۱۲۲۹۳۴۴
۱۹ نظر
۴۴۰۷۹
۱۹ نظر
۴۴۰۷۹
پ

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

آقای سیروان ما هم ناراحتیم که تنِ هنر در این مملکت رنجور و نحیبف شده، اما حرمت امامزاده به متولی‌اش است.

برترین‌ها: سیروان خسروی شاید خواننده خوبی نباشد اما انصافا تنظیم‌کننده خوبی‌ست، سیروان البته شاید راه و رسم مردم‌داری را بلد نباشد اما مصداق «آسه برو آسه بیا» هست، طوری که گربه شاخش نزند! این ماجراهای کنسرت اهواز و وانتی‌هایی با صدای بلند البته حدیث حالا دیگری تکراری‌ست اما خب نمی‌شود کنج عافیت نشست و توقع داشت دیگران خودشان را جلو بیاندازند تا مثلا منِ سیروان در استودیوی خانگی‌ام پول به جیب بزنم و حیات هنری‌ امنم را حفظ کنم، اما اگر آبان بود و هوا سرد، دی بود و آن ماجراها افتاد. لام تا کام حرف نزنم مبادا که منافعم به خطر بیفتد. آقای سیروان ما هم ناراحتیم که تنِ هنر در این مملکت رنجور و نحیبف شده، اما حرمت امامزاده به متولی‌اش است، شما که نقش «هنرمند بودن» را بلد نیستی درست و حسابی ایفا کنی، باید پیش‌بینی این روزها را می‌کردی، به عبارتی از مردمی که پشتشان را نداشتی، توقع نداشته باش، پشتت را داشته باشند.

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

روز ۲۹ تیرماه تصاویر و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شد که از اختلال در برگزاری کنسرت سیروان خسروی در اهواز خبر می‌داد. مجوزِ اجرای کنسرت، از سوی ارشاد خوزستان صادر شده بود، پس اولین کنسرت پس از رایزنی‌ها به روی صحنه رفت اما در ادامه سیروان خسروی پُستی در حساب رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرد که خبر از لغو دو اجرای شب‌های ۳۰ و ۳۱ تیر ماه می‌داد.

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

روزنامه همدلی درباره این اتفاق می‌نویسد: پس از حضور گروه فشار در مقابل سالن یک کنسرت در اهواز، این شهر به منطقه کنسرت ممنوع اضافه شد. فرمانداری اهواز اعلام کرده در این شهر تا اطلاع ثانوی کنسرت برگزار نمی‌شود. در اطلاعیه این فرمانداری هر چیزی به‌جز حضور گروه فشار به‌عنوان بهانه لغو کنسرت‌ها مطرح‌شده است؛ اما مهم‌تر از برگزار شدن یا نشدن کنسرت در این شهر آن است که عقب‌نشینی به خاطر گروه فشار، این پیام را به جامعه مخابره می‌کند که بین قانون و گروه فشار یا مجوز کنسرت و وانت، دومی تعیین‌کننده است.

پیراهن روی شلوار، تسبیح و ریش چه می‌کند؟

نیروهای موسوم به خودسر یا گروه فشار؛ این‌ها نام‌هایی است که روی آن‌ها گذاشته‌اند. تاریخ شکل‌گیری آن‌ها به چند دهه قبل و زمانی برمی‌گردد که خود را دلواپس وضعیت فرهنگی کشور نشان می‌دادند. در این راه برایشان فرقی نمی‌کرد که جامعه چه نظری درباره آن‌ها دارد. با عناصری مثل پیراهن روی شلوار پارچه‌ای، ریش و تسبیح ظاهری مذهبی نشان می‌دادند و هر جا که لازم احساس می‌کردند، حاضر می‌شدند. معمولاً هم کارشان به درگیری می‌کشید. وقتی دولتی بر سرکار می‌آمد که باب میل آن‌ها نبود بیشتر خبرساز بودند، به همین خاطر در سال‌های گذشته که پازل حضور نیروهای سیاسی همسوی آن‌ها بر اریکه‌های قدرت تکمیل شد، از آن‌ها کمتر خبری بود چراکه به‌هرحال کسانی بودند که جنس دلواپسی‌هایشان را در مجلس و دولت پیگیر شوند.

وانت، بلندگو و مداحی

چند روز پیش یکی از همین روزهایی بود که گروه فشار دوباره خود را نشان داد؛ این بار در اهواز که اخیراً گرم‌ترین نقطه جهان شناخته‌شده در برابر سالن سینما هلال جمع شدند تا مانع برگزاری کنسرت سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ شوند. قرار بود سیروان خسروی از چهارشنبه به مدت سه روز در اهواز در سینما هلال این شهر روی صحنه برود؛ اما در روز نخست این اجرا، گروه فشار یا همان گروه منتسب به جریان ارزشی پیدا شد. فیلم‌های آن از چهارشنبه تا کنون در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است که می‌شد در آن همان ظاهر سنتی ریش و پیراهن روی شلوار را دید. در میانشان یک روحانی نیز دیده می‌شد.

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

 این گروه با یک وانت و بلندگوهایی که بر بالای آن نصب‌کرده بودند و از آن مداحی پخش می‌کردند، توجه‌ها را به خود جلب کردند. آن روز کنسرت سیروان خسروی برگزار شد اما با حضور تأثیرگذار گروه فشار تا اطلاع ثانوی شهر اهواز کنسرت ممنوع شد. سیروان خسروی در یک پست اینستاگرامی از توهین‌ و مزاحمت فیزیکی برای مردم توسط این گروه خبر داد و اعلام کرد روز چهارشنبه از او خواسته شد کنسرت خود را لغو کند. این خواننده در ادامه گفته که به خاطر نداشتن دلیل قانونی برای لغو کنسرت، زیر بار این خواسته نرفته است و اعلام کرده که لغو کنسرت باید از طریق نهادهای قانونی با نامه کتبی اعلام شود.

او سپس با اعلام این خبر که کنسرت روزهای پنج‌شنبه و جمعه او لغو شده نوشت: چطور به‌رغم داشتن مجوز، کنسرت بدون اعلام دلیلی لغو می‌شود؟ آیا دولت توانایی ایستادن پای مجوزی که صادر کرده را ندارد؟ یعنی قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی کشور بیشتر است؟ اینکه چگونه چند نفر می‌توانند با یک وانت و بلندگو کنسرت‌های یک شهر را لغو کنند، بسیار واکنش برانگیز شده و مسئولان تصمیم‌گیرنده را موردانتقاد قرار داده است.

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در صفحه توییتر خود نوشت: بالاخره فشارها پاسخ داد تا از امروز خوزستان هم به ایالت‌های خودمختار بپیوندد.

امید هلالی، روزنامه‌نگار اهوازی نیز نوشت: نکند آن افراد با آن وانت‌ها و بلندگو و ... که جلوی ورودی سالن در برگزاری کنسرت مجوزدار اخلال کردند مأموران نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند؟!

یک کاربر در توییتر نوشت: سؤال روز: آیا می‌دانستید که قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی کشور بیشتر است؟ برخی افراد دیگر نیز با غیرقابل‌قبول دانستن بهانه پروتکل‌های بهداشتی برای لغو کنسرت‌ها، این اتفاق را در مقابل راهپیمایی ۱۰کیلومتری که شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر برگزار کرده بود قرار دادند و این پرسش را مطرح کردند که آیا فقط کنسرت باعث انتقال کرونا می‌شود؟ 

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

گروه فشار؛ عزیزتر از قانون

در این میان برخورد یک نماینده مجلس با این اتفاق در نوع خود مثال‌زدنی بود؛ مجتبی یوسفی که از شهر اهواز به مجلس راه پیدا کرده، از این اتفاق ابراز بی‌اطلاعی کرد و به پایگاه خبری رویداد24 گفت: باید از کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را پیگیری کنید، بنده در کمیسیون عمران هستم! با عقب‌نشینی دولت از مجوز خود یا بهتر بگوییم تسلیم در برابر گروه فشار، علاوه بر آنکه این موضوع به جامعه مخابره می‌شود که بین گروه فشار و قانون، گروه فشار اعتبار بیشتری دارد، این احتمال هست که این گروه‌ها با احساس خرسندی از پیروزی به‌دست‌آمده، بیش‌ازپیش در حواشی هر مراسمی که باب میلشان نیست حاضر شوند و انتظار داشته باشند خواسته آن‌ها به هر شکلی که شده باید محقق شود.


آقای خسروی، مشکل خودته برادر!

در این میان برخی کاربران و اهالی رسانه وقوع این اتفاق را به ماجرای اظهارنظر سیروان درباره کنشگری سیاسی-اجتماعی هنرمندان گره زدند و حالا دیگر در قبال لغو کنسرت او موضع خاصی ندارند. یک لکه سیاه در کارنامه سیروان خسروی که ظاهرا قرار نیست به این راحتی‌ها پاک شود.

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

سیامک رحمانی، روزنامه‌نگار:

کنسل شدن کنسرت سیروان خسروی به نظرم کمترین اهمیتی نداره. سیروان همون آدمیه که می‌گفت هنرمندها بی‌خود فعالیت سیاسی اجتماعی می‌کنن، شعور این حرفا رو ندارن. حالا هم نباید از چهره‌ها و مردم انتظاری داشته باشه. مشکل خودته حاجی. برو درستش کن.


آرش رمضانی:

خب آقای سیروان خسروی! دیدی هرچقدرم وسط‌باز باشی به هررنگی دربیای و باب میل قدرت دُم تکون بدی بازم هیچ امتیازی برات قابل نیستن و داغت می‌کنن؟!

سیروان جان، ناراحت باش برادر، تازه شدی مثل ما!

رضا یزدان‌پرست:

سیروان خسروی در انتخابات ۹۶ دست رد به سینه مهراب قاسم خانی زد و قبول نکرد در میتینگ روحانی بخونه. امروز تو اهواز ریختند جلوی کنسرتش و ارشاد هم کنسرتش را لغو کرد تا بهش بفهمونند باید از روحانی حمایت میکرد: ))


امجد عبدی:

مخالف لغو هر کنسرتی هستم ولی آقای سیروان خسروی اون روزی که خواستی وسط وایسی باید فکر این روزا رو میکردی! این آسیاب به نوبته :)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حداقلش رنگ عوض نمیکنه

    • ناشناس

      بهتر ذره ای برام مهم نیست متاسفم واسه یه مشت نوجوون که میرن صدای نخراشیده این مغرور رو گوش میدن چون آدم بالغ پای صدی ایشون نمیشینه

      پاسخ ها

      • Setareh

        شما بالغی اصن :))) حرص نخور

      • پنجاه و هشتی

        من 42 سالمه هم سیروان گوش میدم هم باهاش می رقصم

    • ناشناس

      نگفت هنرمندها فعالیت سیاسی چرا می کنند اطلاع داده یه عده شون از اصلاح طلب ها پول می گیرند .چرا خبرنگارهای اصلاح طلب با حقیقت مشکل دارند؟

    • ناشناس

      یه طرف محراب قاسمخانی یه طرف سیروان خود دانید خخخخ

    • ناشناس

      طبیعت داره کار خودشو میکنه،،انسانها باید هوشیار باشند...

    • ناشناس

      داداش سیر وان آخه مگه نمیدونی هرکسی حقی داره وهر کاری حسابی داره .این کلمه حق حساب را ظاهرا بلد نیستی

    • احمد

      هنرمندی که از سیاست دور باشه هر چی سرش بیاد حقشه سیروان خنثی

    • ناشناس

      اینجا معلوم شد جمعیتی عظیم منتظر زمین خوردن سیروان بودن تا عقده گشایی کنن و ظاهرا الان وقتشه

    • متعجب

      یعنی واقعا هنوز اندیشمندانی هستن که طرفدار روحانین؟
      8 سال تزویرو ندیدن؟
      به نظر من که سیروان کاملا حق گفته،اصلاح طلب و اصولگرا هم نداره.همه یه جورن

    • ناشناس

      اتفاقا اینکه برای کسی تبلیغ نکرده کار درستیه،حالا اونایی که تبلیغ کردن چه گلی به سر ما زدن؟ چه خودشون چه اونایی که تبلیغشونو میکردن؟

    • امید

      سلبریتی دوزاری حداقل آفتاب پرست نیست خسروی یه رنگه چه خوب چه بد

    • ناشناس

      15:53 نه تنها گل نزدن بلکه از ما طلب کار هم هستن

    • ناشناس

      اگه اینجوریه که در شهرهایی مثل مشهد،قم،اصفهانو... که نمی‌زارم کنسرت برگزار بشه طرفداران کنسرت هم با زور دنبال برگزاری آن باشن؟!

    • Setareh

      مطلب چرت .. والا من کنسرتش رفتم. صداش و همه چیش هم اوکی بود و تنها خواننده ای که ارزش داره پول بدی بری .. همین که طرفداری دولت و مسولین نمیکنه از خیلی ها سرتره !!

    • ناشناس

      من نمیدونم چرا همه ما به خودم اجازه این رو میدیم که پشت هنرمند های مملکتمون ناسزا بگیم اگه طرفدار ایشون نیستید حداقل توهین نکنید
      این همه هنرمند های دیگه اعتراض کردن تغییری رخ داد خیر هیچی نشد
      #توهین _نکنید

    • ناشناس

      آفرین،با لحن بچه

    • ناشناس

      واقعا جالبه که یک آدم درست تو سلبریتیا پیدا شده که حرف حق میزنه مردم اینطور بهش توهین میکنن. مگه دروغ گفته بود که اکثر هنرمندان هر روز رنگ عوض میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج