۱۲۲۴۷۴۹
۱۱۴۷۷
۱۱۴۷۷
پ

فائزه هاشمی، خانمِ زبان‌های سرخ و سرهای سبز

فائزه هاشمی متفاوت‌ترین فرزند خاندان رفسنجانی‌ست، چه آن زمان که نشریه «زن» را درمی‌آورد و مثلا در سال ۷۶ از دوچرخه‌سواری زنان می‌گفت و چه حالا و همین امروز!

برترین‌ها: فائزه هاشمی متفاوت‌ترین فرزند خاندان رفسنجانی‌ست، چه آن زمان که نشریه «زن» را درمی‌آورد و مثلا در سال ۷۶ از دوچرخه‌سواری زنان می‌گفت و چه حالا و همین امروز!

فائزه هاشمی، خانمِ زبان‌های سرخ و سرهای سبز

او کلا حالِ دیگری‌ست و اصلا شاید بشود به او لقب «متفاوت‌ترین آقازاده دوران» را داد، آن‌قدر متفاوت که وقتی در انتخابات ۱۴۰۰ به طور تلویحی اعلام کاندیداتوری کرد، عده‌ای جلب او شدند و موفق شد بخشی از بدنه مردمی کاملا خاموش اصلاح‌طلبان را به سمت خودش بکشد، خب این یعنی اینکه او سمپات است. تقریبا می‌شود به جرات گفت که هر بار که مصاحبه می‌کند تا چند روز بعد بریده‌های گفتگویش واکنش می‌گیرد. عده‌ای که کاملا او را «معلوم‌الحال» می‌دانند و به او لقب مهره سوخته دادند که فقط در پی جلب توجه است. همین امروز روزنامه «وطن امروز» در کنار اسم فائزه هاشمی از تیتر «فاضلاب» استفاده کرده و دیروز بود که خبر اعلام کیفرخواست علیه او رسمی شد.

این‌بار او برخلاف دفعات قبل که بیشتر حرف‌هایی در بستر سیاست داخلی می‌زد از خاورمیانه گفته و خب تنش بیشتر از هر زمان دیگری‌ست. حالا تعداد مدافعان او کمتر از همیشه هستند و اصلا دفاع از او کار دشواری شده، جالب اینجاست که حتی اعضای خانواده‌اش هم حداقل در تریبون‌های رسمی دیگر مدافع او نیستند، اما این گمان که او رویه‌اش را عوض کند، تقریبا محال است، انگار فائزه هاشمی را با نوعی از رادیکالیسم در بیان می‌شناسیم که قرار نیست هیچوقت تمام شود.

فائزه هاشمی، خانمِ زبان‌های سرخ و سرهای سبز

او در کنار مثلا کسی مثل تاج‌زاده از معدود سیاسیونی‌ست که همچنان حرف‌هاشان واکنش‌برانگیز است، نه لزوما قابل تایید! صرفا واکنش‌برانگیز، یعنی سپهر سیاست در ایران را با هر بار مصاحبه تکانی می‌دهند و می‌رود تا دفعه بعدی. در اینجا جنجالِ اخیر فائزه هاشمی را مرور کرده‌ایم:

ماجرا چگونه آغاز شد؟

روزنامه وطن امروز نزدیک به جبهه پایداری این‌گونه ماجرا را روایت می‌کند:

فائزه هاشمی اخیراً ضمن تکرار مواضع گذشته خود، ایران را با اسرائیل مقایسه کرد!

وی در یک لایو اینستاگرامی که از قضا با حضور صادق زیباکلام، از چهره‌های اصلاح‌طلب برگزار شد، ضمن اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، ایران و اسرائیل را به یکدیگر تشبیه و اعلام کرد جمهوری اسلامی نیز به خاطر همکاری دوستانه‌ای که با روسیه دارد، دست‌کمی از اسرائیل ندارد و بلکه خطرناک‌تر از آن است.

فائزه هاشمی، خانمِ زبان‌های سرخ و سرهای سبز

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، بدون اینکه نامی از داعش و گروه‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا ببرد، حضور مستشاری ایران در سوریه را که با هدف مقابله با گروه‌های تکفیری و جلوگیری از کشیده شدن جنگ به مرزها و حتی شهرهای کشور انجام گرفته، محکوم کرده و گفته است این حضور منجر به کشته شدن مردم سوریه شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بدون اشاره به جنایت ۷ ساله عربستان سعودی در یمن که منجر به کشتار هزاران نفر از مردم این کشور شده و همچنان نیز ادامه دارد، حمایت‌های بشردوستانه ایران از یمنی‌ها را جنگ‌افروزی جمهوری اسلامی معرفی می‌کند.

فائزه هاشمی، خانمِ زبان‌های سرخ و سرهای سبز

البته چنین اظهاراتی از سوی دختر هاشمی‌رفسنجانی چندان هم بی‌سابقه نیست. دی‌ماه سال گذشته بود که وی در سخنانی ایران را متهم به دست داشتن در جنگ‌های سوریه و یمن کرد و گفت: «جمهوری اسلامی بیشتر از اسرائیل مسلمان کشته است. آمار کشته‌های سوریه را در نظر بگیرید که 500 هزار نفر است؛ ما در این قضیه نقش داشتیم یا یمن که 7 سال است جنگ داخلی است و باز در این قضیه نقش داشتیم. اگر کشته‌های فلسطینی به دست اسرائیلی‌ها را حساب کنیم، بعید به نظر می‌رسد به 100 هزار یا 200 هزار نفر برسد. یعنی ما بیشتر از اسرائیل مسلمان‌کشی به راه انداخته‌ایم».

اظهارات فائزه هاشمی به عنوان دختر رئیس‌جمهور اسبق ایران، دست به دست کاربران  شبکه‌های اجتماعی چرخید. فائزه هاشمی در گفت‌وگوی اخیر خود، نسبت به فراگیر شدن سرود «سلام فرمانده» واکنش داشت. او در بخشی از صحبت‌های خود، با اشاره به اجتماعات پرشور کودکان و نوجوانان برای همخوانی سرود سلام فرمانده، از انتشار یک ویدئوی جنجالی که در آن عده‌ای پوشش خبرساز داشتند تقدیر کرده و در ادامه گفته است چنین ویدئوهایی باعث خوشحالی او است.

در این قسمت از گفت‌وگو هاشمی اعلام می‌کند همه باید دست به دست هم دهند تا این نافرمانی‌ها ادامه پیدا کند.

فائزه هاشمی، خانمِ زبان‌های سرخ و سرهای سبز

او در صحبت‌های اخیر خود که در یک لایو اینستاگرامی انجام شد، نسبت به گسترش همکاری‌های متقابل ایران و کشورهایی غیر از ایالات متحده و غرب مثل روسیه، چین و ونزوئلا واکنش داشت و در اظهاراتی مدعی شد جمهوری اسلامی ایران به طور رایگان برای ونزوئلا نفتکش می‌سازد و همچنین نفت خود را به صورت رایگان در اختیار سوریه قرار می‌دهد.

کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد  

روز گذشته و در واکنش به اظهارات جنجالی فائزه هاشمی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست درباره پرونده او خبر داد. علی صالحی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی گفت:

* در رابطه با این پرونده، قرار مجرمیت صادر شده است.

* پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شد.

* دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است.

* این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج