیمی شهر که از مامور اف بی آی رو دست می‌خورد.


۸. راه و رسم کارلیتو / ۱۹۹۳

نقش: کارلیتو بریگانته

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

این فیلم کالت تحت تاثیر چتد چیز بود: اول همکاری قبلی «برایان دی‌پالما» و پاچینو در «صورت زخمی» که تبدیل به یک شاهکار شد.دوم اینکه پاچینو درست بعداز گرفتن اسکارش این نقش را قبول کرد. از قدرنادیده‌ترین فیلم‌های او درباره خلافکاری است که می‌خواهد به سبک و سیاق خود کار را پیش ببرد اما ...


۷. مترسک / ۱۹۷۳

نقش: لایِن

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

از دیگر فیلم‌های کالتی که آل پاچینو در آن نقش‌آفرینی کرده.در کنار «جین هکمن»، پاچینو در این فیلم نقش آدم سرگردانی را بازی می‌کند که می‌خواهد با دوستش کسب و کاری راه بیاندازد. فیلمی که عده‌ای آن را یکی از ناشناخته‌ترین فیلم‌های دهه 70 میلادی می‌دانند.


6. سرپیکو / ۱۹۷۳

نقش: فرانک سرپیکو

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

در همان سال اکران «مترسک»، پاچینو فیلم دیگری هم روی پرده داشت که بر خلاف قبلی بیشتر سروصدا کرد و بیشتر هم دیده شد. فیلمی از «سیدنی لومت» فقید و برا اساس واقعیت که پاچینو را در نقش پلیس خوبی معرفی می‌کرد که قرار بود علیه سیستم فاسدی که همان اداره‌ی پلیس باشد، قیام کند.


۵. بعد از ظهر سگی / ۱۹۷۵

نقش: سانی

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

فیلم دیگری با سیدنی لومت، این بار هم براساس اتفاقات واقعی و دوباره درباره‌ی مردی یاغی که سعی می‌کند علیه سیستم و جامعه‌ی اطراف شورش کند. داستان مردی که برای عمل جراحی دوستش دست به سرقت بانک می‌زند. از آن بازی‌های همیشگی پرهایهوی پاچینو را در فیلم شاهد هستیم.


۴. نفوذی / ۱۹۹۹

نقش: لووِل برگمان

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

دومین همکاری پاچینو و «مایکل مان» منجر به یکی از آخرین درخشش‌های آقای بازیگر روی پرده نقره‌‍ای شد. پاچینو در این فیلم نقش تهیه کننده‌یبرنامه خبری مهمی را ایفا می‌‌کند که قرار است رشته‌های آغشته به فساد صنعت تنباکو را پنبه کند. در کنار نفوذی، دیدن «مخمصه» را هم فراموش نکنید.


۳. گِلَن گِری گلن راس / ۱۹۹۲

نقش: ریچارد روما

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

با نمایشنامه‌ای از «دیوید ممت» و کارگردانی «جیمز فولی»، پاچینو در نقش یکی از فروشندگان شیطان‌صفت املاک ظاهر می‌شود و صحنه را از آن خود می‌کند. پاچینو همزمان با «عطر خوش زن»، به خاطر این فیلم هم نامزد اسکار شد اما آکادمی در اوج کج‌سلیقگی به نقش اشتباهی اسکار داد.


۲. صورت زخمی / ۱۹۸۳

نقش: تونی مونتانا

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

از مهم‌ترین فیلم‌های کارنامه آل پاچینو چه از لحاظ بازیگری و چه از لحاظ خود فیلم. منتقدان فیلم را در بازخورد اولیه به خاطر خشونت عریان و استفاده زیاد از کلمات رکیک مورد انتقاد شدیدی قرار دادند اما هر چه زمان گذشت، محبوبیت فیلم و بازی درخشان پاچینو آن را تبدیل به اثری کالت کرد.


۱. سه‌گانه پدرخوانده / ۱۹۷۲، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰

نقش: مایکل کورلئونه

سلام بر تمام‌نشدنی‌ترین آدم دنیا، مبارکمان هستید

آدم‌ها چگونه تبدیل به شیطان می‌شوند؟ به آهستگی؟ سه‌گانه‌ی «پدرخوانده» این مسیر را نشان می‌دهد و پاچینو به زیبایی هر چه تمام‌ این مسیر را باز می‌کند. از یک سرباز ساده که از جنگ برگشته تا به تبدیل‌شدن به یکی از بی‌رحم‌ترین گنگسترهای نیویورک که به اعضای خانواده‌اش هم رحم نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تولدت مبارک

    • ناشناس

      من تو فیلم عطر خوش زن ،درخشش خاصی از آل پاچینو ندیدم که بابتش اسکار بگیره!!!!
      پدرخوانده و بعدازظهر سگی عالیه

    • ناشناس

      آل پاچیــــــــــنو محشرررره
      ب تمام معنا بازیگــــــــــر

    • ناشناس

      بازیگر واقعی وجاوید

    • ناشناس

      وکیل مدافع شیطان عالیه

    • علی خان

      وکیل مدافع شیطان چی؟

    • ن

      بازیش محشر بود توی اون فیلم نقش یه نظامی نابینا رو عالی بازی کرد غیر از این میدونی باز نگه داشتن چشم اونم برای سکانسای طولانی چقدر سخته

      پاسخ ها

      • zakariya

        سایت فیلم رایگان ایرانی سریال و فیلم سراغ. دارید بفرستید خیلی ممنونم

      • Cr7

        دانلود فیلم سریال ایرانی سایت رایگان سراغ دارید یا بهترین سایت کدومه توی ایران بدون سانسور
        تولد قهرمان مبارک باشه

    • ناشناس

      مخمصه.

    • h

      مرسی برترینها❤

    • ناشناس

      وکیل مدافع شیطان کو

    • ناشناس

      جان میلتون رو هم کاش میگفتی ...

    • ناشناس

      آل پاچینو ♥♥👌

    • علی

      به هیچ بازیگری همچون آل پاچینو ، ظلم و بی‌عدالتی نشد تو اسکار !!! حداقل حقش چهار اسکار بود ولی آکادمی به کسانی جایزه را داد که اصلا در حد پاچینو نبودند!!! که این بی توجهی به آل ننگی تو تاریخ اسکار بود

    • ناشناس

      دوسش دارم،مخصوصا در سه گانه پدرخوانده

    • ناشناس

      آل پاچینو واقعا بی نظیره. محشره

    • صادق

      بازیگران وطنی، هر وقت خواستند پز هنرمندی بدهند، یکی از فیلمهای ایشون رو ببینند. پدر خوانده 1،صورت زخمی، بعد از ظهر سگی و سر پیکو را دهها بار دیدم و هنوز برام جذابیت دارند

    • ناشناس

      مبارک خودشون باشه مبارک ما برا چی باشه ؟

    • جوکر

      ال پاچینو مردی برای تمامی اعصار♥️❤️✌🏻

    • mehdi

      ال پاچینو و مارلوبراندو نمیشه گفت کدام شایسته لقب خدای بازیگری هست فقط سلامتی برای ال ماچینو خواستارم و بشه دوباره جلو دوربین بیاد این بشر فوق العادس

    • ناشناس ها

      حرف نداره این بزرگ مرد کوچک عرصه بازیگری جهان . ترکیبی عجیب از صورت و فیزیکی معصومانه در نقش های منفی و خشن ضمن اینکه او را هنرمندترین بازیگر دوران نموده است دوست داشتنی ترین بازیگر دوران هم شده است . تولد این عزیز را تبریک می گوییم .

    • ناشناس

      میکس آل پاچینو و رابرت دنی و عالیه

    • آرش کمانگیر

      این سلیقه شماست نه دید هنری

    • ناشناس

      واقعا جای فیلم وکیل مدافع شیطان تو این لیست خالیه

    • ناشناس

      خدا حفظت کنه اسطوره... چه خاطراتی برامون ساختی...

    • آرتمیس

      بنظرمن آل پاچینو ومارلون براندو بینظیرترین درهرزمانی هستن...‌‌‌تولدت مبارک عشقم....‌‌۳۰۰ساله بشی ..‌‌‌‌‌......خاطره هات هیچوقت ازذهنهامون پاک نمیشه ...دوستت داریم،❣️❣️❣️❣️❣️😘😘😘😘🥰🥰🥰🥰

    • ابی

      مردتمام نشدنی دنیای سینما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج