۱۳۴۶۴۲۰
۴۰ نظر
۲۳۰۸۲
۴۰ نظر
۲۳۰۸۲
پ

فرار تاریخیِ یک دختر ۲۰ ساله ساکن تهران از ازدواج

این بار صدای این دختره ۲۰ ساله را بی‌تعارف‌تر از همیشه می‌شنوید. ماجرا از این قرار است که من به طور میانگین بعد از هر پنج حماقتی که مرتکب می‌شوم.

برترین‌ها _ آیدا فلاحیان: این بار صدای این دختره ۲۰ ساله را بی‌تعارف‌تر از همیشه می‌شنوید. ماجرا از این قرار است که من به طور میانگین بعد از هر پنج حماقتی که مرتکب می‌شوم، این جمله را از زبان مادرم می‌شنوم: «من همسن تو که بودم، شوهر که هیچ، بچه هم داشتم». این خلاصه‌ای از وضعیت من است و شاید برای شما هم وضعیت آشنایی باشد.

فرار تاریخیِ یک دختر 20 ساله ساکن تهران از ازدواج

اگر در جریان آمار رسمی باشید، می‌دانید که افزایش سن ازدواج در ۶۰ سال گذشته چیزی حدود ۱۰٪ بوده است که اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، این آمار بدین معناست که به طور میانگین سن ازدواج بانوان از ۱۷ به ۲۷ و سن ازدواج آقایان از ۲۵به ۳۵ رسیده‌ است. به تعبیر بسیاری از عزیزان، آمار، آمار هولناکیست، اما به نظر بنده حقیر به عنوان نماینده جامعه آماری کوچکی که خود را عضوی از آن می‌دانم، این آمار به شدت امیدوارکننده است!

بله بله بله، حدس میزنم چه می‌خواهید بگویید، اما اجازه دهید قبل از این که شما چیزی بگویید، جواب در خوری به شما بدهم. درست است کودکان نسل آینده پدر و مادرهای سالخورده‌ای دارند که به عنوان والد، نشاط و شادابی جوانی را ندارند، اما پدر مادر سالخورده‌ی موفق، طبیعتا مقبول‌تر از پدر مادرهای جوانِ فرسوده هستند. اگر پای سفره‌ی دل همسن و سالان من بنشینید، متوجه می‌شوید که علاقه آن‌ها به موفقیت‌های انفرادی به قدری زیاد است که حتی اگر کلاهشان هم دم خانه‌ی بخت بیافتد، سمت آن هم نمی‌روند! کسی هم که ازدواج نکند، لزوما بچه نخواهد داشت!

فرار تاریخیِ یک دختر 20 ساله ساکن تهران از ازدواج

البته حق با شماست. در مواقعی هم ما کمی افراطی به موضوع ازدواج نگاه می‌کنیم. بدون شک هیچکس دوست ندارد در تنهایی عمر خود را به سر کند. به عنوان مثال اگر شما جفتی برای خود پیدا نکنید که نامش در شناسنامه شما درج شود، مراسم ختم شما خلوت‌تر از چیزی که انتظارش را داشته‌اید برگزار می‌شود. برای مثال پدر بزرگ خدا بیامرز بنده حقیر، تا آخرین لحظه در کنار مادر بزرگم ماند. البته تا آخرین لحظه از زندگی خودش که مربوط می‌شود به ۳۴سال پیش!(حالا دیدید همه چیز  آن‌طور که شما پیش‌بینی می‌کنید، پیش نمی‌رود) به طور قطع زندگی کوتاه ۱۸ ساله‌ی آن‌ها ثمرات بسیار زیادی داشت. مثلا ۵ فرزند قد و نیم قدی که مادربزرگم مجبور شد به تنهایی بزرگشان کند! این مثال را آوردم که که فکر نکنید، ازدواج علاج تنهایی‌ست، گاه حتی تشدیدکننده آن هم هست.

البته که ازدواج کردن در مواقعی بسیار کارآمد است‌.به عنوان مثال اینکه دائما در حال حساب کتاب اقتصادی باشید، ذهن ریاضی شما را فعال‌تر می‌کند! یا اینکه برای کوچک‌ترین مسائل با شخص دیگری مشورت کنید، دانش اجتماعی شما را بالاتر می‌برد!حتی می‌توان گفت محدود شدن روابط اجتماعی شما با دوستان قدیمی‌ و جدید، شما را از نیرنگ‌های احتمالی وارده به شما نجات می‌دهد! خدا می‌داند که مادرِ خود بنده چقدر از این بابت مفتخر و خرسند است که تا به حال بدون پدرم، به سفر نرفته ودر واقع رفیقی نداشته!

فرار تاریخیِ یک دختر 20 ساله ساکن تهران از ازدواج

باور کنید قصد کنایه ندارم. اما بنده حقیر، با یک نگاه سر انگشتی به تمام اطرافیانم، می‌توانم یک جامعه آماری مستقل از "همسران بد" بسازم و آن را درس عبرتی کنم برای سایرین. البته همه این عزیزان ظاهرا از زندگی خود راضی هستند، اما برای ما جوان‌ترها، این سبک زندگی، چنگی به دل نمی‌زند. به همین دلیل است که به عنوان نماینده‌ی این نسل می‌گویم دست خودمان نیست. دیده‌ها نشان از آن است که ازدواج نه تنها رسیدن به خانه بخت نیست، بلکه گره‌ای بزرگ در بخت ما ایجاد می‌کند.

به هرحال این دیدگاهی‌ست مستقل که الزاما صحیح هم نیست، اما از شما به عنوان خواننده تقاضا دارم که ما را به پایین رفتن با طنابی که خودتان با آن به خانه به اصطلاح بخت رفته‌اید، تشویق نکنید.

فرار تاریخیِ یک دختر 20 ساله ساکن تهران از ازدواج

اینکه شما در سن ما چه زندگی مشترکی را آغاز کردید و چه گُلی بر سر زندگی خود زده‌اید، هیچ تاثیری بر  سبک زندگی ما نخواهد داشت. خواهشمندیم توصیه‌هایتان درباره ازدواج را متوقف کنید. اجازه دهید کودکی، نوجوانی و جوانی(حتی در مواردی میانسالی) ما به بهترین شکل و در تنهایی به پایان برسد.

با سپاس از همراهی شما، سلام بنده را به "منزل" برسانید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مجردی اگه عوام اسمشو بد و مشکل می‌دونن که نیست....ازدواج بد نامناسب هزار تا مشکل و بدتره

    • ناشناس

      آفرین به این نسل بافکر اگر به شما سرکوفت اینکه در فلان سن اون تعداد بچه رو داشتم زدند قطعا ناراحتی از رهایی شما در این سن و یا همان حس خودبرترپنداری والدین نسبت به فرزندان است. ازدواج در این بحرانی که نامش زندگیست حماقت محض است. بار مشکلات خودتان بهتر از بار مشکلات ده ها نفردیگر که به زندگیتان وارد میشوند است.

    • ناشناس

      حرف حق

    • سالینا

      آفرین به نویسنده این متن
      کاملا با ایشون موافقم

    • امیر

      تفکرات این خانم بیست ساله ممکن است با تفکراتی که در ۵ یا ۱۰ سال دیگرش داره کاملا متفاوت باشه و شاید چند سال دیگه خلاف صحبت های امروزش باشه فقط نکته مهمی که هست اینه که برای فرار از یک وضعیت یا اثبات خودتان به دیگران ازدواج نکنید و زندگی شخص مقابلتان را بازیچه قرار ندهید!!!!!!
      همین مادری که مثال زدید که افتخار میکنه که بدون پدرتان تا به حال مسافرت نرفته معنیش کوتاه فکری نیست و در اصل نشانه آرامش و رضایت از زندگی هست که مادر در کنار پدرتان داره و هدف اصلی ازدواج هم آرامش و رضایت در زندگی هست که خوشبختانه مادرتان بهش رسیده!!!!

    • ناشناس

      بنده بعنوان یک متاهل تا حالا به هیچ کسی حتی پیشنهاد ازدواج نداده ام و به این افتخار میکنم.

    • ناشناس

      پول باشه ادم حق انتخاب داری. نداشته باشی شرایط برات تعیین میشه حالا چه بخوای ازدواج کنی چه نخوای.

    • ناشناس

      فعلا جوانی و جملات مملول از غرور
      یاد این شعر پروین اعتصامی افتادم:
      جوانی چنین گفت روزی به پیری
      که چون است با پیریت زندگانی
      بگفت اندرین نامه حرفی است مبهم
      که معنیش جز وقت پیری ندانی
      تو، به کز توانائی خویش گوئی
      چه میپرسی از دورهٔ ناتوانی
      جوانی نکودار، کاین مرغ زیبا
      نماند در این خانهٔ استخوانی
      متاعی که من رایگان دادم از کف
      تو گر میتوانی، مده رایگانی
      هر آن سرگرانی که من کردم اول
      جهان کرد از آن بیشتر، سرگرانی
      چو سرمایه‌ام سوخت، از کار ماندم
      که بازی است، بی‌مایه بازارگانی
      از آن برد گنج مرا، دزد گیتی
      که در خواب بودم گه پاسبانی

       

    • یاسمن

      تو این گرانی مگر برای جوانان امیدی مانده در زمان قدیم دختران با خانواده شوهر یکجا بودند اما حالا زندگی مستقل میخواهند از همه مهمتر حیا و عفت در زنان نیست نه یک پسر سالم و صالح داریم نه یک دختر پاکدامن که متاسفانه فساد سبب بی اعتمادی شده

    • ناشناس

      بنظرم ازدواج اتفاق خیلی خوبیست البته بدون بچه وبا احترام بهم وحق آزادی معقول هم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        موافقم. بدون بچه شاید خوب باشه. حداقل هر جا نشد، راه نجات هست.

    • يکی از بندگان خدا

      بسیار درست و متین من با وجود داشتن همسر و فرزند بسیار تنها هستم

    • علیزاده

      بسیار غیر علمی و غیر منطقی و خلاف فطرت بشری مطرح شده

    • ع،ر

      حرف‌حق.

    • انصـاری خـزرج

      مـن ۲۸ سـالگـی ازدواج ڪردم پشیـمـانـم ڪه چـرا تـو ۲۳ سـالگـی ازدواج نڪردم خیلـی هـم راضیـم خـدا پسـر و دختـر دو قلـو بـه مـا هـدیـه داده انهـایـی هـم ڪه تـن بـه ازدواج نمیـدن همش افڪار منفـی و تـرس و نگـرانـی از اینـده دارنـد حـدیثـ پیـامبـر فـرامـوش نشـود : ازدواج سنتـ مـن استـ ڪسی ڪه از سنتـ مـن پیـروی نڪند از مـن و امتـ مـن نیستـ. نگـذاریـم مشڪلاتـ مخصـوصـا مشـڪلاتـ اقتصـادی مـانـع ایـن سنتـ حسـنه شـود.

    • ناشناس

      آفرین. باهات. موافقم. زندگی و افکار ۶۰ سال قبل برای ۶۰ سال قبل هست به درد امروز نمی‌خورد

    • ناشناس

      عالی بود. موافقم

    • بی نام

      واقعا متن فوق العاده ای بود و پر از افسوس و آه برای منی که با این طناب به خانه بخت رفتم و الان دلم لک زده برای خانه پدری، خاطرات کودکی و.....

    • ناشناس

      عالی بود. پر از آه و حسرت برای من که با طناب ازدواج رفتم خانه بخت. وحالا فقط حسرت خانه پدری و روزهای کودکی برام مونده.

    • ناشناس

      درست گفته ،حوادث رو مرور می کنیم بسیاری از قتل ها بین زن و شوهرهاست ، زندگی متاهلی فقط زمانیکه به بلوغ عقلی برسند که ممکنه ۲۰ سالگی باشه یا ۴۰ سالگی! بدتر از همه ترویج فرزندآوری در این خانواده ایست که پایه های سستی داره

    • علی۱۱

      به عنوان کسی که نیم قرن از زندگی را گذرانده ام و ازدواجی با شکست رو تجربه کرده ام قطعا همین دید خانم فلاحیان را برای فرزندم درستتر از بقیه ایده ها میدانم

    • ویراستار

      عالی و عمیق
      حرف دل همه ما بود.

    • ناشناس

      احسنت عالی بود . تبریک به نویسنده متن

    • ناشناس

      گمانم این دختر خانم هیچ گونه مسولیت در جامع قبول ندارد اگر همه دختران اینگونه فکر کنند نسل لنسان منقرض میشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خب بشود چه اشکالی دارد؟

    • پنجاه و هشتی

      حالا چون در ولایت شما مادرهاتون در سن کم ازدواج کردند این معنی رو نمیده که همه چهل ساله یا پنجاه ساله ها اینطور بودند.اخرین کسی که در خانواده ما در 18 سالگی ازدواج کرد مادرم بود که الان 72 سالشه.دختر خاله چهل ساله م امسال تازه ازدواج کرده.توصیه میکنم هر کس در مورد طبقه خودش انشا بنویسه و تعمیم نده که انگار تازه 20 ساله ها اکتشاف کردند نباید زود شوهر کرد.هه

    • ناشناس

      کی حالا به تو نمایندگی جوان تر ها رو داده؟ جوان تر یعنی چی؟ سی ساله ها؟ چند درصد زنان سی ساله ازدواج نکردند که هی ما ما میکنی؟

    • گمنام و نشان

      عمر اگر خوش گذرد زندگی نوح کم است
      ور به سختی گذرد، نیم نفس بسیار است
      از ما نصیحت: کسی مجردی نماند، چون مرحله ای از زندگی انسان را که همان متاهلی است از دست خواهد داد. ازدواج حق مسلم هر انسان است، خواه دختر باشد و یا پسر

    • ناشناس

      دختران دستشان در جیب خودشان است و میلی به داشتن آقا بالا سر ندارند ..پسران تاب و تحمل تعهد و نان آوری ندارند ...ما پدر و مادر ها برایشان همه جور به آب و آتش می‌زنیم تا راحت باشند ...زیر بار ازدواج دایم نمی روند

    • سحرگاهی

      تنهایی سخته اگه تونستید تنها زندگی کنید خلاصه گفتم

    • علی جون

      احسنت ، از هرکس در باره ازدواج سوال میپرسی ناله ای به همراه دارد معدود کسانی هستند که راضی و خشنودند زنده باد مجردی زنده باد آزادی ، یاعلی (ولی الله)

    • یاسمن

      احسنت

    • آرش

      من هم در ۲۴ سالگی ازدواج کردم با هزاران امید و آرزو ، الان ۲ فرزند هم دارم ولی اینقدر از نظر اقتصادی دچار ناملایمات شدم که از بدنیا آمدن خودم پشیمانم ، همیشه شرمنده زن و بچه!!!! خدایا مرگمرا زودتر برسان

    • آرش

      انسان تنها زندگی کند ، بهتر است تا هر روز شرمنده زن و بچه باشد

    • ناشناس

      احسنت

    • مهدی

      اگه معنی ازدواج دردسر و گرفتاری باشه حرف ایشون کاملا درسته ولی همه یا اکثرا میدونن که اینطور نیست داشتن شریک زندگی به مراتب هرچقدر هم سخت باشه بهتر از تنهایی زندگی کردنه البته بستگی به توقعات شخص داره که بخاد تا آخره عمرش آزاد باشه و هرکاری دلش بخاد بکنه یا در چارچوب خانواده زندگی کنه

    • مسعود

      شصت. سال از سنم گذشته با بیش از چهل سال که از ازدواجم میگذرد و هر روزش به خودم لعنت فرستادم که از احساسم پیروی کردم و فقط به خاطر فرزندانم که بچه های طلاق نباشند تحمل این زندگی مشترک را کردم که هیچگونه توافقی در این سالها نبوده فقط به امید سر بلندی و پیشرفت فرزندانم

    • کورش( آبی عشق )

      تو وقتی مردی چه اهمیتی داره نسل منقرض بشه یا نشه ؟؟؟

    • ناشناس

      چه ربطی داره ازدواج نکنند میلیونر میشن
      ما همین چیزی هم که داریم بعد از ازدواج به کمک هم و خانواده ها بدست آوردیم

    • ناشناس

      ازدواج، شعور بالایی می خواد(برای هر دو طرف) در همه زمینه‌ها. اگر کمبود شعور داریم فعلا دست نگه داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج