۱۳۹۲۲۵۲
۴ نظر
۶۱۴۹
۴ نظر
۶۱۴۹
پ

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

سازمان منافقین( مجاهدین خلق) یک پدیده عجیب و غریب در تاریخ معاصر است، مثال و مصداق زوال و تباهی، این مطلب مروری داشته بر افراد مشهوری که با عضویت در این سازمان به نوعی لطمات جبران‌ناپذیری به زندگی خصوصا هنری خودشان زده‌اند.

برترین‌ها: سازمان منافقین( مجاهدین خلق) یک پدیده عجیب و غریب در تاریخ معاصر است، مثال و مصداق زوال و تباهی، این مطلب مروری داشته بر افراد مشهوری که با عضویت در این سازمان به نوعی لطمات جبران‌ناپذیری به زندگی خصوصا هنری خودشان زده‌اند

فیروزه بنی صدر

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

فیروزه بنی صدر، دختر ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهور ایران بود. او علی رغم مخالفت پدرش در ۱۶ سالگی با مسعود رجوی ازدواج کرد اما وقتی که مسعود رجوی با عراق همکاری کرد برای او به منزله پس گرفتن مهریه بوده و به همین دلیل از وی طلاق گرفت و یکی از مخالفین شدید مجاهدین شد و به افشاگری پرداخت.


احمد شاملو

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

احمد شاملو از علاقمندان به جنبش‌های چپی در ایران بود. او در مدح عزت الله سیامک بنیانگذار شاخه نظامی حزب توده، برای مرتضی کیوان روزنامه نگار و از اعضای حزب توده و برای مهدی رضایی از فرماندهان سازمان شعر سرود و همچنین برای مسعود رجوی هم نامه نوشت.


شهلا صافی ضمیر (مرجان)

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

شهلا صافی ضمیر (مرجان) خواننده و بازیگر او بعد از انقلاب در ایران ماند و در سال ۱۳۶۲ به جرم ارتباط و همکاری با سازمان مجاهدین دستگیر و به ۸ سال زندان محکوم شد. بعد از آزادی ۱۷ سال ممنوع الخروج بود. بالاخره در سال ۲۰۰۸ از ایران خارج شد. او در ۷۲ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.


خدیجه اشرف السادات مرتضایی ( مرضیه)

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

خدیجه اشرف السادات مرتضایی (مرضیه) خواننده ایرانی بود. او در سال ۷۳ از ایران خارج شد و به عراق رفت در آنجا با مسعود رجوی آشنا شد و با آنها همکاری کرد. در سال‌های پایانی عمرش تنها اجازه ملاقات با دخترش را داشت و در سال ۱۳۸۹ بعد از سالها تحمل بیماری سرطان درگذشت.


هوشنگ منتظرالظهور

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

هوشنگ منتظر الظهور عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران بود. وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ از اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ایران بود. او در ۲۲ مرداد ۱۳۶۰ قهرمان کشور در وزن ۹۰ کیلوگرم شد ولی ۲ روز بعد در اصفهان دستگیر و در ۱۱ مهر ۱۳۶۰ به جرم همکاری با سازمان مجاهدین (منافقین) اعدام شد.


فروزان عبدی پور

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

فروزان عبدی پور پیربازاری، عضو تیم والیبال زنان پاس تهران و تیم ملی والیبال زنان ایران بود. وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ وارد فعالیت‌های سیاسی شد. از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ به جرم همکاری با مجاهدین خلق در سن ۲۳ سالگی دستگیر و به ۵ سال زندان محکوم شد و در تابستان ۱۳۶۷ درگذشت.


حبیب خبیری

افراد مشهوری که قربانی سازمان مجاهدین خلق شدند

حبیب خبیری بازیکن سابق فوتبال و مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران بود. وی سابقه بازی در باشگاه فوتبال هما و ۱۸ بازی و ۲ گل ملی نیز در کارنامه داشت از سال ۱۳۵۵ با منافقین آشنا گردید. او را به دلیل عضویت در این جریان سیاسی در سال ۱۳۵۹ از تیم ملی فوتبال ایران حذف شد و در سال ۱۳۶۱ دستگیر و سپس آزاد شد و سه سال بعد درگذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      كجا شاملو مرجان مجاهدین بودن

    • ناشناس

      هیچکدام از حرفها را باور ندارم

    • ناشناس

      عجب

    • ناشناس

      خیلی اشتباهه بگی سازمان منافقین از امروز باید گفت گروه بی هویت و آدم کش و جانیان بل فطره داعش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج