۱۲۶۲۳۷
۲ نظر
۵۰۳۳
۲ نظر
۵۰۳۳
پ

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

مجله اقتصادی فوربس امسال هم ده چهره قدرتمند جهان را معرفی کرد. این اشخاص می‌توانند سیاستمدار، از جهان اقتصاد و یا چهر‌های مذهبی باشند.

کافه سینما: مجله اقتصادی فوربس امسال هم ده چهره قدرتمند جهان را معرفی کرد. این اشخاص می‌توانند سیاستمدار، از جهان اقتصاد و یا چهر‌های مذهبی باشند.

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

معیار فوربس برای انتخاب این چهره‌ها چند سئوال است: ۱- این فرد از چه میزان قدرت در مقابل دیگران برخوردار است؟ ۲- این فرد چه میزان پول و سرمایه را در کنترل دارد؟ ۳- در چه مناطقی از جهان او قدرت دارد؟ و ۴- چقدر از قدرت‌اش استفاده می‌کند؟

ولادیمیر پوتین

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

در لیست فوربس برای چهره‌های قدرتمند سال ۲۰۱۴ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رتبه نخست قرار گرفته است. او پس از انتخاب‌اش به ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۰ به قدرتمند‌ترین چهره روسیه تبدیل شد. پوتین بعد از دو دوره ریاست جمهوری، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ مقام نخست وزیری را برعهده گرفت تا بتواند دوباره به ریاست جمهوری برسد.

بارک اوباما

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

رئیس جمهور ۵۲ ساله آمریکا از هنگام به‌دست‌گرفتن قدرت در سال ۲۰۰۹ تا کنون همواره در میان چهره‌های قدرتمند ‌جهان حضور داشته است. او تنها یک بار در سال ۲۰۱۰ از سوی هوجین تائو، رئیس جمهور سابق چین به کنار رانده شد. اوباما اکنون پس از دو سال متوالی که قدرتمند‌ترین چهره جهان بود، طبق نظر فوربس به رتبه دوم سقوط کرده است..

شی جین‌پینگ

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

رئیس‌جمهور ۶۱ ساله چین در لیست فوربس در رتبه سوم قرار دارد. او نه تنها رئیس‌جمهور بلکه دبیر کل حزب و رئیس کمیسیون مرکزی ارتش نیز هست.

پاپ فرانسیس

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

رهبر ۷۷ ساله کاتولیک‌های جهان، چهره جدید در لیست سال ۲۰۱۴ فوربس است. پاپ فرانسیس که از روز سیزدهم ماه مارس ۲۰۱۳ رهبری کاتولیک‌ها را برعهده گرفته، در لیست قدرتمند‌ترین چهره‌های جهان در رتبه چهارم قرار دارد.

آنگلا مرکل

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

صدراعظم ۶۰ ساله آلمان برای چهارمین‌بار پیاپی از سوی فوربس به عنوان قدرتمند‌ترین زن جهان انتخاب شده است. آنگلا مرکل در لیست قدرتمند‌ترین چهره‌های جهان در رتبه پنجم قرار دارد. مرکل سومین دوره خود ب عنوان رئیس دولت آلمان را پشت سر می‌گذارد. او اولین صدراعظم‌ زن و هشتمین صدر‌اعظم تاریخ جمهوری فدرال آلمان است.

بیل گیتس

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

بنیانگذار پنجاه و هشت ساله شرکت عظیم مایکروسافت در لیست چهره‌های قدرتمند جهان در رتبه ششم قرار دارد. سرمایه بیل گیتس ۷۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

بن برنانکی

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

مجله اقتصادی فوربس، بن برنانکی ۶۰ ساله و رئیس پیشین بانک مرکزی آمریکا را به‌عنوان هفتمین چهره قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۴ برگزیده است. او ریاست بانک مرکزی آمریکا را در سال ۲۰۰۶ از آلن گرینسپن تحویل گرفت و تا اوایل سال ۲۰۱۴ برعهده داشت.

ملک عبدالله

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

پادشاه ۹۰ ساله عربستان در رتبه هشتم لیست قدرتمند‌ترین چهره‌های جهان قرار دارد.

ماریو دراگی

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

رئیس ۶۷ ساله بانک مرکزی اتحادیه اروپا نهمین چهره قدرتمند جهان است. دراگی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ رئیس بانک مرکزی ایتالیا بود و از اول نوامبر سال ۲۰۱۱ ریاست بانک مرکزی اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است.

مایکل دوک

ده چهره قدرتمند جهان +عکس

مدیر ۶۴ ساله آمریکایی در رتبه دهم قدرتمندترین چهره‌های جهان قرار گرفته است. او تا اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی به عنوان مدیر عامل شرکت عظیم "وال مارت" فعال بود. نام مایکل دوک در سال‌های گذشته نیز در لیست فوربس دیده می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زایران نبببببببببببببببببببببببببببببببببببود؟

    • تینا

      ملک عبداله کااش میمرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج