adexo3
۱۷۰۶۲۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ورود به سبک زندگی کاپیتان یحیی توره

یحیی؛ دیزل آفریقا!

فوتبالش را به عنوان یک بازیکن مهاجم شروع کرد، اما کم کم میانه میدان و بعدا در پست مدافع میانی هم به کار گرفته شد.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

هفته نامه تماشاگر: فوتبالش را به عنوان یک بازیکن مهاجم شروع کرد، اما کم کم میانه میدان و بعدا در پست مدافع میانی هم به کار گرفته شد. او را هم باید در زمره بازیکنان ارزشمند آفریقایی اروپا دانست که حالا با ترک باشگاه و حضور در جام ملت های آفریقا دردسرهایی برای باشگاه در لیگ برتر به وجود خواهدآورد.

شروع

۱۳ ساله بود که در آکادمی میموساس بازی را شروع کرد و به خاطر بازی های خوبش به بلژیک فرستاده شد تا در بورن رشد و ترقی اش را تکمیل کند. اتفاقی که رخ داد این که او در ۲ فصل و نیم بازی برای بورن بلژیک نشان داد که توانایی های ویژه ای دارد. او در ژانویه ۲۰۰۴ به تیم متالور دونتسک رفت و یک و نیم فصل هم برای این تیم اوکراینی توپ زد.

المپیاکوس

در سال ۲۰۰۵ بود که یحیی توره به المپیاکوس یونان رفت و با این تیم، هم لیگ را فتح کرد و هم جام حذفی را. برادر بزرگ ترش می گفت: «یک پاتریک ویه رای جدید در فوتبال ظهور کرده است.» توره یکی از بازیکنان کلیدی تیم یونانی در رسیدن به موفقیت در فصل ۶-۲۰۰۵ بود.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

موناکو

نخستین حضور ساحل عاج در جام جهانی و بازی های خوبش در آلمان باعث شد تا موناکو در آگوست ۲۰۰۶ او را به دست آورده و در دفاعش به کار گیرد. او در موناکو هم همان نقش کلیدی را در مرکز میدان ایفا می کرد و این گونه بود که توجه باشگاه بزرگی به نام بارسلونا به او جلب شد.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

بارسلونا

در تابستان ۲۰۰۷ و با انتقالی ۱۰ میلیون یورویی، یحیی توره از موناکو راهی نوکمپ شد تا فصل جدید را در زندگی خود بگشاید. ۳ فصل بازی در بارسلونا برای او با کسب عناوین و افتخارات بسیار زیاد توام بود. او مجموعا ۱۱۷ بار برای بارسلونا در میادین مختلف به میدان رفت و ۶ گل هم به ثمر رساند. نکته حائز اهمیت این بود که توره در بارسلونا در نقش یک مدافع میانی ظاهر شد و همین موضوع مصدومیت هایی برایش در پی داشت. در ژوئن ۲۰۱۰ باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرد که اجازه خروج یحیی توره را از نوکمپ صادر کرده است.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

منچسترسیتی

در روز دوم ژوئیه ۲و۱۰، توره با عقد قراردادی ۵ ساله به منچسترسیتی پیوست. مبلغ انتقال این هافبک ساحل عاجی ۲۴ میلیون پوند بود و به او اجازه داده شد تا پیراهن شماره ۴۲ را هم بر تن کند. پیراهنی که شماره هایش درست عکس شماره ای بود که او در بارسلونا بر تن می کرد؛ یعنی ۲۴.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

تیم ملی

یحیی توره از سال۲۰۰۴ به تیم ملی ساحل عاج دعوت شده است. او تجربه بازی در ۳ جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و ۲۰۱۴ برزیل را هم دارد.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

گلاب

اعتقادات مذهبی یحیی توره به عنوان یک بازیکن مسلمان باعث ایجاد یک رویه جدید در اهدای جایزه «بهترین بازیکن میدان» در رقابت های لیگ برتر انگلستان شد. توره یک بار زمانی که در بازی مقابل نیوکاسل بهترین بازیکن میدان شد، از قبول جایزه ویژه که یک بطری نوشیدنی غیرمجاز است خودداری کرد. به همین دلیل بعدها مسئولان لیگ برتر تصمیم گرفتند به بازیکنان مسلمان به جای آن نوشیدنی ها، یک شیشه گلاب درجه یک اهدا کنند.

برادر بزرگ تر

حبیب کولو توره برادر بزرگ تر یحیی که اکنون بازیکن تیم فوتبال لیورپول است و حمایت های بسیاری از او کرده به طوری که خود یحیی اعتراف می کند اگر برادرش نبود، نمی توانست به اینجا برسد.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

امور خیریه

در اکتبر ۲۰۱۴ یحیی توره به کمپین مبارزه با شکار فیل پیوست. او با این حرکت به برنامه محیط زیست سازمان ملل ملحق و سفیر دوستی این سازمان شد. شکار فیل در آفریقا و خصوصا ساحل عاج، سود سرشاری برای شکارچیان و قاچاقچیان عاج فیل داشته و دارد. در این راستا بسیاری از سازمان های مردم نهاد و همچنین سازمان ملل متحد برنامه های گسترده ای را برای مبارزه با این افراد در پیش گرفته اند.

حامی مالی

بزرگ ترین حامی مالی یحیی توره شرکت تولید لوازم و پوشاک ورزشی پوما است. او در بسیاری از پوسترها و تیزرهای تبلیغاتی این شرکت هم حضور دارد. در حالی که بسیاری از تیم های آفریقایی پوما می پوشند و ساحل عاج هم از این قاعده مستثنی نیست، باشگاه منچسترسیتی از کیت های نایک استفاده می کند که این موضوع کار را برای یحیی سخت تر کرده است.

خودرو

یحی توره را با وسایل نقلیه زیادی دیده اند؛ از پورشه کاین گرفته تا مرسدس ۳۵۰ML اما خودروی خاص او که مورد توجه بسیاری قرار گرفته یک دستگاه نیسان جی تی آر آلفا ۱۲ است که از آن به عنوان یکی از پرقدرت ترین و کامل ترین خودروهای دنیا نام برده می شود.

یحیی؛ دیزل آفریقا!

لقب

القاب مختلفی به یحیی توره در طول دوران بازی اش داده اند، اما هیچ کدام مانند تشبیهی که پپ گواردیولا از او در باشگاه بارسلونا کرد نبود. سرمربی کنونی بایرن از یحیی توره با عنوان «دیزل» یاد کرده بود که البته این به تنومند و قدرتمندبودن این بازیکن بر می گردد. شاید به همین دلیل هم از او در پست مدافع میانی در بارسا استفاده شد.

مشخصات

نام کامل

نگنری یحیی توره

تاریخ تولد

13 مه 1983

محل تولد

بواکته- ساحل عاج

قد

188 سانتی متر

وزن

82 کیلوگرم

باشگاه کنونی

منچسترسیتی

پست

هافبک

شماره

42

باشگاه های پیشین

بارسلونا، موناکو، المپیاکوس، متالور و بورن

بازی ملی

88

گل ملی

18


یحیی؛ دیزل آفریقا!

افتخارات

یحیی توره به خاطر بازی در باشگاه های بزرگ توانسته افتخارات بسیاری در کارنامه اش به ثبت برساند.

المپیاکوس

قهرمانی در سوپرلیگ یونان: ۶-۲۰۰۵

قهرمانی در جام حذفی یونان: ۶-۲۰۰۵

بارسلونا

قهرمانی در لالیگا: ۱۰-۲۰۰۹ و ۹-۲۰۰۸

قهرمانی در کوپادل ری: ۹-۲۰۰۸

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: ۹-۲۰۰۸

قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها: ۲۰۰۹

منچسترسیتی

قهرمانی در لیگ برتر: ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۲-۲۰۱۱

قهرمانی در جام حذفی انگلیس: ۱۱-۲۰۱۰

قهرمانی در جام اتحادیه: ۱۴-۲۰۱۳

قهرمانی در جام خیریه: ۲۰۱۲

افتخارات ملی

نایب قهرمانی در جام ملت های آفریقا: ۲۰۱۲ و ۲۰۰۶

افتخارات شخصی

بازیکن سال آفریقا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۳، ۲۰۱۲، ۲۰۱۱

بازیکن سال منچسترسیتی: ۲۰۱۴

حضور در تیم منتخب لیگ برتر: ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۲-۲۰۱۱
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج