اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۷۵۰۳
۶ نظر
۱۴۶۲۸
۶ نظر
۱۴۶۲۸
پ

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

در جریان برتری ۲-۱ کلمبیا مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، لیندا کایسدو مهاجم ۱۸ ساله باشگاه رئال مادرید و تیم ملی کلمبیا، این گل دیدنی را به ثمر رساند

برترین‌ها: در جریان برتری ۲-۱ کلمبیا مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، لیندا کایسدو مهاجم ۱۸ ساله باشگاه رئال مادرید و تیم ملی کلمبیا، این گل دیدنی را به ثمر رساند و این برد ارزش صحبت کردن در مورد مبارزه کایسدو رو دارد.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

چرا که این بازیکن ۱۸ ساله در پیروزی ۲-۰ مقابل کره جنوبی هم ستاره تیم ملی کشورش بود. اما این اولین باری نبود که او در جام جهانی گلزنی می‌کرد، زیرا در ۱۲ ماه گذشته در مسابقات زیر ۱۷ ساله‌ها و زیر ۲۰ ساله‌ها برای کلمبیا گلزنی کرده بود. با این حال، این گل‌ها بزرگترین پیروزی کایسیدو نیستند. به این دلیل که او در ۱۵ سالگی بر سرطان تخمدان غلبه کرد و این بزرگترین پیروزی او در زندگی بوده است و حرفه کایسیدو به دلیل این بیماری تقریباً به طور کامل از مسیر خارج شد و او مجبور بود تحت درمان‌ها و جراحی‌های زیادی قرار بگیرد.

به نقل از روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو، لیندا کایسدو گفت: «روزی که قرار بود مرا عمل کنند، فکر می‌کردم نمی‌توانم به فوتبال سطح بالا برگردم. این نوجوان در طول بیماری خود، به ویژه از سوی نلسون آبادیا، سرمربی کلمبیا، که کایدو را از ۱۲ سالگی می شناسد، حمایت گسترده ای دریافت کرد.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

کایسیدو به فیفا هم گفت: «در آن زمان به دلیل تمام درمان‌ها و جراحی‌هایی که باید انجام می‌دادم، فکر نمی‌کردم بتوانم دوباره به صورت حرفه‌ای بازی کنم. از نظر روحی لحظه بسیار سختی در زندگی من بود. همیشه شکرگزارم که وقتی خیلی جوان بودم این اتفاق افتاد. من توانستم بهبود پیدا کنم، همچنین از حمایت خانواده‌ام برخوردار بودم و اکنون احساس بسیار خوبی دارم. آنچه اتفاق افتاد باعث شد رشد کنم. از حضور در اینجا احساس سپاسگزاری و خوشحالی می‌کنم.»

این بازیکن سال گذشته نیز در صحبت با نشریه «گل» گفت: «هنوز راه زیادی در پیش دارم. من رکورد تاریخی ندارم، بنابراین می‌خواهم پیشرفت کنم. من خیلی جوان هستم و مسابقات زیادی در پیش دارم. امیدوارم مردم من را به خاطر آن، به خاطر شادی‌ام، به خاطر شیوه‌ای که در فوتبال زندگی می‌کردم بشناسند، و می‌خواهم همیشه در همه جا اینگونه شناخته شوم.»

حالا به همین بهانه در این مطلب به معرفی ۵ فوتبالیستی می‌پردازیم که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کردند و در این نبرد پیروز شدند.

اریک آبیدال

مدافع معروف بارسلونا در مارس ۲۰۱۱ به سرطان کبد مبتلا شد. آبیدال شبی را که کارلس پویول (کاپیتان سابق بارسلونا) به او اجازه داد در ورزشگاه ومبلی لندن جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد، هرگز فراموش نخواهد کرد. سال ۲۰۱۳، او تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفت و بعدها به زمین بازگشت تا دوباره فوتبال بازی کند.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

خرمان بورگوس

بورگوس، معروف به "ال مونو بورگوس" دروازه بان سابق و کمک مربی فعلی اتلتیکو مادرید از سرطان کلیه رنج می‌برد. بیماری او سال ۲۰۰۳ تشخیص داده شد و به سرعت تحت عمل جراحی قرار گرفت و خیلی سریع نیز بهبود یافت.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

لوبوسلاو پنف

این مهاجم بلغاری سال ۱۹۹۴ به سرطان مبتلا شد و چهار سال طول کشید تا بر این بیماری غلبه کند و به میدان‌های ورزشی برگردد. او چهار سال بعد از ابتلا به سرطان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شرکت کرد.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

آرین روبن

روبن لحظه‌ای را که در جام جهانی ۲۰۱۰ با ایکر کاسیاس دروازه بان اسپانیا روبرو شد هرگز فراموش نخواهد کرد، اما او بیشتر به این موضوع افتخار می‌کند که در ۲۰ سالگی از سرطان جان سالم به در برد.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

خوان کارلوس بازالار

چندی پیش بود که مشخص شد بازالار، هافبک سابق تیم ملی پرو و مربی فعلی تیم دیپورتیو گارسیلاسو به سرطان معده مبتلا شده است، اما او بدون هیچ تاخیری تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون رو به بهبود است.

داستان باورنکردنی یک دختر که اخیرا کل جهان را تکان داد

نظر شما درباره عملکرد این بازیکنان چیست؟ خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      از آقایون حرفه ای تر بازی میکنن

    • ناشناس

      آفرین

    • ناشناس

      آره کل دنیا رو تکون داد
      ما کلا رو ویبره بودیم

    • ناشناس

      چقد قشنگ و حرفه ای و سریع بازی می کنن

    • ن

      افرین

    • شیعیه12 امامی

      خدا کند بقیه افراد مبتلا به سرطان هم بهبودی حاصل کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج