جاباما
۱۲۴۴۸۷۸
۱۱۸۰۱
۱۱۸۰۱
پ

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

تقریبا همه بخش‌های زندگیِ سلبریتی‌ها و افراد مشهور برای مردم جالب است و نحوه برخورد با فرزندان هم از این قاعده مستثنی نیست.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: تقریبا همه بخش‌های زندگیِ سلبریتی‌ها و افراد مشهور برای مردم جالب است و نحوه برخورد با فرزندان هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله قرار است سراغ ستاره‌هایی برویم که نگاه خاصشان در تربیت فرزند و روش‌های ابتکاری‌شان در برخورد با کودکانشان، باعث به وجود آمدن حاشیه‌هایی شده است. پیش از مطالعه مقاله ذکر این مطلب ضروری است که صرف انجام یک عمل توسط این افراد مشهور به معنی درست بودنِ آن عمل نیست.

جولیا فاکس؛ نگاه منحصربفرد در خرید اسباب بازی

جولیا فاکس چند وقت پیش تئوری عجیبی را در تیک تاک به اشتراک گذاشت و گفت که کودکی به طور کلی اختراع شده تا پدر و مادرها مجبور به خرید اسباب بازی شوند. ظاهرا این بازیگر و مدل ایتالیایی-آمریکاییِ 32 ساله به طور کلی نگاه خاصی درباره خرید اسباب بازی برای کودکش دارد.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

جولیا نگاهِ خاصش را این‌گونه توضیح داد:"شما کلی اسباب بازی گران و متنوع برای کودکتان می‌خرید و در نهایت او چه به دست می‌آورد؟ هیچ چیز." این بازیگر با توضیح درباره والنتینو، پسر 19 ماهه‌اش ادامه داد:"والنتینو واقعا به هیچ کدام از این اسباب بازی‌ها علاقه‌ای ندارد و در عوض وسایل مربوط به فعالیت‌های روزانه زندگی به شدت نظرش را جلب می‌کند و به همین دلیل من برای او یک ستِ کوچکِ وسایلِ تمیزکاری مانند جارو و خاک‌انداز خریده‌ام."

جولیا صحبتش را به یک توصیه به بقیه پدر و مادرها تمام می‌کند:"من به همه آن‌ها توصیه می‌کنم همین امروز برای کودکشان جارو و وسایل این‌چنینی بخرند و از زمانی که آن‌ها هنوز خیلی کوچک هستند آموزشِ مهارت‌های زندگی را آغاز کنید. با این رویه آن‌ها برای زندگی واقعی آماده می‌شوند و بعدها می‌توانند نیازهای خودشان را برطرف کنند."

کریستن بِل؛ تو باید در اتاق خودت بخوابی!

چند وقت پیش بود که کریستن بل به همراه همسرش یعنی دکس شپرد خاطره‌ای درباره نحوه برخورد با فرزند سه ساله‌شان، دلتا تعریف کردند که تا حدی حاشیه ساز شد. کریستن توضیح داد که وقتی دلتا نشان داد که دوست ندارد در اتاقش و تنها بخوابد، او و دکس تصمیم سختی گرفتند. این پدر و مادر مشهور فرزندشان را در اتاقش محبوس کردند و آن‌قدر به این کار ادامه دادند که او در نهایت به خواب رفت.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

کریستن اعتراف می‌کند:"می‌دانم ممکن است فکر کنید زیاده‌روی کرده‌ایم اما در تمام مدت من و دکس پشت درِ اتاقِ دلتا نشسته بودیم و به او می‌گفتیم که دوستش داریم و فردا درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد اما حالا وقت خواب است. بعد از ده دقیقه بد خلقی دلتا در تخت خودش به خواب رفت و ما بلافاصله پس از به خواب رفتنش در اتاق را باز کردیم."

آلیشیا سیلوراستون؛ غذا دادن به نوزاد مانند پرنده‌ها!

در سال 2021 آلیشیا سیلوراستون ویدئویی از نحوه برخورد با فرزندش منتشر کرد که با انتقادهایی روبرو شد. آلیشیا در این ویدئو پس از جویدن غذا در دهانش، به فرزندِ 10 ماهه‌اش اجازه می‌داد غذای جویده شده را مستقیما از دهانِ او بخورد و این ویدئو صدای بسیاری را درباره درست نبودن این کار از لحاظ بهداشتی درآورد.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

آلیشیا در درباره این نحوه خاصِ غذا دادن گفت این بخشی از فرآیندِ از شیر گرفتنِ کودکش است و او این کار را از وقتی فرزندش 5 ماهه بوده آغاز کرده و ادامه داد:"یادم هست که اولین بار بِر(Bear) 5 ماهه بود و من مشغول غذا خوردن بودم. او با آن دهان کوچکش به سمت من آمد و چون دندان نداشت من مقداری غذای جویده شده به او دادم و این کار تا به امروز ادامه پیدا کرد."

میلا کونیس و اشتون کوچر؛ سنتِ جدیدِ هدیه نگرفتن در کریسمس

در سال 2017 بود که این زوج آشکار کردند در حال جا انداختن یک سنت جدید درباره کودکانشان هستند. آن‌ها توضیح دادند که در حال عادت دادن کودکانشان به دریافت نکردن هدیه در کریسمس هستند و دلیل این تصمیم را لوس شدنِ کودکانشان اعلام کردند. ظاهرا این زوج احساس کرده‌اند هدیه‌های فراوانِ پدربزرگ و مادر بزرگ باعث شده کودکانشان قدر این هدایا را ندانند.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

میلا در این‌بار گفت:"پارسال کریسمس ویات دو ساله بود و من و اشتون هیچ هدیه‌ای برای کریسمس به او ندادیم اما پدربزرگ و مادربزرگ جبران کردند و تعداد زیادی هدیه گرفتند. همان زمان بود که ما فهمیدیم ویات دیگر قدر این هدیه‌ها را نمی‌داند و حتی اهمیتی نمی‌دهد که چه چیزی در آن جعبه است و فقط هدیه می‌خواهد."

"ما از همان سال به پدر بزرگ و مادر بزرگِ بچه‌ها اعلام کردیم فقط می‌توانند یک هدیه برای کریسمس به بچه‌ها بدهند و اگر به نظرشان کم می‌آید می‌توانند بقیه را به یک خیریه کودکان با حیوانات اهدا کنند."

دوباره اشتون و میلا؛ من هر روز کودکانم را به حمام نمی‌برم، شما چطور؟

در سال 2021 دوباره صحبت‌های این زوج درباره تربیت فرزند حاشیه ساز شد. این زوج به صورت ضمنی اعتراف کردند که کودکانشان را هر روز به حمام نمی‌برند و فقط وقتی لکه یا کثیفی روی بدن کودک مشهود باشد به فکر استحمامِ آن‌ها می‌افتند. می‌شد پیش‌بینی کرد که این صحبت‌ها حواشی به وجود خواهد آورد اما شاید در این مورد حق با این زوج باشد.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

میلا توضیح داد:"وقتی من کودک بودم ما به آبِ گرم دسترسی نداشتیم و در نتیجه در زمان کودکی به ندرت به حمام می‌رفتیم و وقتی بچه‌دار شدم هم همچنان علاقه‌ای به استحمام هر روزه آن‌ها نداشتم."

جالب است بدانید متخصصان با این زوج در این‌باره موافق هستند. دکتر کلی کوردورو در صحبت با نیویورک تایمز در این‌باره گفت:"حق با آن‌هاست. استحمام بیش از حدِ کودکان و به ویژه نوزادان باعثِ خشک شدنِ پوست کودک می‌شود و در نتیج آن خارش و جوش و تاول به وجود می‌آید."

گوئِنِث پالترو؛ وقتی کودکانت فقط حق دارند کارتونِ اسپانیایی و فرانسوی ببینند

چند سال پیش بود که این بازیگر موفق در مصاحبه‌ای آشکار کرد که فقط به کودکانش اجازه تماشای کارتون و برنامه‌های کودک به زبان اسپانیایی و فرانسوی را می‌دهد.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

گوئنث درباره دلیل این تصمیم عجیب توضیح بیشتری نداد اما اضافه کرد:"هروقت که برای کار یا تفریح به فرانسه می‌روم حتما به بلوارِ Beaumarchais سری می‌زنم و تعداد زیادی کارتون به زبان فرانسوی برای کودکانم تهیه می‌کنم."

ماییم بیالیک؛ عدم استفاده از دارو و آنتی بیوتیک در درمان کودکان

حتما ماییم را در سریال بیگ بنگ تئوری به یاد می‌آورید. این بازیگر چند سال پیش در یک مصاحبه به این موضوع اشاره کرد که در زمان بیماری کودکانش، هرگز از داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک برای درمانِ آن‌ها استفاده نمی‌کند و البته پیش‌بینی حاشیه ساز شدنِ این گفته‌ها چندان سخت نبود.

چند ستاره مشهور با خاص‌ترین شیوه تربیت فرزند!

ماییم توضیح داد:"من دو پسرِ شش و سه سال و نیمه دارم و مانند هر کودک دیگری، کودکان من هم تقریبا هر بیماری را گرفته‌اند. نکته این‌جاست که ما هیچ‌وقت برای درمان آن‌ها از داروهای شیمیایی، آنتی بیوتیک و یا حتی شربت سرفه و امثال آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. من طی صحبت با مادرهای زیادی به این نتیجه رسیدم که هرچه در خانه وجود دارد و البته عشقِ فراوان برای درمانِ آن‌ها کافی است و سراغ داروهای شیمیایی نمی‌رویم."

صحبت‌های خانمِ بازیگر آن‌قدر عجیب بود که خیلی زود در افکار عمومی او به عنوان یک مادرِ ضد واکسن معروف شد و این بحث‌ها آن‌قدر ادامه داشت که ماییم مجبور شد طی یک توییت، اندکی شرایط را آرام‌تر کند. ماییم در این توییت گفت که بر خلاف شایعات مشکلی با واکسن ندارد و هر دو فرزندِ او واکسینه شده‌اند. او در نهایت ابراز امیدواری کرد که این توضیح باعث تمام شدنِ این بحث‌ها و قضاوتِ او به عنوان یک مادر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج