جاباما
۱۶۷۰۴۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سوشا: دوست ندارم دکور باشم

این روزها در دسترس نیست و قصد ندارد با مصاحبه کردن به قول خودش آب در آسیاب دشمن بریزد و می گوید هرچه دوست دارند بگویند اما او جوابی ندارد.

سوشا: دوست ندارم دکور باشم





مجله همشهری تماشاگر: این روزها در دسترس نیست و قصد ندارد با مصاحبه کردن به قول خودش آب در آسیاب دشمن بریزد و می گوید هرچه دوست دارند بگویند اما او جوابی ندارد. گلر پرسپولیس می گوید چون صداقت دارد، زندگی اشت به مو می رسد اما پاره نمی شود و به کسی هم باج نخواهد داد. دروازه بان پرسپولیس در گفت و گویی به حواشی اطرافش پاسخ داد و گفت: منافع خیلی ها بستگی به جدایی او از پرسپولیس دارد...

سوشا: دوست ندارم دکور باشم

روزی که به پرسپولیس آمدی فکر میکردی با این همه نوسان و تغییرات در این تیم مواجه شوی؟

حقیقت اش فکر نمی کردم این شرایط برایم به وجود بیاید اما این مسائل جزئی از زندگی ورزشی ام است. همان طور که اتفاقات داخل زمین قابل پیش بینی نیست، بیرون زمین هم این گونه است. هیچ زمان معلوم نیست شما در یک تیم باشید. چه در اوج باشید، چه نباشید و این موضوع تنها برای بازیکن نیست بلکه چنین مسائلی شاید برای کادر فنی یا مدیریت باشگاه و حتی ماساژور تیم هم اتفاق بیافتد. در فوتبال ایران هیچ کس از جایگاه خودش مطمئن نیست.

دقیقاَ، چنین مسائلی فقط در فوتبال ایران پیش می آید؟

این مسائل در زندگی روزمره هم عادی است. من عاشق ایران هستم و ناراحت نمی شوم اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد. ما هم در ایران زندگی می کنیم و من از این موضوع ناراحت نیستم چون دارم با عشق در وطنم زندگی می کنم.

ولی این نوسانات شاید تو را از تیم ملی دور کند؟

کی روش اگر به بازیکنانی اعتقاد داشته باشد به این مسائل کاری ندارد. او بحث های فنی را مثبت و منفی مقایسه می کند. من اگر اهل مبارزه نبودم به تیم های دیگر می رفتم و پول بیشتری هم می گرفتم، چون پیشنهاد داشتم این حرف را می زنم، اما خواستم به پرسپولیس بیایم.

سوشا: دوست ندارم دکور باشم

چه بخواهیم یا نخواهیم پرسپولیس تیم بزرگی است. این موضوع را طرفداران استقلال و تراکتورسازی هم می دانند و باید قبول کنند پرسپولیس بزرگ ترین و پرطرفدارترین باشگاه ایران است. حالا هم نمی خواهم در جام ملت ها دکور باشم و وقتی می دانم بازی به من نمی رسد از دعوت نشدن ناراحت نمی شوم اما اگر دعوت هم شوم باز هم مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم.

این شیوه استفاده از شما باعث نمی شود شانس تان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی کم شود؟

هر بازی که در پرسپولیس انجام می دهم برابر است با ۵-۶ بازی در سایر تیم ها؛ چون پرسپولیس بزرگ است. من و نیلسون به اندازه هم بازی کردیم. قبول دارید اگر من و نیلسون در هر باشگاه دیگری بازی می کردیم ثابت بودیم؟ مهم نیست چند بازی برای پرسپولیس انجام دادم چون بحث تیم ملی برای کی روش تعداد بازی نیست و به تعداد بازی بازیکنان کاری ندارد. اگر در پرسپولیس بازی می کنم آن هم با حضور نیلسون، نشانمی دهم کارم سخت تر است و کار بزرگی انجام داده ام. چون دروازه بانان دیگر تیم ها رقیب ندارند.

پس کار من ارزش اش خیلی بیشتر از سایر دروازه بان های لیگ برتر است. من دنبال کارهای بزرگ بودم که به پرسپولیس آمدم. دوست ندارم با قلب نشان دادن و یکسری کار برای برخی بازیکنان محبوب شوم. مهم این است که مرا به خاطر ارزش های فنی ام انتخاب کنند.

اما در مصاحبه هایی که در این مدت انجام داده بودی این گونه تعبیر می شد که قصد جدایی از پرسپولیس را داری؟

اولا در مصاحبه ام به کسی بی احترامی نکردم. اگر این گونه بود درخشان در جام حذفی به من بازی نمی داد. اگر بازیکن دنبال حقش نباشد اشتباه کرده است. من برای گرفتن حقم باید تلاش کنم و اگر ببینم حقم را نمی دهند و فوتبالم نابود می شود باید بروم جای دیگر و شرایط را تغییردهم. من در جایگاه خودم صحبت کردم و آن قدر شهامت دارم که اگر حرف بدی بزنم بگویم اشتباه صحبت کردم. من در مصاحبه هایم کمی عصبی می شوم، در حالی که می توانم بهتر صحبت کنم.

اگر ببینی در پرسپولیس لطمه می خوری از این تیم جدا می شوی؟

من بازیکن پرسپولیس هستم و تا وقتی بخواهند، با تمام وجودم برای پرسپولیس بازی می کنم. در حال حاضر هیچ کمبودی در پرسپولیس احساس نمی کنم و مطمئن هستم می توانم در پرسپولیس موفق باشم.

سوشا: دوست ندارم دکور باشم

پس قصد جدایی نداری؟

من نمی خواهم از پرسپولیس بروم اما خیلی ها دوست دارند من در پرسپولیس بازی نکنم و از این تیم بروم، چرا که منافع شان در این است که سوشا در پرسپولیس بازی نکند.

چرا این گونه فکر می کنی که یک عده می خواهند تو از پرسپولیس بروی؟

چون منافع شان به خطر می افتد. من آدمی نیستم که از کنار من منفعت ببرند. حق کسی را هیچ زمان در داخل فوتبال ضایع نمی کنم اما خارج از چارچوب فنی هم از حقم نمی گذرم.

اگر زندگی من تا الان به مو رسیده اما پاره نشده به خاطر صداقت رفتاری ام بوده است. شاید اگر خارج از فوتبال کارهای غیرعرف می کردم ظرف دو سال به همه چیز می رسیدم ولی بعد از دو سال اگر این افراد می رفتند فوتبالم نابود می شد. برای همین است که هر مربی می آید با جرات کارم را انجام می دهم و از هیچ چیز ترس و واهمه ندارم. اگر آدمی بودم که یکسری ها از کنار من منافع داشتند، نمی توانستم با صداقت حرف هایم را بزنم.

گویا از برخی نوشته ها ناراحت هستی، اما روزی که به پرسپولیس آمدی این مسائل را می دانستی.

هر کسی هر چه دوست دارد بنویسد. من به حواشی کاری ندارم و از اینکه از نیلسون خوب می نویسند و از من بد، ناراحت نمی شوم. به غیر از دروغ نوشتن، بقیه مسائل برایم اهمیت ندارد.

روزی که به پرسپولیس آمدی این گونه می شد حدس زد که با نیلسون دچار مشکل می شوی؟

من و نیلسون جدای از اینکه در داخل زمین رقیب هستیم، بیرون زمین رفاقت داریم. اما جدا از این مساله خاصیت پرسپولیس این است که چون در سال های گذشته چنین بوده که دیگر دروازه بان های با یکدیگر مشکل داشته اند حالا هم انتظار دارند همان حاشیه ها امسال هم ادامه یابد.

از روز اول که به پرسپولیس آمدم می دانستم در خیال خودشان بین من و نیلسون دعوا می اندازند ولی من دیر به پرسپولیس آمدم تا با تجربه عمل کنم.

سوشا: دوست ندارم دکور باشم

یعنی چه که دیر آمدی پرسپولیس؟

می توانید از افشین پیروانی بپرسید که چند سال پیش به من پیشنهاد پیوستن به پرسپولیس را داد. آن زمان جوان بودم و قبول نکردم، چون می دانستم اگر بیایم فوتبالم نابود می شود ولی حالا آمده ام تا به پرسپولیس کمک کنم. متاسفانه ما بعضی از واقعیت ها را نمی توانیم قبول کنیم. بازی کردن در پرسپولیس بازیکن بزرگ می خواهد و من آن قدر بزرگ هستم که با این مسائل از میدان به در نشوم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج