۱۲۴۲۴۱۸
۷ نظر
۱۲۸۸۴
۷ نظر
۱۲۸۸۴
پ

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

بدون هیچ مقدمه‌ای در این مقاله قرار است همراه هم داستان چند بازیگر بسیار مشهور را مرور کنیم که موفق شدند فرودهای زندگی را پشت سر بگذارند و به همین دلیل از فرازهای آن لذتِ بیشتری ببرند.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: بدون هیچ مقدمه‌ای در این مقاله قرار است همراه هم داستان چند بازیگر بسیار مشهور را مرور کنیم که موفق شدند فرودهای زندگی را پشت سر بگذارند و به همین دلیل از فرازهای آن لذتِ بیشتری ببرند. امیدوارم اگر در این لحظات از نظر مالی شرایط سختی را تجربه می‌کنید، مطالعه این مقاله باعث شود تسلیم نشوید.

جیم کری؛ وقتی شرایط اجازه نمی‌دهد کودک بمانی

داستانِ بی‌خانمانی جیم کری به دورانی برمی‌گردد که او هنوز نوجوان بود و در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کرد. در آن زمان پدرِ جیم کارش را از دست داد و به همین دلیل جیم به همراه خواهر، برادر و پدر و مادرش مجبور شدند 8 ماه در یک چادر در پارکی در آنتاریو زندگی کنند. بعد از گذشت این 8 ماه، جیم و برادرش موفق شدند در ازای کار به عنوان نگهبان و سرایدار در یک کارخانه تولید لاستیک، آپارتمانی برای زندگی خانواده‌شان به دست بیاورند. این دوران سخت با استخدام شدنِ پدرِ جیم به عنوانِ حساب‌دار تا حد زیادی به پایان رسید.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

این بازیگر و کمدینِ موفق و محبوب درباره آن دورانِ سخت می‌گوید:"آدم‌های کمی این موضوع را می‌دانند اما من و خانواده‌ام در زمانی که من فقط 15 یا 16 سال سن داشتم، برای مدتی بی‌خانمان بودیم و در خیابان‌ها و در چادر زندگی می‌کردیم. البته خوشبختانه ما در کانادا بودیم و همه فکر می‌کردند ما برای تفریح چادر زده‌ایم."

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

جیم همچنین در شوی هاوارد استرن درباره تاثیر این دوره بر جیم کریِ نوجوان می‌گوید:"من مجبور بودم خیلی زود بزرگ و بالغ شوم. شرایط خاصِ خانواده‌ام باعث شد در زمانی‌که هنوز فقط یک کودک بودم مسئولیتِ رفاه و آسایشِ دیگران را به عهده بگیرم و مانند یک بزرگسال نگران باشم."


سیلوستر استالون؛ یک جایزه اسکار چقدر می‌ارزد؟

شرایط مالی سیلوستر استالون پیش از تایید و فروخته شدنِ فیلم‌نامه راکی اصلا تعریفی نداشت. او در آن زمان در نیویورک با هفته‌ای 39 دلار زندگی می‌کرد و حتی پس از توافق برای ساختِ راکی و تا پیش از به نتیجه رسیدنِ این فیلم، این بازیگر مجبور بود شب‌ها را در ایستگاه‌های اتوبوس صبح کند. سیلوستر استالون برای ساختِ راکی بودجه‌ای 1 میلیون دلاری در اختیار داشت، مبلغی که تمام و کمال صرف فیلم شد و به همین دلیل او پولی برای اقامت در هتل یا حتی مهمان‌خانه نداشت.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

در آن دوران استالون مجبور به فروش سگ محبوبش بوتکاس به قیمت 40 دلار شد(این بازیگر چند ماه بعد بوتکاس را به قیمت چند هزار دلار خرید) تا از گرسنگی نمیرد و به گفته خودش هر شب بعد از تمام شدنِ فیلم‌برداریِ راکی سعی می‌کرد در نقطه‌ای در همان نزدیکی شب را صبح کند.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

استالون درباره آن دوران به یک روزنامه‌نگار می‌گوید:"آن وقت‌ها من یک کتِ کلفت و زمستانی داشتم و آن کت به معنی واقعی کلمه خانه من بود. در آن زمان من در اوج سرمای زمستان شب‌ها را در ایستگاه‌های اتوبوس، فضای بیرونی دفاترِ پست و ترمینال‌های مسافربری صبح می‌کردم و اگر آن کت را نداشتم بدون شک می‌مردم." همه این ازخودگذشتگی‌ها البته برای این بازیگر نتیجه خوبی داشت و استالون موفق شد برای اولین فیلم از سری فیلم‌های راکی برنده جایزه اسکار شود.


کریس پرت؛ وقتی خودخواسته بی‌خانمان می‌شوی

داستان بی‌خانمانی کریس پرت با داستان بقیه تفاوتِ عمده‌ای دارد. ظاهرا کریس زمانی‌که مشغول تمام کردنِ دبیرستان بوده یکی از دوستان قدیمی‌اش را ملاقات می‌کند و در نهایت کریس تسلیم وسوسه دوست قدیمی‌اش مبنی بر رها کردن خانه و زندگیِ آزادانه در ساحلِ مائویی می‌شود. کریسِ 18 ساله با یک بلیط یک طرفه به ساحل مائویی می‌رود و برای مدتی در کنار کار روزانه در یک کمپانی عرضه میگو، شب‌ها را به همراه دوستانش روی شن‌های ساحل می‌خوابد.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

کریس درباره آن دوران می‌گوید:"قبول ندارم که بی‌خانمان بودم. من و دوستانم در حقیقت چند جوان بودیم که یک سال از زندگی‌مان را بدون هیچ مسئولیت و دغدغه‌ای روی شن‌های گرم ساحلِ مائویی گذراندیم." پایانِ این ماجراجوییِ کریس پرت زمانی بود که او در حالی‌که فقط 60 دلار پول داشت به واسطه یک پیشنهاد برای بازی در یک فیلم، ساحل مائویی را به مقصدِ لوس‌آنجلس ترک کرد.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند


هیلاری سوانک؛ چند ماه بی‌خانمانی برای یک اسکار

هیلاری و مادرش در 15 سالگی هیلاری با وجودِ وضعیتِ بد مالی، به خاطرِ رویای بازیگر شدنِ او به لوس‌آنجلس نقل مکان کردند. در آن دوران آن‌ها برای هفته‌ها وضعیت روشنی برای اسکان نداشتند تا اینکه یکی از دوستان خانوادگی به آن‌ها پیشنهاد داد شب‌ها را در خانه برای فروش گذاشته شده آن‌ها صبح کنند. به این ترتیب هیلاریِ 15 ساله و مادرش مجبور بودند تمامِ روز را در اتومبیلشان بگذرانند و با تاریک شدنِ هوا می‌توانستند برای ساعاتی در خانه بدون اثاثیه دوست خانوادگی استراحت کنند. آن‌ها مجبور بودند هم‌زمان با روشن شدنِ هوا و مراجعه متقاضیانِ خریدِ خانه، آن‌جا را ترک کنند.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

این بازیگرِ خوش‌اخلاق درباره این دوران در برنامه 60 Minutes می‌گوید:"آن خانه هیچ اثاثیه‌ای نداشت و ما مجبور بودیم صبحِ خیلی زود آن‌جا را ترک کنیم. یادم هست که یک تشکِ بادی داشتیم و به محضِ رسیدن به آن خانه و برای از دست ندادن زمان، شروع به باد کردنش می‌کردیم تا دست‌کم بتوانیم زیر آن سقف به اندازه کافی بخوابیم." این اوضاع برای هیلاری و مادرِ حامی‌اش چند ماهی ادامه پیدا کرد و در نهایت با امضای اولین قراردادِ بازی، آن‌ها موفق به اجاره خانه شدند. هنوز خیلی از آن دورانِ سخت نگذشته بود که هیلاری با درخشش به عنوان نقش اصلی در فیلمِ تحسین شده Boys Don’t Cry در کنار بردنِ اولین جایزه اسکار، در بین اهالی سینما شهرتی به هم زد.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند


هال بِری؛ بی‌خانمانی به خاطر مادر سنگدل یا درس فراموش نشدنیِ مادرِ مهربان

هال بری وقتی هنوز خیلی جوان بود با پشتوانه پس‌اندازی که به واسطه کارهای پاره وقت به عنوان مدل به دست آورده بود، با رویای بازیگر شدن به نیویورک نقل مکان کرد. پس‌اندازِ هال تنها سه ماه دوام آورد و او خیلی زود با عدمِ اطمینانِ فراوان به هدفش، برای کمک مالی با مادرش تماس گرفت. رفتارِ مادرِ این بازیگرِ حالا بسیار مشهور حتما توسط مادران ایرانی سنگدلانه توصیف خواهد شد. مادرِ هال به او گفت که حتی یک دلار هم برای او نمی‌فرستد و اگر به هدف و برنامه‌اش اطمینان دارد باید با همه وجودش تلاش کند. بعد از این تماس، هال بری برای مدتی در یک پناهگاهِ مخصوصِ بی‌خانمان‌ها در نیویورک زندگی می‌کرد.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

هال در سال 2017 به مجله People گفت:"آن پاسخِ منفی احتمالا یکی از بهترین کارهایی بود که مادرم در حق من انجام داد. آن تماس به من درسی داد که تا زنده هستم فراموشش نخواهم کرد. مادرم آن روز به من گفت (اگر می‌خواهی بازیگر شوی پس انجامش بده، بهانه‌های احمقانه را کنار بگذار و به هدفت برس) و من دقیقا همین کار را کردم."

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

"برای من تسلیم شدن هیچ‌وقت یک انتخاب نبود. این همیشه بخش بزرگی از شخصیت من بود، فکر می‌کنی نمی‌توانم؟ فکر می‌کنی موفق نخواهم شد؟ پس بایست و تماشایم کن."


دواِین جانسون؛ گهی پشت به زین و گهی زین به پشت

در فوریه سال 2022 دواین جانسون بر اساس مقاله مجله فوربس به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود شناخته شد اما اوضاع برای دواین همیشه به این خوبی نبود. این بازیگر در سال 2018 از مقامات شهر لوس‌آنجلس جایزه LA Family Housing Awards را دریافت کرد(جایزه‌ای که به افرادی اهدا می‌شود که برای اسکان خانواده‌ها و مبارزه با بی‌خانمانی تلاش کرده‌اند) و حضور در چنین مراسمی ظاهرا خاطرات تلخی را برای این بازیگر محبوب زنده کرد.

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

جانسون در این مراسم گفت:"چیزی که این جایزه را برای من بیش از پیش خاص می‌کند اتفاقی است که وقتی 14 ساله بودم برای من و خانواده‌ام افتاد. در آن زمان تمام اسباب و اثاثیه ما به بیرون از خانه‌مان در هونولولوی هاوایی ریخته شد و به تلخ‌ترین شکل ممکن محل زندگی‌مان را از دست دادیم. بعد از آن اتفاق مجبور به ترک جزیره‌ای شدیم که آن را خانه همیشگی‌مان می‌دانستیم و به مهمان‌خانه‌ای در نشویلِ ایالتِ تِنِسی نقل مکان کردیم."

شش ستاره بزرگ سینما که قبلا بی‌خانمان بودند

"دقیقا به همین دلیل این جایزه برای من با ارزش است چون معنی عدمِ برخورداری از امنیتِ خانه را می‌فهمم. چون معنی گریستنِ مادر به خاطر حکمِ تخلیه خانه را می‌فهمم و می‌دانم وقتی سقفی بالای سرت نیست زندگی چه طعمی دارد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یه تایمی بودن ایران تا پیری لحظه مرگ مستاجری

    • ناشناس

      ایران خونه هم نمیشه اجاره کرد دیگه

    • ناشناس

      همه جا املاکی مالک مثل هم اند روی مخ

    • خبر

      خبر داده

    • ناشناس

      هنوز کسی نیومده قربان صدقه آمریکا بره ؟ بعید بود ، کم کار شدن .

    • ناشناس

      استالونه در زمانی که کارتن‌خواب و ولگرد شده بود برای سیر کردن شکمش به بازی در فیلم‌های ایکس پرداخت و لواط میداد

    • ناشناس

      تو قربون صدقه ایران کشور جهنمی و نکبت زده باش سرت گرم باشه!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج