۱۳۴۶۶۸۸
۱۸ نظر
۱۰۹۵۴۶
۱۸ نظر
۱۰۹۵۴۶
پ

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

درباره بازیگران کمتر شناخته‌شده و جدید مانند ملیسا ذاکری، پردیس پورعابدینی، سارا حاتمی، تورج الوند، شادی مختاری و ساقی حاجی‌پور که به تازگی با فیلمی در سینما دیده شدند.

روزنامه خراسان: درباره بازیگران کمتر شناخته‌شده و جدید مانند ملیسا ذاکری، پردیس پورعابدینی، سارا حاتمی، تورج الوند، شادی مختاری و ساقی حاجی‌پور که به تازگی با فیلمی در سینما دیده شدند.

طی سال‌های اخیر یکی از معضلات سینمای ایران، استفاده از چهره‌های تکراری و ایفای نقش شخصیت‌های جوان عاشق‌پیشه توسط بازیگرانی بوده که دوره جوانی را سپری کرده‌اند؛ بنابراین معمولا نیاز به ورود چهره‌های جوان و البته بااستعداد به سینما احساس می‌شده. به‎ تازگی جای خالی چهره‌های جدید در سریال‌های نمایش خانگی کم و بیش پُر شده است و بعضی از مجموعه‌ها، در کنار ستاره‌ها و چهره‌های شناخته‌شده، سراغ بازیگران جدید نیز رفته‌اند؛ تعدادی از این چهره‌های جوان و جدید مانند پردیس پورعابدینی، ساقی حاجی‌پور، سارا حاتمی و شادی مختاری به سینما نیز راه پیدا کرده‌اند و به تازگی فیلمی روی پرده سینما داشته‌اند. بعضی بازیگران جوان که این روزها فیلمی در حال اکران دارند مانند تورج الوند و ملیسا ذاکری نیز، پیش از آن که با سریالی در نمایش خانگی گُل کنند، در نقش اصلی فیلمی روی پرده سینما دیده شدند. به بهانه اکران فیلم «ستاره‌بازی» با بازی ملیسا ذاکری، در ادامه مطلب به شش چهره‌ جوان و کمتر شناخته‌شده‌ پرداختیم که به تازگی با فیلمی در سینما حضور دارند.

تورج الوند

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

پیش‌ از این‎که در نقش اصلی فیلم «نگهبان شب» ساخته رضا میرکریمی جلوی دوربین برود، در چند فیلم بازی کرده بود، اما در این آثار نقش‌های فرعی را برعهده داشت. تورج الوند از طریق فراخوان انتخاب بازیگر فیلم میرکریمی، برای بازی در نقش اصلی «نگهبان شب» انتخاب شد و پیش از این، چهره آشنایی برای مخاطبان نبود. الوند برای ایفای نقش یک کارگر ساختمانی در فیلم، با چالش یادگیری لهجه مواجه بود. او ابتدا لهجه مشهدی را آموزش دید و سپس بعد از تغییر لهجه کاراکترش، لهجه کرمانی را یاد گرفت. شخصیت «رسول» جوانی ساده‌ و مظلوم است و از قماش افراد دورو و سودجوی اطرافش نیست. تورج الوند سادگی کاراکترش را به صورت باورپذیر نشان داده و تماشاگر را با شخصیت خود همراه می‌کند. این بازیگر در چهلمین جشنواره فجر به جمع نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد راه یافت، اما این جایزه نصیب امین حیایی شد. تجربه موفق تورج الوند در این فیلم، باعث شد او برای نقش‌ اصلی فیلم «اتاقک گِلی» نیز انتخاب شود. الوند در این فیلم نقش یک جوان کُرد به نام «شاهو» را بازی می‌کند که همراه اهالی یک روستا در اسلام‌آباد غرب، با منافقین مبارزه می‌کند. او در این فیلم نیز به خوبی از پس ادای لهجه برآمد و بازی تاثیرگذار و خوبی داشت. این بازیگر در چهل‌ویکمین جشنواره فجر نیز برای بازی در «اتاقک گلی» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

پردیس پورعابدینی

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

اولین تجربه پردیس پورعابدینی جلوی دوربین، بازی در مجموعه «آقازاده» بود. او پیش از این سریال، با دو تئاتر روی صحنه نمایش دیده شده بود. حضور او در نمایش «قصه ظهر جمعه» به کارگردانی نسیم ادبی، باعث شد پورعابدینی یکی از انتخاب‌های بهرنگ توفیقی برای ایفای نقش «راضیه» باشد. این بازیگر درنهایت با مشورت از زنده‌یاد امین تارخ، از بین چند گزینه انتخاب می‌شود و به این ترتیب اولین تجربه جدی پردیس پورعابدینی رقم می‌خورد. این بازیگر در اولین تجربه خود شانس همبازی شدن با ستاره‌هایی مانند امیر آقایی و نیکی کریمی را داشت. علاوه بر این، سریال «آقازاده» اثر پر سروصدا و پرحاشیه‌ای بود، بنابراین سریال دیده شد و پردیس پورعابدینی نیز با ایفای یک نقش ویژه و بازی خود موفق شد توجهات را جلب کند. این بازیگر پس از «آقازاده» به سینما راه پیدا کرد و در سه فیلم «غریزه» اثر سیاوش اسعدی، «بی‌مادر» ساخته مرتضی فاطمی و «غریب» کاری از محمدحسین لطیفی بازی کرد. او سال گذشته برای بازی در «غریب» جایزه بهترین نقش مکمل زن را دریافت کرد و فعلا در ابتدای راه موفق بوده است.

سارا حاتمی

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

سریال «زخم کاری» دو چهره جوان و جدید یعنی سارا حاتمی و مرتضی امینی‌تبار را به دنیای بازیگری معرفی کرد. سارا حاتمی که دوره‌های بازیگری را زیر نظر اشکان خطیبی گذرانده بود، مانند پردیس پورعابدینی موفق شد در اولین تجربه بازیگری خود با سریالی مهم و پربیننده دیده شود و به این واسطه به شهرت برسد. حاتمی در «زخم کاری» نقش کاراکتر «مائده» را ایفا کرد که جزو شخصیت‌های مهم قصه بود. هرچند عملکرد او در این مجموعه چندان چشمگیر نبود و موفقیت سریال، تاثیر بیشتری در شناخته شدن این بازیگر داشت. سارا حاتمی پس از این مجموعه خیلی زود وارد سینما شد و در فیلم «کت چرمی» اثر حسین میرزامحمدی ایفای نقش کرد. بازی در این فیلم موقعیتی چالش‌برانگیز و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نصیب او کرد. سارا حاتمی نقش یک دختر آسیب‌دیده و فقیر را برعهده داشت و بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشت.

ساقی حاجی‌پور

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

علاوه بر پردیس پورعابدینی و سارا حاتمی، ساقی حاجی‌پور هم ابتدا به واسطه یک مجموعه نمایش خانگی به شهرت رسید. او نیز مانند پورعابدینی در اولین تجربه حضورش در قاب تصویر، با ستاره‌ها و بازیگران باسابقه‌ای مانند هدیه تهرانی و پرویز پرستویی همبازی شد. البته نقش مقابل او مهدی پاکدل بود، اما گروه پرستاره بازیگران و قصه خوب این مجموعه باعث شد «هم‌گناه» مورد توجه قرار بگیرد. ساقی حاجی‌پور در این سریال نقش کاراکتر «هدیه» را بازی کرد که پس از ازدواج صوری با یک مرد خیر و ثروتمند، به او علاقه‎مند می‌شود و ازدواج صوری آن‌ها به ارتباطی عاشقانه تبدیل می‌شود. قصه کاراکتر «هدیه» و طبیعتا ساقی حاجی‌پور به عنوان بازیگر این نقش توجه مخاطبان را به او جلب کرد. حاجی‌پور سال 1400 جلوی دوربین اولین فیلم کارنامه خود یعنی «شهرک» ساخته علی حضرتی رفت. این فیلم نیمه تیر امسال اکران شد و چندان پرفروش نبود. ساقی حاجی‌پور جزو بازیگران اصلی این فیلم نیست و ایفای نقش در آن دستاوردی برای او نداشت. این بازیگر اکنون با سریال «عقرب عاشق» در نمایش خانگی نیز حضور دارد، اما این مجموعه برخلاف «هم‌گناه» مورد استقبال قرار نگرفته است.

ملیسا ذاکری

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

برخلاف اکثر بازیگران این فهرست، ملیسا ذاکری پیش از ایفای نقش در «ستاره‌بازی» تجربه بازی در چند فیلم را داشته، اما در این آثار نقش اصلی را ایفا نکرده و این رونمایی از «ستاره‌بازی» در سی‌ونهمین جشنواره فجر بود که باعث شد نام این بازیگر بر سر زبان‌ها بیفتد. نمایش این فیلم پس از تقریبا سه سال، از هفته گذشته آغاز شده است. ذاکری در «ستاره‌بازی» نقش دختر جوانی را بازی می‌کند که درگیر اعتیاد و مواد مخدر می‌شود و مسیر نابودی را طی می‌کند. این بازیگر در نقش «صبا» به خوبی حالات این شخصیت و همچنین افسردگی‌اش را نشان می‌دهد. بازی باورپذیر و تاثیرگذار ملیسا ذاکری، نقطه قوت فیلم محسوب می‌شود. شاید اگر «ستاره‌بازی» با فاصله کمتری از رونمایی در جشنواره فجر اکران می‌شد، اتفاق بهتری برای این بازیگر رقم می‌خورد. پس از «ستاره‎بازی» خبری از حضور او در فیلم یا سریال جدیدی منتشر نشده است.

شادی مختاری

این شش نفر، سوپراستارهای آینده سینمای ایران خواهند بود

می‌توان از شادی مختاری به عنوان بداقبال‌ترین بازیگر این فهرست نام برد! اولین حضور جدی و مهم او در عرصه بازیگری، با شکست و ناکامی سنگینی همراه بود. شادی مختاری که در سریال «دل‌دار» و فیلم «هفت و نیم» اثر برادران محمودی حضور کوتاهی داشته است، در مجموعه «جزیره» نقش اصلی قصه را ایفا کرد. او در این سریال نقش یک خبرنگار جوان و جسور به نام «صحرا» را بازی کرد که به جنگ و مبارزه با مفسدان اقتصادی می‌رود. کیفیت پایین سریال، ضعف‌های مهم فیلم‎نامه و همچنین شخصیت‌پردازی و بازی او، باعث شد این سریال با وجود گروه بازیگران شناخته‎شده‌ای که داشت، با استقبال مخاطبان مواجه نشود و درنهایت نیز تولید آن در نیمه راه متوقف شود. شادی مختاری به واسطه «جزیره» شناخته شد، اما سرانجام شکست نصیب او شد. مختاری پس از شهرت با «جزیره»، در فیلم «پرونده باز است» اثر مرحوم کیومرث پوراحمد نیز بار دیگر نقش یک خبرنگار را ایفا کرد. این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر، با نظرات منفی منتقدان مواجه شد و مورد توجه داوران نیز قرار نگرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اگه نگیرنشون

    • منوچهر خلیلی

      عالی۲۰

    • ناشناس

      منظورت کدوم آینده است؟ آینده کجایی/ دقیقا کجایی/ کجایی تو بی من، تو بی من کجایی /عزیزم کجایی/ دقیقا کجایی...

    • ناشناس

      وجدانا ساقی حاجی پور به این لوسی و چهره مصنوعی سوپراستاره؟!!!

    • ناشناس

      اینا سوپر استار نیستند اینا گیرین کارت میخوان واسه کانادا ! کانادا منتظرشونِ بیان

    • ناشناس

      همون یارو که ۳۰ سال برای فگین گدایی کرد تا گرین کارتشُ راحت بگیره به کانادا بره با این تفاوت اینا اجاره نشین میشن رامبوووود صاحب خونه تووو کانادا

    • ناشناس

      تو نمیدونی مگه اینا اینور کار میکنند به آرزوشون برسند کانادا ؟؟؟!
      آرزو شون کانادا نشینیِ

    • ................

      سوپریشو مردم انتخاب میکنن نه.....................

    • ناشناس

      صد درصد باید
      بازیگر،کارگردان توانا سعید دشتی هم اضافه کرد...

    • یاسمن

      شاید اره شاید نه امیدوارم اخرشون مثل افشار و بازیگرای غیر نشه

    • ناشناس

      اون سینماگل بگیرین که افعانی کارگردان باش

    • ناشناس

      سینمای ایران چی هست که سوپر استارش چی باشه.در آمریکاست هم کم کم هوش مصنوعی میدان دار میشه هه

    • ناشناس

      اینا هیچی نیستن اینا کجا امثال لیلا حاتمی و طناز طباطبایی و جواد عزتی کجا ... پور عابدینی بدتر از همه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اونایی که نام بردید هم از اول نام بزرگی نبودند به مرو زمان و کسب تجربه و حمایت امثال شما شدن این ... هرچند به نظرم من چیز خاصی نیستند . کلا کل سینمای ایران جز کار ضد فرهنگ برای جامعه کاری نکردند پس خدمت که نکردند هیچ ، فرزندان ما رو به بیراهه های زنگری در جامعه هدایت کردند

    • ناشناس

      هیچ کدامشان به درد نمی خورند
      مفت نمی ارزن
      اینها هم مثل بقیه بازیگران تازه به دوران رسیده هستند
      اصلا چه لزومی دارد که اینها روبزرگ وشاخص کنیم

    • مریم

      آرزوی موفقیت برای این بازیگران جوان و همه ی جوانان دیگر سرزمینم. امیدوارم تلاش های هیچ کسی بی ثمر نمونه

    • آخرین سنگر سکوته

      فقط شادی مختاری دلبر

    • محمد

      یا همین الان بمونن یا برن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج