۱۶۰۷۵
۵ نظر
۵۹۳۱
۵ نظر
۵۹۳۱
پ

گفت و گو با کاپیتان آماده تیم ملی ایران

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

نکونام درمورد شرایط فعلی اش در فوتبال اسپانیا، شرایط فوتبال ایران، وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سوالات همشهری جوان پاسخ می دهد، حرف های کاپیتان تیم ملی را بخوانید.

برترین ها به نقل از همشهری جوان : جواد نکونام هافبک ایرانی باشگاه اوساسونا، مدت هاست که از فوتبال ایران دور شده و حالا به زندگی در کشور اسپانیا عادت کرده است.

او با درخشش در پاس تهران راهی فوتبال امارات شد تا بازی کردن در شارجه و الوحده را تجربه کند ولی در این کشور عربی چندان دوام نیاورد. جاه طلبی های این بازیکن اما باعث شد تا جواد یکباره و در عین ناباوری خیلی ها سر از فوتبال اسپانیا دراود.

نکونام جزو آن دسته از بازیکنانی است که در دوران فوتبال خود خیلی کم دچار افت شده. شاید بتوان گفت که جام ملت های آسیا در قطر بدترین دوران فوتبال نکونام بود. او از سال ۲۰۰۶ در ترکیب ثابت اوساسونا به میدان می رود و حتی تغییر مربی های این تیم هم باعث نشده او جایگاهش را در این تیم از دست بدهد. او حالا زبان اسپانیایی را هم یاد گرفته و مثل یک شهروند اسپانیایی خیلی راحت در این کشور زندگی می کند و می تواند تمام کارهای روزمره اش را بدون مشکل خاصی انجام دهد.

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

نکونام درمورد شرایط فعلی اش در فوتبال اسپانیا، شرایط فوتبال ایران، وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سوالات همشهری جوان پاسخ می دهد، حرف های کاپیتان تیم ملی را بخوانید.

*اوساسونا در پایان هفته شانزدهم لیگ اسپانیا در رده پنجم قرار گرفت. این برای خیلی ها غیرقابل پیش بینی بود. درست است؟

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و نشان دادیم که تیم ما پتانسیل بالایی دارد. امسال می توانیم در رده های بالای جدول بایشم. تیم ما هر سال به این فکر می کند که جایگاه مناسبی را به دست آورد و از پایین جدول دور باشد.

امسال هم در تلاش هستیم که در میانه بالایی جدول باشیم و این برای ما راضی کننده است. در جام حذفی هم تا جایی که امکان دارد می خواهیم بالا برویم. به هر حال در تمامی نیا جام حذفی جام شگفتی هاست.

*امسال هم خوب گل می زنی، آخرین بار در جام حذفی مقابل آلمریا گل زدی، نه؟

امسال در مجموع ۱۱ بازی برای اوساسونا انجام دادم که پنج گل زدم و این آمار خوبی است. در چند بازی هم متاسافنه به دلیل محرومیت و مصدومیت غایب بودم. زدن پنج گل برای یک هافبک راضی کننده به نظر می رسد.

*گویا در بین هافبک های دفاعی لالیگا، از لحاظ گلزنی در جمع برترین ها هستی؟

من در پست هافبک دفاعی بازی می کنم و مطمئنا آمار گلزنی ام راضی کننده است. تا اینجا چهار گل در لالیگا زدم و یک گل در جام حذفی. خودتان می توانید از لحاظ آماری عملکرد مرا با دیگر هافبک های دفاعی حاضر در اسپانیا مقایسه کنید.

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

*راستی ال کلاسیکو را دیدی؟

بله، واقعا بازی خوبی بود. کار بارسا بعد از گلی که خورد خیلی سخت شد. ولی آنها باز هم برتری خود را در مقابل رئال مادرید ثابت کردند. اگر رئال می برد اختلافش با بارسا ۹ امتیاز می شد و می توانست خیلی به قهرمانی امیدوار باشد.

*به نظر تو کدامیک از این دو تیم قهرمان می شوند؟

از حالا نمی توان پیش بینی کرد و باید جلوتر برویم تا راحت تر بتوان نظر داد. من که دوست دارم بارسا قهرمان شود ولی رئال امسال واقعا تیم خوبی است.

*در کل کشور اسپانیا رئال پرطرفدارتر است یا بارسلونا؟

دقیق نمی دانم ولی فکر می نم بارسلونا طرفداران بیشتری در دنیا دارد.

*راستی تو برای انتخاب بهترین بازیکن دنیا حق رای داری. به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران به کدام بازیکنان رای دادی؟

مسی، ژاوی و اینیستا و در بین مربیان هم فرگوسن، مورینیو و یوآخیم لو.

*چرا به رونالدو رای ندادی؟

چون رونالدو به غیر از کوپا دل ری نتوانست موفقیت تیمی به دست آورد.

*از وضعیت در اوساسونا راضی هستی؟

خدا را شکر می کنم که الان سالم هستم. من چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست دادم و همان طور که گفتم امسال پنج گل زدم.

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

*تا کی دوست داری در اسپانیا فوتبال بازی کنی؟

نمی دانم ولی می خواهم تا زمانی که خوب بازی می کنم در اسپانیا بمانم. من دوست دارم در اروپا فوتبال بازی کنم ولی اگر قرار باشد ذخیره باشم، مطمئن باشید که نمی مانم. من حاضر نیستم به هر قیمتی در اروپا بمانم.

*موضوع اختلاف شما با سرمربی اوساسونا چه بود. چرا او شما را به میوه «به» تشبیه کرده بود؟

من در تیم ملی مصدوم شدم و وقتی به اسپانیا برگشتم، شرایط بازی نداشتم. مندیلیبار سرمربی تیم هم گفته بود که نکونام مثل «به» به خودش اهمیت می دهد. من هم گفتم که شاید او خوب مرا نمی شناسد.

*پس او انتظار داشت که شما بازی کنید؟

سرمربی تیم انتظار داشت خیلی سریع برگردم ولی من هم گفتم که اگر مثل «به» هستم، پس باید از خودم محافظت کنم. البته این موضوع دیگر تمام شده و من هم هیچ مشکلی با سرمربی ندارم.

*تو جزو آن دسته از بازیکنانی هستی که آخر فوتبالت را در کشورهای عربی سپری کنی؟

آینده که قابل پیش بینی نیست ولی اگر شرایط ایران خوب باشد، دوست دارم در کشور خودم بازی کنم. فوتبال ایران همچنان دوقطبی است. به عنوان مثال اگر بخواهی در استقلال یا پرسپولیس مربیگری کنی، حتما باید در این دو تیم سابقه بازی داشته باشی. این یک قانون من درآوردی است.

*مگر قصد مربیگری داری؟

بعد از پایان فوتبالم مربیگری می کنم. می خواهم یک مربی بزرگ شوم.

*فکر می کنی مربی بزرگی شوی؟

نمی دانم.

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

*بالاخره بعد از بازگشت به فوتبال ایران قرار است در پرسپولیس بازی کنی یا استقلال؟

باری من سخت است که در یک تیم معمولی بازی کنم به همین دلیل در یکی از این دو تیم بازی خواهم کرد ولی نمی خواهم توضیح بیشتری بدهم.

*می گویند تو از قدیم طرفدار استقلال بودی؟

آنهایی که با من ارتباط نزدیکی دارند، می دانند که از قدیم طرفدار کدام تیم بودم. اگر قسمت بود به ایران برمی گردم و در تیم محبوبم بازی می کنم. آن زمان هم اسم تیم مشخص شود که استقلال است یا پرسپولیس.

*در ماه های اخیر بارها بحث حضور مصطفی دنیزلی در پرسپولیس مطرح شد. تو در پاس با او کار کردی، آیا دنیزلی می تواند به پرسپولیس کمک کند؟

دنیزلی اگر بیاید، به فوتبال ایران خدمت خواهد کرد و حضورش برای این فوتبال مفید است. یکی از دلایل پیشرفت فوتبال من مصطفی دنیزلی بود و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. من از همان ابتدای فوتبالم تا الان با مربیان زیادی کار کرده ام که همه آنها در پیشرفتم نقش زیادی داشتند و فقط یک مربی بود که هیچ تاثیری در بازیمن نداشت. من با ذوالفقارنسب کار کردم، با یاوری و قاسمپور کار کردم، با همایون شاهرخی کار کردم یا با فرهاد کاظمی که از لحاظ فنی مربی فوق العاده ای است.

*خیلی ها می گویند استقلال امسال بیشترین شانس را برای قهرمانی لیگ دارد، نظر تو چیست؟

از حالا نمی توان چیزی را پیش بینی کرد. شما دیدید که استقلال دربی را برد ولی در خانه به صنعت نفت باخت. فشردگی بازی ها بالاست و تیم ها واقعا خسته می شوند. در این میان هر تیمی که نیمکت قوی تر و بازیکنان باکیفیت تری داشته باشد، قهرمان خواهد شد. به نظر من استقلال تا حالا خوب کار کرده ولی فکر می کنم سپاهان هم مدعی است. اگر دنیزلی بیاید پرسپولیس هم مدعی خواهد شد.

*درمورد تیم ملی حرف بزنیم. آیا می توانیم به جام جهانی برویم؟

در این مورد هنوز شک و شبهه وجود دارد و نمی توان با قاطعیت حرف زد. تیم ملی با این نوع برنامه ریزی، هنوز خیلی کار دارد و سفر چند وقت پیش به اندونزی طوری بود که باعث اعتراض ۲۰ نفر شد. همه فقط از این موضوع حرف می زنند که فوتبالیست ها پول زیادی می گیرند ولی هیچ کس نیست که این مشکلات را ببیند. خیلی ها نمی دانند که ملی پوشان بابت این پروازها چقدر اذیت و خسته می شوند. سوال من این است که چرا نباید برای تیم ملی پرواز چارتر بگیرند؟ به نظر من تمامی پروازهای تیم های ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان باید اختصاصی باشد. شما شک نکنید با این وضعیت پرواز و مسافرتی که داشتیم، هر تیمی غیر از اندونزی حریف این بود شکست می خوردیم.

*می گویند که هتل محل اقامت تیم ملی در اندونزی هم شرایط بسیار بدی داشته؟

من کاری به این مسائل ندرام. اگر می خواهند یک تیم ملی معمولی داشته باشیم پس به ما همین امکانات معمولی را بدهند ولی اگر توقع نتیجه گیری دارند شرایط نباید این گونه باشد.

*می گویند کی روش به شدت ناراحت و عصبانی شده؟

من هم این موضوع را در روزنامه ها خواندم. به هر حال حق با ایشان است.

*حتی بعضی از بازیکنان تیم ملی ابراز ناراحتی کرده اند که ادامه این مشکلات شاید باعث استعفای کی روش شود؟

ببینید، چه مشکلاتی بوده که بازیکنان این حرف ها را زده اند. در یک تیم خیلی سخت است که ۲۰ یا ۳۰ بازیکن را راضی نگه دارید ولی الان همه بازیکنان حتی آنهایی که نیمکت نشین هستند، از حضور در تیم ملی خوشحالند. حیف است که چنین مشکلاتی در کار ما تاثیر منفی بگذارد.

*راستی کار کردن با کی روش چطور است؟

او نیاز به تعریف من ندارد. چیزهایی که از کی روش در تمرینات یا خارج از تمرین می بینم، تفاوت یک مربی بزرگ را با مربیان دیگر نشان می دهد. وقتی تعویض های او یا تاکتیک های او را می بینیم و وقتی همه بازیکنان تیم ملی از حضور در این تیم راضی هستند، خیلی چیزها مشخص می شود.

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

مرد ۲۴ گله

نکونام از سال ۲۰۰۶ پیراهن اوساسونا را بر تن کرد و در مجموع این سال ها ۲۴ گل برای این تیم به ثمر رسانده است. او در اولین سال حضورش در اسپانیا دو گل در لالیگا به ثمر رساند و در همین سال حضورش به دلیل پارگی رباط صلیبی گلی به ثمر نرساند و مدت ها از میادین دور بود. سومین سال حضور نکونام اوج بازی های او بود و نکو در آن سال هشت گل زد. نکونام در سال چهارم، سه گل و در فصل گذشته هم شش گل به ثمر رساند. او در بازی های این فصل هم تا حالا چهار گل در لالیگا و یک گل در جام حذفی زده و در مجموع این سال ها ۲۴ گل زده است.

جواد آبی می پوشد؟

به گزارش برترین ها نکونام در مصاحبه های اخیر خود در روزنامه های ورزشی گفته درصورت بازگشت به فوتبال ایران، در یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس فوتبال بازی خواهد کرد. او در بین آن دسته از بازیکنانی قرار دارد که بدون حضور در استقلال و پرسپولیس توانست به تیم ملی برسد، در جام جهانی بازی کند و به فوتبال اروپا هم برود. جواد اما قبل از پایان فوتبالش می خواهد در یکی از این دو تیم بازی کند ولی نکته جالب این است که او تا حالا در هیچ مصاحبه ای نگته که طرفدار استقلال است یا پرسپولیس.

البته بد نیست بدانید که نکونام از قدیم طرفدار متعصب استقلال است و حتی زمانی که در پاس بازی می کرد بارها با پیشنهاد استقلال مواجه شد. حتی فصل گذشته هم بحث حضور نکونام در استقلال مطرح شد تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بازیکن کمکی همراهی کند ولی در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد. یکی از نزدیکان نکونام درمورد اینکه او طرفار چه تیمی است می گوید: نجواد از بچگی طرفدار استقلال بود و حتی برای تماشای بازی های این تیم به استادیوم می رفت، در ضمن خانه آنها با استادیوم آزادی فاصله چندان زیادی نداشت.»

یکی از بازیکنان استقلال هم که دوستی نزدیکی با نکونام دارد، استقلالی بودن او را تایید می کند. این بازیکن می گوید: «همه دوستان جواد می دانند که او استقلالی است ولی خودش نمی خواهد حرفی در روزنامه ها بزند. من مطمن هستم که جواد بعد از بازگشت به ایران در استقلال بازی خواهد کرد. او دوست دارد که پیراهن این تیم را بر تن کند.»

یکی از همبازی های نکونام در پاس هم می گوید: «جواد اگر به اروپا نمی رفت، صددرصد راهی استقلال می شد ولی استقلالی نشدن او به این دلیل بود که خیلی زود از پاس به امارات رفت و سپس راهی اروپا شد.» جواد از فوتبالیست های موردعلاقه امیر قلعه نویی هم هست که این مربی در زمان حضورش در استقلال خیلی دوست داشت چنین بازیکنی را در اختیار داشته باشد.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جواد نکونام هم استقلالی از آب درآمد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      کجاش نوشته بود استقلالی؟؟؟
      حرفه ای تر از این حرفاست
      اما تیترتون منو وادار به خوندن مطلب کرد دست مریزاد

    • emad hazhir

      سه پاراگراف آخررابخوانیدکه متوجه شوید استقلالیه

    • عمادهژیر

      چون استقلالیه همه لنگیادارن حسودی میکنند

    • اس اسی متعصب

      همه ی بازیکن های معروف اس اسی هستن . چشم حسود کورررررر

    • Ali

      بزار لنگیا بسوزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج