۱۲۵۹۱۷۱
۴ نظر
۶۷۲۵
۴ نظر
۶۷۲۵
پ

شوک نابهنگام به دختر زیبا و پولساز یک مزرعه‌دار

سینمای روز دنیا بالاخص سینمای آمریکا از کمبود بازیگر خوب به شدت رنج می‌برد.

برترین‌ها: سینمای روز دنیا بالاخص سینمای آمریکا از کمبود بازیگر خوب به شدت رنج می‌برد. حتی در رده بازیگران زن هم که معمولا هالیوود دست پر داشت، به مشکل برخورده‌اند. در حال حاضر بازیگر استرالیایی یعنی مارگو رابی سالی چهار پنج فیلم بازی می‌کند که در هیچکدام‌شان درخشش ویژه‌ای ندارد و هنوز در حال استفاده از شـهرت فیلم گرگ وال‌استریت و شــمایل مبالغه‌آمیزی که اسکورسیزی از او ساخت و همین‌طور حضور در شوهای زنده تلویزیونی است. 

شوک نابهنگام به دختر زیبا و پولساز یک مزرعه‌دار

روزنامه هفت صبح در یادداشتی درباره این بازیگر نوشت: آخرین فیلمش یعنی آمستردام نشــانه‌ای از ضعف مفرط خانم رابی به‌عنوان بازیگر اســت. عملا در هر صحنه‌ای کــه حضور دارد فیلم دچار افت می‌شــود. نوعی سرســری گرفتن نقش در حرکاتش و بیانش دیده می‌شود. خانم آنا دی آرماس و خانم کریستین اســتوارت هم دقیقا دچار مشکلات مشابهی هستند. یعنی عدم جاه‌طلبی به‌عنوان بازیگــر. البته مطمئنا شیفته پول بیشتر و شهرت بیشتر هم هستند اما به نظر نمی‌رسد در حرفه خود به عنوان بازیگر قله خاصی را از لحاظ کفایت و هنرمندی مدنظر داشته باشند. به نظر می‌رســد به بازیگری علاقه چندانی ندارند درســت برعکس بازیگرانی مثل اسکارلت یوهانسون، اما استون و کیرا نایتلی که مشخص اســت ذات حرفه خود را دوست دارند و هنوز هم نمایش‌های قانع‌کننده‌تری از این نوستاره‌های جدید سینمای آمریکا ارائه می‌کنند. از همه بهتر خانم لئا سیدو که خب فرانسوی است و این را هم بگوییم که فیلم آمستردام با این همه ستاره، پس از بیست دقیقه درخشان اول، به ورطه کسالت و تزلزل سقوط می‌کند. تا اینجا بهترین فیلم‌های سال 2022 ،«جنایتهای آینده» از دیوید کراننبرگ، «مردن برای یک دالر» ســاخته والتر هیل، «ستاره ها سر ظهر» ساخته کلر دنی و «تصمیم به رفتن» ساخته پارک چان ووک بوده‌اند.

شوک نابهنگام به دختر زیبا و پولساز یک مزرعه‌دار

آمستردام فیلمی در حال و هوای خودآگاه کمدی درام‌های نیمه تخیلی امروزی است که واقعیت‌های تاریخی را با داستان‌های تخیلی برای یک تجربه سینمایی مناسب بهنگام، درهم می‌آمیزد. همانطور که یک میان‌ نوشته در تیتراژ به ما می‌گوید: «بسیاری از این‌ها واقعا اتفاق افتاده است».

داستان فیلم در یک دنیای عجیب و غریب و اسرارآمیز در دهه ۳۰ آمریکا رخ می‌دهد. داستان واقعی سه دوست صمیمی که خود را در مرکز یکی از هولناک‌ترین و بزرگ‌ترین توطئه‌های سری تاریخ آمریکا می‌بینند و ما در تریلر آن‌ها را در حال خندیدن و در آغوش گرفتن یک‌دیگر می‌بینیم که با هم متهم به یک قتل می‌شوند! به این ترتیب، این سه نفر به شکلی ناخواسته خود را درگیر یک پرونده قتل می‌بینند.

به گفته کسانی که در صحنه جنایت دیده می‌شوند آن‌ها گناهکار بنظر می‌رسند. از این نقطه، تریلر فیلم دیوانه‌وار می‌شود. جایی که این سه نفر ظاهرا به دنبال پیدا کردن آدمی می‌روند که به آن‌ها در کشف حقیقت کمک کند. شخصی که می‌تواند هر کسی از جمله دوست قربانی یعنی رابرت دنیرو باشد. دنیرو که در آمستردام برای چهارمین‌ بار با او. راسل همکاری می‌کند و ظاهرا نقش یک مقام بلندپایه دولتی را به عهده دارد به آن‌ها می‌گوید:«دوست من بخاطر چیز وحشتناکی که دیده بود کشته شد».

شوک نابهنگام به دختر زیبا و پولساز یک مزرعه‌دار

علی‌رغم ستاره‌های زیادی که در فیلم جدید راسل حضور دارند، این لیست چند غایب بزرگ دارد. از جمله می‌توان به جنیفر لارنس و بردلی کوپر اشاره کرد که در هر سه فیلم مطرح اخیر راسل حضور داشتند. هرچند در ابتدا لارنس برای نقش رابی در نظر گرفته شده بود. همچنین در فوریه ۲۰۲۰ اعلام شد که مایکل بی. جردن به پروژه بدون نام راسل پیوسته است. او قرار بود که نقش واشینگتن را در فیلم ایفا کند. اما جردن قبل از شروع تولید به دلیل مغایرت‌های برنامه فیلمبرداری فیلم، از پروژه کنار کشید. در حالی که نام جیمی فاکس هم برای بازی در این نقش به گوش می‌رسید، در نهایت در اکتبر واشینگتن به عنوان جانشین جردن انتخاب شد. بقیه بازیگران فیلم نیز در فاصله ژانویه و ژوئن ۲۰۲۱ انتخاب شدند. 

در کل به لحاظ نمایش فیلم خوب، 2022 تا به اینجا فرسخ‌ها از 2021 عقب‌تر بوده است. ببینیم در این چهل روز پیشرو چه می‌شود. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آمریکاسینما موسیقی زندگی توش همه چیش خوبه

    • ALIREZANASERI

      مهران رجبی میاد آمریکا بازی میکنه

    • ناشناس

      فوکوسش هم قشنگه

    • ایران وطنم

      مرغ همسایه غازه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج