۲۱۵۵۶
۸۳ نظر
۵۵۳۸
۸۳ نظر
۵۵۳۸
پ

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

من یک احمق پرافتخارم. یک دیوانه واقعی.فکر می کنم که من برای سرگرمی متولد شده ام. برای همین هم به مبارزه روی آوردم چون اولین راهی که برای سرگرم کردن پیدا کردم همان بود. حالا من راه دیگری پیش گرفته ام. مبارزه، آوازخواندن و قصه گفتن.

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

تماشا:
  • بیوگرافی

از قهرمانی در 20 سالگی تا حج عمره در 44 سالگی

مایکل جرارد تایسون معروف به مایک تایسون، زاده 30 ژوئن 1966 در بروکلین نیویورک مشتزن بازنشسته آمریکایی است. او جوان ترین قهرمان بوکس حرفه ای سنگین وزن و یکی از مشهورترین شخصیت های ورزشی دنیاست. تایسون از سال 1985 وارد دنیای بوکس حرفه ای شد. در 1986 قهرمان دسته فوق سنگین اتحادیه جهانی مشتزنی شد و سال بعد قهرمانی اتحادیه جهانی مشتزنی و فدراسیون بین المللی مشتزنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شد. در 1988 در یک مبارزه به یادماندنی در 91 ثانیه مایکل اسپینکس را ناک اوت کرد و اولین شکست او را رقم زد و 20 میلیون دلار جایزه مسابقه را برد. تایسون برای مدتی شکست ناپذیر به نظر می رسید تا اینکه در 1990 در مقابل جیمز داگلاس مغلوب شد.

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

او در سال ۱۹۹۲ به شش سال حبس محکوم شد و پس از سه سال از زندان آزاد شد. پس از آزادی از زندان گفته می شد که شخصیت او متحول شده است. خود تایسون می گفت که با مطالعه اسلام و به خاطر دوستی با حکیم الاجوان، ستاره مسلمان NBA به این دین گروید و حتی در سال ۲۰۱۰ به حج عمره رفت. تایسون در سال ۱۹۹۶ قهرمانی شورای جهانی مشتزنی و اتحادیه جهانی مشتزنی را پس گرفت ولی در همان سال مغلوب ایواندر هالیفیلد شد و یکی از عناوین قهرمانی خود را از دست داد. در ۱۹۹۷ در نبرد مجدد با هالیفیلد با گاز گرفتن و کندن بخشی از گوش او جنجال جدیدی آفرید. در ۱۹۹۹ دوباره برای مدت کوتاهی زندانی شد. در سال ۲۰۰۲ دوباره شانس بازپس گیری قهرمانی خود را به دست آورد. او در نشست خبری پیش از مسابقه با لنوکس لوییز به رقیب خود حمله ور شد و بر روی رینگ در راند هشتم ناک اوت شد. تایسون در سال ۲۰۰۶ پس از دو با خت پیاپی به دنی ویلیامز و کوین مک براید از ورزش حرفه ای کناره گیری کرد.

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم


او دیگر بدترین مرد روی زمین نیست.

او حالا فقط در خاطرات، یک غول وحشی است. آن آشوبگر خونخوار دیگر به آرامش رسیده است.

آن جنونی که در داخل و بیرون از رینگ بود و آن خشمی که نسبت به رقبایش داشت و هوادارانش را به وحشت می انداخت دیگر رنگ باخته است.

وقتی مایک تایسون درباره گذشته اش فکر می کند به کارهایی که به آنها عادت داشته، خنده تلخی سر می دهد.

یک بار، بیش از 10 سال پیش او به گروهی از روزنامه نگاران انگلیسی گفت که «خیلی زود پیر و خیلی دیر عاقل» شده است.

او برخلاف همه انتظارات و باتوجه به اینکه خشم و نفرت بخشی از شخصیت قابل توجه تایسون است، او بالاخره پا به سن گذاشته است و حالا بعد از تمام بالا و پایین های زندگی اش به آرامش رسیده و خوشحال است و به سوالات روزنامه انگلیسی «دیلی میرر» پاسخ می دهد.

فردا (جمعه) او یک شوی تک نفره به مدت شش شب را با نام «حقیقت بی چون و چرا» در استودیوی MGM (مترو گلدوین مایر) در لاس وگاس، جایی که در آن زندگی می کند روی آنتن می فرستد.

او بارها در MGM سروصدای زیادی به پا کرده است. یک بارش همان موقعی بود که تکه بزرگی از گوش ایواندر هالیفیلد، رقیب سرسختش را گاز گرفت و کند. اما این بار او قول می دهد که مودش فرق داشته باشد و حتی با اینکه هنوز هم در 45 سالگی از صدایش خشونت می بارد و وقتی به هیجان می آید فریادهای مهیبی سر می دهد، عاشقانه فاز جدید زندگی آرام و پر از صلح و آرامشش را در آغوش گرفته و حاضر نیست رهایش کند: «من یک احمق پرافتخارم. یک دیوانه واقعی. دوست دارم که مثل یک طاووس روی استیج بخرامم. فکر می کنم که من برای سرگرمی متولد شده ام. برای همین هم به مبارزه روی آوردم چون اولین راهی که برای سرگرم کردن پیدا کردم همان بود. حالا من راه دیگری پیش گرفته ام. مبارزه، آوازخواندن و قصه گفتن. من مردم را به گریه وا می دارم اما از روی غمخواری، نه به خاطر اینکه به آنها درد وارد کنم».

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

او در مسیر جدیدی که انتخاب کرده واقعا خوشحال است. او حالا نسلی جدید و البته متفاوت از هواداران دارد، مردمی که او را به عنوان یک ستاره باارزش در فیلم های «هنگ اور» می شناسند و وقتی او را در «سالن مشاهیر جهانی بوکس و کشتی» می بینند تمجیدش می کنند.

وقتی او به یاد می آورد که بوده و چه کارها کرده، می گوید: «خیلی در سر عقل آمدم» و خنده بلندی سر می دهد: «دیر بود اما بهتر از این بود که هرگز سر عقل نیایم».

او با اندوه و البته شگفتی درباره ۲۰ سالگی اش که تبدیل شد به «جوان ترین قهرمان بوکس سنگین وزن جهان در تاریخ» صحبت می کند. او هرگز فیلم مسابقه تاریخی اش در سال ۱۹۸۶ با ترور بربیک را که مانند یک کیسه برنج لت و پارش کرد، تماشا نمی کند: «نه امکان ندارد. من هرگز هیچ کدام از آن مبارزه ها را نگاه نمی کنم. اگر الان مایک تایسون جوان را ببینم از او خوشم نمی آید. من از آدمی که قبلا بودم خوشم نمی آید. آن آدم (تایسون در جوانی) دلیلی برای آن همه خشم و نفرت نداشت. تمام آن پول ها می خواستند که آن قدر خشمگین و دیوانه باشم. من باید کودکی می ماندم که دنبال کمی تفریح است. می خواهم از جایی که قبلا بودم فاصله بگیرم. آن موقع آدم ترسناکی بودم که در اوج شهرت قرار داشت. وقتی به گذشته نگاه می کنم، می بینم که مردم را از خودم می ترساندم چون یک بچه خطرناک بودم».

البته واقعیت این است که تایسون دلایل زیادی برای خشم و نفرت آن زمانش داشت. پدر او وقتی که تایسون تنها ۲ ساله بوده خانواده اش را رها کرده بود.

او تا ۱۳ سالگی ۳۸ بار بازداشت شده و چندین سال را در زندان بورستال گذرانده بود تا اینکه کاس دی آماتو، مربی سرشناس بوکس در آن زمان قیم او شد و سرپرستی اش را برعهده گرفت.

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

نفرت در دوران حضور تایسون در رینگ همراهش بود و آتش خشمش با شهرت، افتخارات و میلیون ها دلاری که به دست آورده بود خاموش نمی شد.

او سه سال را هم به جرم تجاوز و خشونت در زندان گذراند. هرچند خودش هرگز آن را نپذیرفت.
او در سال 2002 با پیشنهاد مبارزه با لنوکس لوییز موافقت کرد. آن زمان تایسون دچار بیماری لاعلاج خودبیزاری شده بود.

در ژانویه آن سال، در سالن «هادسون تیاتر» نیویورک، تایسون یک مشت محکم به سر لوییز زد و با همان ضربه پیروز شد.

تایسون از یک مسابقه باخته مثل یک قهرمان پیروز بیرون آمده بود و مثل هالک (شخصیت کارتونی) که از بند رها شده می دوید و فریاد می زد: «میلانفسکی کجاست؟»

اسکوپ میلانفسکی، روزنامه نگار سرشناس، او را یک حیوان خوانده بود: «او به باغ وحش تعلق دارد».

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

تایسون داشت دنبال او می گشت. می خواست از جایگاه تماشاچیان بالا برود و او را پیدا کند. معلوم بود که دنبال او می گردد. او آن زمان یک موجود غیرقابل کنترل بود: «آن موقع من با لنوکس لوییز مبارزه داشتم و آن قدر از خودم بدم می آمد که آرزو می کردم یکی پیدا شود و من را با شلیک یک گلوله بکشد. از خودم و هرچه در اطرافم بود متنفر بودم. چند وقت پیش شنیدم شوگر ری لئوناردو، قهرمان سابق بوکس سبک وزن و میان وزن در مورد خداحافظی اش صحبت می کرد و می گفت که چقدر کنار گذاشتن بوکس سخت است. اما برای من ۱۰ برابر بدتر بود. تصور کنید که او جای من بود و قرار بود که دیگر مسابقه ای ندهد و همه او را یک قهرمان می دانستند.

بعد از خداحافظی ام مردم با من مثل یک قهرمان رفتار می کردند. اما من خودم می دانستم که هیچ چیز نیستم و این داشت مرا دیوانه می کرد. هرگز امکان ندارد دلم برای بوکس تنگ شود اما اگر دوباره به ۱۷ یا ۱۸ سالگی برگردم بازهم به همین ورزش روی می آورم. اما زندگی من پیش رفته و تغییر کرده است. شبی که در سالن مشاهیر WWE (اتحادیه کشتی کج) از من تقدیر شد برایم شب بزرگی بود چون بچه هایم آنجا بودند و می خواستم آنها آن مایک را ببینند. نمی خواستم آنها اصلا با آن مایکی که قبلا بودم آشنا شوند. حالا هم سعی می کنم همیشه کار درست انجام دهم. آیا من خوشحالم؟ خب، تا جایی که مبارزه نکنم و همسرم در کنارم باشد و نیمه شب بچه هایم را برندارد و همه فرار نکنند بله، خیلی خوشحال و خیلی خوشبختم. الان در بخش متفاوتی از زندگی ام همستم. من قبلا هم بچه داشتم و عاشق بودم اما هرگز تعهدی حس نمی کردم. اما زندگی من به ثبات رسیده است. من آرامم و همان جایی قرار د ارم که خودم می خواهم».

تایسون هرچند آرام حرف می زند اما اشتیاق و هیجانش را نمی تواند پشت لحن آرامش مخفی کند. او وقتی درباره بوکس امروز صحبت می کند و بوکسورهای الان را تحلیل می کند می تواند ۵ دقیقه بی وقفه صحبت کند و بعد پیشانی پرعرقش را با آستین پاک کند: «به نظر من بوکس سنگین وزن این روزها شرایط خوبی دارد. کلیچکوها عالی کار می کنند. آنها همه را می برند. این تقصیر آنها نیست که مسابقات زیادی برگزار نمی شود».

مایکل تایسون: من یک احمق پرافتخارم

او وقتی دیوید هی را می بیند که رفتار زننده ای در مسابقه با ویتالی کلیچکو از خود نشان داد و پیش از مسابقه و حین آن همه چیز را به هم ریخت یاد خودش می افتد: «کاری که هی کرد اشتباه بود. همان کاری را کرد که من قبلا می کردم. البته هی حداقل گوش کسی را با دندان جدا نکرده. او هنوز به اندازه من دیوانه نشده است».

او با اینکه می گویند بوکس سنگین وزن در گذشته سطح بسیار بالاتری داشته مخالف است: «من قبول ندارم که بوکسورهای امروز به خوبی بوکسورهای قدیم نیستند. اگر از جو فریزر، قهرمان فقید بوکس سنگین وزن، که به نسل قبل از من تعلق داشت می پرسیدید که آیا می تواند من را وقتی در اوج بودم شکست دهد، جواب می داد «البته که می بردم». آن موقع بوکس این جوری بود. من هم فکر می کنم می توانم نسل بعدی خودم را شکست دهم اما واقعیت تاریخ این است که بوکسورها با گذر زمان بهتر و بهتر می شوند. بزرگ تر و بزرگ تر و قوی تر و قوی تر. من از راکی مارسیانو بزرگ تر بودم اما در میان بوکسورهای هم نسل خودم حتی جزو بزرگ ترین ها هم نبودم».

در آخر این مصاحبه، تایسون بار دیگر از زندگی اش صحبت کرد که به لطف همسرش و حضور خدا در ذهن و قلبش بسیار شیرین شده است: «الان احساس خوبی دارم. همه چیز زیباست. روی هیچ چیز و هیچ کس جز خودم کنترل ندارم و این به خاطر این است که خدا به من کمک می کند. این زندگی شیرین است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      ممنون.مطلب جالبی بود

      پاسخ ها

      • naweedullah

        مایک تایسون یک قهرمان واقعی سنگین وزن بوکس جهان است خیلی دوستت دارم مایک تو فراموش ناشدنی استی

      • مرگ بر امریکا

        ورزش بوکس خیلی مزخرفه مخصوصا اونایی که بوکس میرن خیلی ادمهایی کم هوش هستند چون اگر عقل داشتند ورزشی میرفتند که باعث قوی شدنشان بشه نه این که با مشت همو بزنن.

      • اذربایجان

        بوکس یک ورزش باکلاسیه و اتفاقا این ورزش برای افراد خلاق و متفکر ساخته شده ،درضمن بوکس یکی از قوی ترین سبکهای رزمی و یکی از کم خطر ترین ورزشهای رزمیه.

      • هومن

        بوکس یک ورزش بسیار عالیه و برای افراد قدرت مند و خلاق ساخته شده

      • سهیل

        اتفاقا بوکس یک ورزش مسخره و پر اسیب است و اکثر کشورها ممنوعش کردند

    • بهروز

      خیلی عالی بود.مایکل تو یه احمق دوسداشتنی هستی...

    • ایمان

      تایسون کی لویس و برد ؟؟؟؟؟
      چرت نوشتن چرا؟؟؟

      پاسخ ها

      • پویا

        احمق مایکل نه مایک

    • هانيه

      خيلي خفن بوده يارو ايول

      پاسخ ها

      • حاج پژمان

        خفن بودن به این وحشی بازیا نیست خفن بودن یعنی اینکه سرت تو لاک خودت باشه و به بقیه کمک کنی نه این که پول بگیری و مردمو ناکار کنی،،،قابل توجه ورزشکار نجس جهان تایسون

      • هوتن

        چیه پژمان!؟زوت میاد که تایسون یک ورزشکار معروف،پولدار،قوی و پرطرفداره!؟؟؟درضمن مایک تایسون قبلا ادم خشنی بود و الان یکی از بهترین و مهربان ترین ادم روی زمینه و تازه با پولهای مسابقه کار های نیک زیادی کرده.

      • ودا

        اقا پژمان تو بوکس هیچ کسی حریف شو رو ناکار نمیکنه و تازه بوکس یکی از کم اسیب ترین ورزش رزمیه و تازه خیلی برای بدن مفیده و مبارزاتش بدن رو قوی میکنه.

      • الهام

        ورزش بوکس قلب منه و تایسون عشق منه

    • علی

      دنیای هنررزمی فقط تایسون بوکاعووتونیجا

    • علی

      دنیای هنررزمی فقط تایسون بوکاعووتونیجا

    • حسین

      سلام خیلی خیلی ممنون جامع و کامل بود
      خطاب به دوستی که نوشته "چرا چرت نوشتی لوئیس رو کی برد؟"
      باس بگم منظورش سر کری خونی قبل مسابقه بود دوست عزیز
      بازهم متشکر

    • فلوریست

      عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

      پاسخ ها

      • زهره

        چی چیو عالی؟ من این مطلبو خواندم و سرم اومد درد از
        ناراحتی،از بس این ورزشکار مصیبت بود و به کسی رحم نمی
        کرد

      • کامبیز

        زهره خانم سرت درد اومد برو یک قرص بخور!!!درضمن تو این همه فوتبالیست خشن و بی رحم رو نمیبینی و مایک تایسونی که نه پدر داشته و نه مادر رو میبینی!؟؟؟اگرم تایسون ادمکش باشه ولی بازم دوسش دارم و بهش افتخار میکنم چون این ورزشکار یتیم بود.

      • فرید

        زهره جان تایسون درسته که یکی از خشن ترین و بی رحم ترین ورزشکار و بوکسور بود،ولی الان یکی از بهترین و نهربان ترین افراد روی زمینه.

      • کفایت

        تایسون ورزشکار باکلاس و خفنی بود

    • ميلاد

      واقعا اسطوره بوكس جهانه،عاشقشم و الگويه ورزشيمه
      آرزومه يه روز ببينمش و باهاش تمرين كنم

      پاسخ ها

      • کوشا

        سعی کن هیچوقت یک ورزشکار بی دین و بی ریشه و خشن رو اولگوت نکنی

      • فرهان

        کوشا جان لطفا اطلاعاتت رو بالا ببر و بعد نظر بده،تایسون یک ورزشکار مسلمان بود و قبلا خشن بود ولی الان دیگر تو حاشیه نیست،تازه خیلی از ورزشکاران هستند که خشن و خلافکار هستند مثل مارادونا

      • خشم

        من عاشق بوکس و مایک تایسونم

    • محسن

      عاشقتم مایک تایسون الان هم بودی قهرمان میشدی

    • محسن

      عاشقتم مایک تایسون الان هم بودی قهرمان میشدی

    • سامان

      متشکرم
      خیلی زیبا بود

    • منعم

      خوشم اومد واقعا تايسون تكرارناشدنيه ،وخيلي خوشحالم كه مسلمان شده ،الگوي من هميشه تايسون.دمش گرم

    • بدون نام

      مایکل همیشه بهترین است از بوکسر های فعلی تایشن بهترین بود ارزوی من بوکس با تایسن است

    • رضا

      تایسون انقداهم بدنبوده که خودش میگه.لامصب زندگیه سختو تا بسرت نیاد نمیتونی درک کنی..بنظرم زندان رفتنشم پاپوش بوده.خلاصه اینکه وقتی تمرینات جوونیشو میبینم میرم رو رینگ وسعی می کنم اجرا کنم هنوز جواب میده بدجورم جواب میده

      پاسخ ها

      • اااا

        تایسون آدم بی فرهنگی بود،،،گرچه هرکی میره بوکس فهم و شعورش کمه مثل تایسون.

      • فرخزادی

        درست صحبت کن،چرا توهین میکنی!؟؟؟که گفته هرکی بوکسو ه بی فرهنگه!؟؟؟خیلی از بوکسورها هستند که دکترند مثل کلیچیکو و بعضی ها هستند که سیاست مدارند مثل ویتالی.

      • ملیحه

        هان!چیه!!؟؟به بوکسورها حسودیت میشه که براشون حرف درمیاری و میگی فهم و شعورشون کمه!!!؟؟اتفاقا بوکسور بودن یک افتخار است و کسی بوکسور میشه که جوانمردی و مرام پهلوانی بلد باشه .

      • تبریز

        تایسون بوکسور خوبی بود و هنوزم خوبه

    • بدون نام

      الگوی من تایسون است

    • محمدعلی دلفانی

      من چهل سال دارم اگراستعدادم کشف میشد اقای تایسون روتوراند اول میزدم اما حیف....

      پاسخ ها

      • هوتن

        نترس توهم نمیتونستی تایسون رو بزنی خخخخخخ

    • مسعود

      تایسون ...ی قهرمان تکرار نشدنی.
      ی پسره تنها و ی قهرمان بی همتا.

    • بدون نام

      سلام ایا کاس دی اماتو کتاب اموزش بدکس هم داره یا نه

    • بدون نام

      تایسون ای پسر خوووووب خوشحالم که مسلمون شدی انشاالله یه روزی مث تو یک بوکسور مشهور بشم

      امیدوارم

    • ابولفضل

      خداوکیلی هلالت

    • مهرتاش

      خشونت چه فایده داره!!،باید یکی باشیم مثل کلی که یک بوکسور مهربون و پر افتخار بود ولی تایسون خیلی مسخره بود تازه مشت که میزد شانسی میخورد به‌صورت حریف.

      پاسخ ها

      • حامد

        نکنه به تایسون حسودیت میشه!؟خخخخخخخ خداوکیلی تایسون یکی از حرفه ایی ترین بوکسورها بود ولی من از کلی بیشتر خوشم میاد.

    • روزبه

      زیاد وحشیانه مبارزه نمی کرد،اگر من بودم تایسون رو تو راند اول ناک اوت میکردم چون من خیلی وحشیانه و سریع کار میکنم،تازه زندگیمم سخت تر از اونه تایسون که زندگیش معمولی بود

      پاسخ ها

      • ودا

        همین حرفو جلو خودش بگو تا با مشت جا بگیره بهت خخخخخخخ

    • مجیب

      ورزشکاری که اینجوریه به چه درد میخورد!؟؟با این که یکم عصبی بود ولی کارهای خوبی هم کرد مثلا جلوی نژادپرستی را گرفت و...بنظر من زیادم پر حاشیه نبود چون من بدتر از این و خشن تر از اینم دیدم که تایسون مقابلش هیچه

    • ؛ yaser

      خب دیگه هر ادمی از سختی های زندگی روانی و عصبی میشه،خیلی ها هستند که مثل تایسون اند و حتی بد تر

    • محمد گواهی

      از زمانی که اولین بار مایک دوست داشتنی رو تو تلویزیون دیدم عاشق سبک اخلاقی و نوع مبارزش شدم وهمینطور سبک منحصر به فرد هنر پیشه بودنش مایک جوون عمو جون برادر مخلصتیم تایسون جاان عاشقتم

    • مانی

      بابااا این تایسون خیلیییی شر بود همش دنبال درد سر بود،ولی بوکسور مغروری بود.
      ولی کلی یه چیزی دیگست،اسطوره دلسوز،سربه زیر و جوانمرد بود.

      پاسخ ها

      • بهنام

        کلی هم برای خودش آدم اشغالی بود چراکه مثل تایسون در رینگ همه را به قصد کشت میزد و خیلی بی رحم بود.
        متاسفم برای ورزشهایی مثل بوکس که جوانمردی ندارند

      • عرفان

        تو خودت اشغالی نه کلی

      • ساجد

        بهنام چی میگی برا خودت!؟؟؟بوکس یکی از ورزشهایی است که جوانمردی در ان حرف اول را میزند و کلی فقط مبارزه میکردرو کسی رو به قصد کشت نمیزد و تازه مهربان ترین ورزشکاران بوکسور ها هستند

    • عبداللطيف سيدي

      مايك تايسون جزاكم الله

    • مهدی

      زندگی قهرمانی کلا بار روانی بالایی داره وخصوصا بوکس موفق باشی تایسون دوست مسلمان وقهرمان من

      پاسخ ها

      • جواد

        بوکس چون ضربه به سر میزنن روانی میشن ولی بقیه ورزش ها اینجوری نیستن.

    • محمد علی مشهور به تایسون

      خیلی حالی بود من خیلی علاقمند تایسن استم ممنونم میخواهم روزی مانند تایسون بدرخشم

      پاسخ ها

      • عارف قراضه

        اتفاقا هیچوقت نخواستم مثل بوکسورها ادمی نادان و خشن باشم دوست داشتم فردی مهربان باشم و به دیگران کمک کنم نه این که بقیه را کتک بزنم!

    • رضا

      بعد از محمد علی مایک تایسون نادره دنیای بوکس است

    • کیمیا

      عجب قیافه جذاب و پر ابهتی داشتا،گوشش شکسته ،بینی شکسته،ابرو و گونه شکسته بابا لایک داری مایک تایسون.

      پاسخ ها

      • غلام

        ابهت به این چیزا نیست،به ذاته که تایسون نداشت

      • مایده

        اتفاقا قیافه زشتی داره و خیلی چاق و بی ریخته درضمن خیلی هم خشنه

      • هومن

        من عاشق مایک تایسون هستم و تازه غلام جان کی گفته تایسون بی ذاته!؟؟بی ذات خودتی که به بقیه توهین میکنی.

      • بنیامین

        حالم از تایسون و ورزش خطرناک بوکس بهم میخوره

    • فرزاد

      فقط تایسون عشقی فداتم الگومی

      پاسخ ها

      • روزبه

        تو چه ادم بدبختی هستی که تایسون الگوته،،،تایسون جز اینکه حریفان بدبخت را کتک میزد کار دیگر نمیکرد،،،متاسفم برای بوکس و بوکسورها.

    • بسیج

      تایسون ادمی نجس و بی ذات بود و هیچ کار خوبی نکرد،،،هم خودش الکی بود هم ورزشی که میرفت.

      پاسخ ها

      • ساغر

        اول تحقیق کن بعد نظر بده دوست عزیز،تایسون یکی از بهترین و جذاب ترین ورزشکاران بود و کار های مفید زیادی هم کرد،درضمن بوکس یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ورزشهای جهانه

      • بهتاش

        اتفاقا تایسون یکی از مسخره ترین ورزشکاران بود و من هم از تایسون متنفرم و هم از ورزش پر اسیب بوکس

    • گروهبان

      قابل توجه ورزشکاران،ورزش بوکس ورزش مزخرف و حرامی است چون اسیب دارد و شرط بندی دارد و پشت این شرط بندی بوکسورها هم شرط میبندند که مثلا در راند اول بزار تورو ناک اوت کنم و پول جایزه رو به تو میدم!!! و این گونه سر تماشا چیان کلاه میگذارند،تایسوت هم همینجوری شرط می بست که قهرمان شد.
      من با ورزشهای کثیف و خشن و نیرنگ آمیز مثل بوکس مخالفم،مخالفم و مخالفم.

      پاسخ ها

      • نامدار

        چی میگی برا خودت!؟؟؟این چرت و پرتها چیه راجب بوکس میگی!؟؟اتفاقا هیچ کس در ورزش بوکس سر مردم کلاه نمیزاره و مبارزاتش کاملا واقعیه

      • سروش

        گروهبان جان اگر به اینه ،درفوتبال و کشتی که بیشتر از این گند کاریا میکنند و بیشتر سر مردم کلاه میگذارند تازه اسیب های بوکس از تمام ورزشهای رزمی کم تره،حتی از فوتبال،کشتی،جودو،ام ام ای و تکواندو هم کمتره

      • فرید

        اقا مدیر سایت خدا وکیلی این نظر گروهبان رو پاکش کن،همش به بوکسورها توهین کرده،گروهبان نکنه به بوکس حسودیت میشه!؟

      • فروغ

        گروهبان خان بوکس ورزش کم اسیبیه و اصلا ورزش حرامی نیست و معمولا بعضی از افراد تو تمام ورزشها شرط بندی میکنند و این که به تو ربطی نداره.

      • نوروز

        والا هیچ بوکسوری همچین کاری رو نمیکنه که بگه تو فلان راند منو بزن تا پول جایزه رو نصف کنیم!!!،اتفاقا بوکسورها مخصوصا تایسون اصلا از این کارها نمیکردند و نمیکنند و تازه بوکسورها برای مدال و کمربند مبارزه میکنند نه بخاطر پول.

      • شاکر

        بوکس بهترین ورزش رزمیه و یک ورزش کاملا پرابهت و گردانه است.

      • سامان

        من با ورزشهای خشن و مسخره و پر اسیب مثل بوکس مخالفم

    • فرجام

      من عاشق مایک تایسونم ،امید وارم بزرگ بشم مثل تایسون یک بوکسور شکست ناپذیر بشم.

      پاسخ ها

      • بنیامین

        متاسفم برات که میخوای بیوفتی به جون مردم!!!

    • جهانگیر

      البته محمد علی کلی هم خوب بودا!!!.

      پاسخ ها

      • یاسر

        اتفاقا اون از تایسون بیخود تر بود

    • A

      تایسون یعنی تکرار نشدنیه تاریخ بوکس
      مایــــــــــــــــــک آهنی،بدترین مرد سیاره واقعا دوستت دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج