۲۲۶۶۶۷
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

جوانترین عضو نسل طلایی فوتبال ایران به عصر مربیگری رسیده است ،نسلی که این روزها ستاره هایی چون علیرضا منصوریان و یا یحیی گل محمدی را روی نیمکت تیم های لیگ برتری دارد و معمولی ترهایی چون خداداد عزیزی و علی دایی ، اما داستان مهدوی کیا متفاوت است.

امیر تتلو یا (دوغتو بنوش!! ،هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

پدیده ی "تتلو" چند سالی است که ظهور کرده ،متعلق به دنیایی زیر زمینی هاو بازتاب افکار و علایق نسل چهارم، با شکلی عجیب در اجرا و پوشش و البته موضع گیری ؛ او عجیب است زیرا خلاف آنچه که رسانه های حکومتی تبلیغ می کنند می پوشد و می خواند، اما گه گاه در جهت دلخواه حکومت موضع گیری می کند؛ یک روز مجری "من و تو" را به دلیل انتقاداتش زالومه خطاب می کند، روز دیگر لباس نظامی می پوشد و در پادگان از انرژی هسته ای دفاع می کند ، دفاع می کند و نگران این است که« کی از پشت لباستو می بنده» از مجری "من و تو" انتقاد می کند« پیشونیش چین می افتد و موهایش کم پشت رفقایش خسته شدن از فحش» در عین اینکه پشتیبان تیم ملی می شود و ارزوی خواندن در برج میلاد دارد ، دوس دارد در حال خودش باشد و چند روزی تنها باشد ، بله او نگران سیگار کشیدن پیام صادقیان است، بی هوا به تمرین پرسپولیس می آید و هر کاری می کند که به رسمیت شناخته شود، در یک کلام؛ ولع رسمی شدن دارد مردی خسته از زیر زمین، در آرزوی هوای روی زمین : تتلو ! کلیپ حمایت او از فناوری هسته ای هم در همین سیکل می گنجد، خیلی جدی نگیرید !

مهدوی کیا یا (نیمکت تو را می خواند،هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

جوانترین عضو نسل طلایی فوتبال ایران به عصر مربیگری رسیده است ،نسلی که این روزها ستاره هایی چون علیرضا منصوریان و یا یحیی گل محمدی را روی نیمکت تیم های لیگ برتری دارد و معمولی ترهایی چون خداداد عزیزی و علی دایی ، اما داستان مهدوی کیا متفاوت است مثل روز خداحافظی اش؛ تلخ ترین خداحافظی فوتبال ایران، روزی که مهدوی کیا اسیر لج بازی هم بازی سابقش شد و از بخت بد پرسپولیس جلوی چشم هزاران هوادارش باخت و خداحافظی موشک تلخ تر از زهر شد، داستان مهدی متفاوت است؛ مثل سالهای بازیگری اش، کسی که ۱۱ سال در آلمان توپ زد و همیشه در اوج بود، به نوعی موفقترین لژیونر تاریخ فوتبال ما ، مردی که هیچگاه بداخلاقی نکرد و از روزی که در دالیان چین آن دو گل فوق العاده را زد، تا روزی که اشک در جشمانش حدقه زده بود و برای میشه می رفت، اخلاق داشت؛ با ظاهری آراسته، ادبیاتی ویژه و مودبانه شمایل "جنتلمن" درخشانترین نسل فوتبال ایران، طی هفته ای که گذشت مربیگری را در تیم زیر ۱۴ ساله های هامبورگ شروع کرد، به قول خودش رفته که ببیند در دنیا چه خبر است. امیدواریم مهدوی یا وسوسه نشود و عجله نکند و آنقدر دانش ذخیره کند که تا سال ها روی نیمکت آقایی کند، خلاف آنچه که امثال دایی مرتکب شدند و صرفا از داشته های دوران بازیگری استفاده کرده اند" مهدوی کیا" همیشه متفاوت بوده واین بار هم امیدواریم.

احمدرضا درویش یا (رستاخیز در توقیف،هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

از نمایش فیلم «رستاخیز» تازه ترین اثر: احمدرضا درویش، جلوگیری شده است، به دلیل "تقدس زدایی" ، اعتراض کنندگان از قشر های مختلف هستند مراجع عظام ،منتقدین سینما ، مداحان و...دفتر آیت الله مکارم شیرازی به ایوبی اینگونه نوشته است :« چرا در فیلم رستاخیز چهره حضرت "قمر بنی هاشم" و جمعی دیگر از "شهدای کربلا(ع)" به طور مشخص نشان داده شده و می‌دانیم این کار آثار نامطلوبی دارد، آیا بنا بر این است که سازمان سینمایی قداست مقدّسات را بشکند و از خطوط قرمز بگذرد» فیلم از بیگ پروداکشن های سینمای ایران است؛ تدوین گرش برای فیلم «سخنرانی پادشاه» نامزد اسکار شد ،و سازنده ی موسیقی اش برنده ی اسکار شده برای فیلم«شکسپیر عاشق» همه ی اینها یعنی اینکه فیلم از لحاظ فنی از استاندارد های بین المللی برخوردار است، درویش می‌گوید« که ما در انتظار تصمیم مسئولان می‌نشینیم و هر آنچه که مطابق با شرع و قانون باشد، پذیرا هستیم. آنچه تا امروز از جانب ما صورت پذیرفته با نظر مرجعیت عزیز پیش رفته است»،نامه ای هم به رییس جمهور نوشتند و درخواست کمک کرده اند برای رفع توقیف، درویش البته دچار تناقض هایی است روزی استفاده از القاب را نمی پسندد روزی دیگر نامش را در کنار واژه هایی چون «جانباز» و «برادر دو شهید » می آورد، در جریانات سال ۸۸ هم جملات جالب توجهی به یادگار دارد ، اما توقیف برای هرکه باشد اتفاق جالبی نیست، بی اعتمادی به مدیران و ایجاد فضای نا امن در فرهنگ کمترین نتیجه ی آن است.

کوچک زاده و رسایی یا (انتقاد خلاقانه ی ، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

توافق هسته ای حاصل شد و قطعنامه ۲۲۳۱ هم در شورای امنیت تصویب شد،عده ی آنهایی که از این توافق شاد شده اند بیشتر به نظر می رسد هر چند مردم در حالت «بیم و امید» به سر می برند، اما تا حد زیادی با این توافق موافقند، در این میان افراد حق دارند مخالف باشند و ابراز کنند که مخالفند و حتی دلواپسند ، دو تن از نماینده های عمدتا مخالف و دلواپس مجلس در تازه ترین اقدام خود با بهره گیری از فناوری های نوین با تصویر حرفشان را زدند، یکی نوشت :«چوپان دروغگو دوباره دروغ گفت و مردم باور کردند،اما بار سوم احتیاط کردند و باور نکردند» آن یکی هم تصویری از دست بوسی مصدق که در مورد ملکه مرتکب شده را منتشر کرده است، که احتمالا بی مناسبت با قیاس های ظریف و مصدق نیست به هرحال خلاقانه ترین مخالفت یک هفته ی گذشته را حیف بود در اینجا نیاوریم.

نسل شبکه هایی اجتماعی یا (خاله زنکی مدرن ،هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

راحت کپی پیست می کنیم، بدون اینکه ذره ای مطمئن شویم، اخبار دست به دست شده متعلق به چه منبعی است ، چرا؟ به خاطر فقدان سواد و "درک رسانه ای" و برخورد خام دستانه با تکنولوژی حالا اسمش ماهواره باشد ، ویدیو و یا وایبر فرقی نمی کند ،به ما موزش ندادند که در کسب اخبار و مواجه با رسانه ها انگیزه و هدف منبع منتشر کننده را بشناسیم، اگر هم دفعاتی معدود وارد این کارزار شدیم همراه با توهمات دائی جان ناپلونی بوده ، رییس جمهور مکزیک در جشن روز ملی فرانسه حضور پیدا می کند و به مناسبت ضورش برج ایفل دو ساعت با رنگ های پرچم مکزیک (سبز و سفید و قرمز) نور افشانی می شود ،مردم ذوق زده از توافق که این روزها هر چیزی را به نخ توافق گره می زنند، خبر از خوشحالی فرانسوی ها به مناسبت توافق می دهند و نورافشانی را به ایران ارتباط می دهند ،چرا فرانسوی ها باید از توافقی که تحریم های ما را لغو می کند، تا این اندازه خوشحال باشند که بزرگترین نمادشان را نورافشانی کنند؟ واقعا با این توافق زندگی آنها تحت تاثیر قرار میگیرد ؟ فرانسه که هیچ، فکر می کنید چند درصد مردم امریکا در جریان این توافقند؟ اگر کمک گرفتن از موتورهای جست و جو گر برای کسب اطمینان از صحت اخبار کار دشواری است ، حداقل کمی "تفکر" می تواند چاره ساز باشد ،باور کنید جای دوری نمی رود.

خسرو شکیبایی یا (مرگ پایان کبوتر نیست ،هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو

خسرو شکیبایی : مردم منو می دیدن میگفتن مخش تکون خورده . ولی من به مامانم می گفتم من دلم تکون خورده نه مخم . مادرم می گفت گور بابا مخ تو دلت قد صدتا مخ می ارزه ، به خدا گفت ، به همین زمین قسم گفت اندیشه فولادوند : مادرت نپرسید عاشق کی شدی ؟ نپرسید اسمش چیه ؟

خسرو شکیبایی : مادرا که از آدم چیزی نمی پرسن . همه چیو خودشون می دونن از فیلم "حکم" به یاد «خسرو شکیبایی» و به مناسبت هفتمین سالگرد فقدانش: بیست و هشتم تیرماه ۱۳۸۷


سلفی بازها در کلاس های پزشکی ( خودنمایی به چه ارزشی در شبکه های اجتماعی، هفته)

موج سلفی های خاص و Unique در ایران به اتاق تشریح رسید. ماجرا از آنجایی آغاز شد که ماه گذشته در شبکه های اجتماعی سلفی ای گل کرد که مربوط به یک مریض اورژانسی با حال وخیم بود و لحن استاتوسی که فرد آپلودکننده عکس نوشته بود دردساز شد و البته جریان ساز. موج حملات و لشکرکشی ها و کمپین ها آغاز شد و مانند همیشه ملت همیشه در صحنه بدون هیچ پشتوانه نظری شروع به حمله به این سوژه پرداختند .

پس از آن و با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای عکسی منتشر شد که گفته می شد به بیمارستانی در چین تعلق دارد و تعداد زیادی از پرسنل پزشکی را در حال تعظیم در برابر یک جسد نشان می داد. در روز گذشته عکس های فراوانی در وب سایت ها منتشر شد که دانشجویانی را در حال خوشحالی کردن با اجساد بعضا تشریح شده نشان می داد. فاز بعدی احتمالا سلفی گرفتن در درون قبر و شب اول مردگان خواهد بود. از فرط کمبود و عدم توجه زنده هایمان به یکدیگر، رفتیم سراغ سوژه ساختن از مرده هایمان. خدا به خیر کند آخر و عاقبت مان را در این شهر مسلمانی .


یک هفته هفت چهره؛ از مهدوی کیا تا تتلو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام خواهشن فوتبالیستهای بزرگ کشورمان را بابعضی ازخوانندگان زیرزمین وبی هویت مقایسه نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا مقایسه بود یعنی!؟

    • بدون نام

      این هفته شوژه نداشتی!!

    • sINA

      مجله عزیز واسه چی اینقدر به یک شخص توهین میکنی ؟
      شخصی که حالا شاید دهه 70 80 ولی بالاخره برای تعداد بسیار زیادی از مردم اهمیت زیادی داره ؟
      زشته یکم احترام یاد بگیرید ...

    • بدون نام

      شما رو زميني هم خوب هواي شبكه مورد علاقتو داري

    • بدون نام

      در حدی نیستین ک بخواین راجع به تتلو حرف بزنین

    • رودابه

      خودنمایی ها در شبکه های اجتماعی و ترویج این فرهنگ به نظر من و خیلی ها در بخش چهره ها در شبکه های اجتماعی که هنرمندنماهای آماتور یه شبه معروف میشن و تبدیل به یه نماد میشن زننده تره که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج