۲۳۵۸۳۳
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

مرتضوی نامش به ماجراهای بزرگی گره خورده؛ از سازمان تامین اجتماعی و روزهای پرحرف و حدیث از لحاظ مالی تا پرونده ی کهریزک پس از اتفاقات سال ۸۸، از توقیف روزنامه های مختلف در سال های اصلاحات تا ریاست در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا...

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی


علی ضیا یا (شما حرف نزن، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

قصه ی پر غصه ی مجریان صدا وسیما از زمانی شروع شد که مدیران سیما تصمیم گرفتند برای مقابله با هجوم برنامه های رنگارنگ ماهواره ای و مجریان خوش بر و روی آن ور آبی مجریانی از همان جنس، اما با حفظ اصول معرفی کنند، کسانی مثل : فرزاد حسنی ، فرزاد جمشیدی ،آزاده نامداری ،احسان علیخانی و علی ضیا،، کپی های دست چندم و نسخه های جعلی از اجرا که هر کدام به دام حاشیه های مختلف افتادند.

مجریانی که حتی از روی دست هم می نویسند و راحت اجرا کردن را با بی ادبی و وسط حرف مهمان پریدن و حرکات اضافی بدن و توهم علامه ی دهر بودن اشتباه می گیرند و دائما در صدد این هستند که خود را صمیمی نشان دهند ،سید علی ضیا در در برنامه «امشب» حسابی از خجالت خبرنگاران درآمد، او گفت:« پس از آنكه بسياري به حرفه خوانندگي روي آوردند، حال به نوعي شده است كه هركس از مادرش قهر می کند خبرنگار می شود، زيرا فكر مي كنند به تخصص نياز ندارد .» جالب اینجاست که شخص آقای ضیا، مهندس مکانیک می باشند و ما همچنان در فکر ارتباط ارگانیک و سازمان یافته ی مجری گری با مهندسی مکانیک هستیم!

افشین یداللهی یا (ضد زرد، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

افشین یداللهی از جمله ترانه سراهای درجه یک چند سال گذشته است، ترانه سرای آثاری چون: «وطنم ای شکوه پا برجا» به تازگی کمپینی(ضد زرد) راه انداخته که تلاش دارد با هر گرایش زردی در عرصه ی فرهنگ و هنر به طور خاص در فضای مجازی مقابله کند ،زردی دارد تمام زندگیمان را می گیرد، جناب!

خطر را درست تشخیص داده اید، این روزها ذوق هنری صرف شمارش لایک و فالوئر می شود ، انتقاد و توهین مرزی ندارند ، ،موج و پروپاگاندا برای هنر و هنرمند از نان شب واجب تر شده؛ کافیست از فلان خواننده ی درجه سه کمی انتقاد کنی هواداران بی شمارش ! خجالت زده ات می کنند ، "نان" فقط برای قرض دادن از تنور در می آید و بس : این جمله ی افشین یداللهی شاید فضا را روشنتر کند «همه‌چیز احتمال زرد شدن دارد: روان‌شناسی، فرهنگ، عرفان، هنر، آداب معاشرت، روشنفکری، رسانه‌ها، مطبوعات، ورزش، رنگ‌های مختلف مثل مشکی، آبی، قرمز و... و حتی همین حرکت #ضدزرد و گاهی این اتفاق آنقدر تدریجی می‌افتد که متوجه پیشرفت آن نمی‌شویم و نکته‌ی آخر این که همه باید رفتار #ضدزرد را ازخودمان شروع کنیم.»

خانم قربانی یا (شیر زن، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

خانم قربانی پرستار بخش کودکان و اطفال بیمارستان ۱۷ شهریور رشت چند روز پیش کاری کرد که خیلی از مردها هم توان و جسارت انجام آن را ندارند، در حالی که یکی از اتاق های بخش اطفال به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شده بود او یک تنه ۱۴ نفر را از اتاق خارج می کند و در انتها آتش را هم خاموش می کند ،البته خانم قربانی دچار آسیب تنفسی شده، اما مطمئنا نامش برای همیشه ماندگار می شود ،چند هفته ای هست که « یک هفته هفت چهره» یک پاراگراف از جوانمردی و از خودگذشتگی دارد ،خبرهایی از این دست حال همه را خوب می کند، در روزگار "قفل فرمان" و "الفاظ رکیک" این آدم ها انگار از سرزمین عجایب آمده اند تا ما را به زندگی امیدوار کنند.

سعید مرتضوی یا (تبرئه ترین متهم، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت: «مرتضوی از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه و در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی، به رد مال و حبس محکوم شد»، مرتضوی نامش به ماجراهای بزرگی گره خورده؛ از سازمان تامین اجتماعی و روزهای پرحرف و حدیث از لحاظ مالی تا پرونده ی کهریزک پس از اتفاقات سال ۸۸- از توقیف روزنامه های مختلف در سال های اصلاحات تا ریاست در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا.

او از به جا مانده های جریان احمدی نژادیسم است، همان جریانی که با وعده های رنگی زیادی آمد و یادگارهای چندان خوشایندی به جا نگذاشت، شاید سقوط او پس از اکران فیلم جنجالی دو نفره اش در مجلس شروع شد و حالا امروز که حکمش اعلام شده، به نظر ماجرا پایان نگرفته؛ چون وکیل خانواده ی روح الامینی حرف های دیگری دارد :« به طور قطع به حکم صادره اعتراض می‌کنیم و تا جایی که قانون اجازه می‌دهد این پرونده را دنبال می‌کنیم و از تمامی فرصت‌ های قانونی استفاده خواهیم کرد، تمام سعی‌مان را برای احقاق حق انجام دادیم و از این پس نیز بدون واهمه از کسی به تلاش خود ادامه می‌دهیم»

سیمین بهبهانی یا (چرا رفتی؟ هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

حالا در یک سالگی نبودنت ،واژه ها سرگردان شده اند ،بانو «چرا رفتی؟ چرا من بی قرارم ؟ندیدی جانم از غم نا شکیباست ؟ »بانو امشب آسمان در نبودت هوای دیگری دارد «آسمان شد ابری و غمگین و تار ،باز خشم آسمان کینه توز» بانو برای آن ها شب و روز فرقی نداشت تو را در میان لجاجت های چپ و راست کمرنگ کردند اما نمی دانستند معمار واژه ها آهنگ کلامش را به نسل های بعدتر قرض داده «همیشه سبز بمان ای سرو، همیشه باد بهارانت » بانو رفتی و روزگار همان طور است که گفته بودی :«عشق حسرتی ست کنون ،بوسه حسرت دگری»، بانو مانده ام در توصیفت :«می نویسم و خط می زنم ،کانچه گم شده پیدا کنم ،وان تخیل آشفته را، واژه بخشم و گویا کنم»، افسوس که نیستی تویی که «زندگی در دلت بود،مرگ در دست هایت،زندگی با دو دستت،حیف شد زیر پایت» و رفتی و ما می خوانیم «رفت آن سوار کولی با خود تو را نبرده» - تمام اشعار داخل گیومه از سروده های سیمبن بهبهانی است،غزلسرای آزادی ۲۸ مرداد ۹۳ درگذشت.

مرتضی پاشایی یا (مرگی به وسعت زندگی، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

پاشایی اگر می ماند شاید هیچ اتفاق خاصی در موسیقی پاپ ایرانی نبود و نمیشد ؛ شاید مثل خیلی های دیگر نهایت آمالش تکرار موفقیت آلبوم اولش بود، اما خواست خداوند یا دست تقدیر، هرچه که بود او در پروسه ای عامه پسند و دراماتیک رو به مرگ رفت ، می شود گفت رفتنش خیلی به ماندنش کمک کرد ؛ از آن جنس رفتن هایی که خیلی بهتر از ماندن های بی خاصیت است.

پاشایی خوش اقبال بود که نامش آنقدر بزرگ شد که نشناختنش برای یک بازیگر مجازات سختی داشت (هانیه توسلی) و یک جامعه شناس را به جرم انتقاد از او در سیبل قرار داد (اباذری) منصفانه اگر قضاوت کنیم؛ سبک موسیقی که او عرضه می کرد آنقدر جالب توجه نبود که در دنیای جامعه شناسی قابل تحلیل باشد. ،آلبوم «اسمش عشقه» که به نوعی جامانده های آثار مرتضی پاشایی است، به فاصله چند روز از سالروز تولدش به بازار عرضه شده و با استقبال مخاطب موسیقی مواجه شده است ،در مورد کیفیت کار پاشایی اظهارنظر کردن دل شیر می خواهد، برای فهم بیشتر داستان پاراگراف افشین یداللهی را بخوانید.

حسن کامران یا (آنکه به دنبال ۲۳ مرد می گشت، هفته)

یک هفته هفت چهره؛ از علی ضیا تا سعید مرتضوی

نماینده ی مردم اصفهان خیلی عصبانیست، او از استیضاح کننده ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی راضی نیست، مجلسی که با تمرکز زیاد روی وزرای دولت روحانی ،با طرح سئوال و اهدا کردن کارت های رنگارنگ هر دم در دل دولتمردان رعب و وحشت ایجاد می کند! او می گوید :«ما در بسیاری از مواقع شاهد اقدامات جانبدارانه برخی اعضای هیات رییسه بودیم ،برای نمونه می توان به موضوع استیضاح وزیر راه و شهر سازی اشاره کرد ،وزیر راه از دوستان رئیس و نواب آن است » حسن کامران معتقد است :«این کارها هیچ معنایی جز کارچاق کنی عده ای در مجلس برای افراد در مسئولیت های مختلف ندارد و نمی تواند معنای دیگر داشته باشد» ختم کلام اینکه نماینده اصفهان گفته :«اگر ۲۳ نفر مرد در مجلس باشند می تواند تحقیق و تفحص از هیات رئیسه را کلید بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قصد تون از اینن بخش فقط کوبوندنه واستون متاسفم

    • بدون نام

      فعلا که این مجریانی که نام بردید بهترین ها حال حاضر رسانن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله فعلن

    • سعید

      متاسفانه دو دستگی سیاسی در کشور ما تا جایی پیش رفته که اصلاح طلب و اصولگرا حاضرن همو بخورن ببینید بعد از اینکه اصولگرا ها توی انتخابات رای نیاوردن هنوز برگ برنده ای بنام مجلس دستشون بود که این دولت رو از پا در بیارن خداشاهده حاضرم قسم بخورم اینا ذره ای به فکر مردم نیستن فقط میخوان دولت روحانی رو از پا در بیارن دیگ همتون رسایی و کوچک زاده رو میشناسید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشكل از نوع انتخابات مجلسه. ي جار كار ميلنگه...

    • دختر

      با حرفتون درمورد مرحوم پاشایی کاملا مخالفم
      سبک ایشون طرفدار های زیادی داشت. خوب نیست این طوری درموردشون صحبت کنید و پر طرفدار بودنشو به حااطر مرگ زود هنگامش بدونید

    • بدون نام

      چاپ نمي كني ولي حرفمو مي زنم ، به عنوان يه خواننده به نظرم اقاي عبدلي مصداق همون خبرنگارايي هستن كه ضيا گفته ،همه جا سرك مي كشن و همه جا گرايش سياسيشون مي زنه بيرون

    • سامان

      واقعا از مجله ی شما انتظار همچین نوشته ای رو درمورد ضیا نداشتم!!!!!!
      کاملا واضحه که فردی که این نقد رو نوشته اصلا برنامه ی که"امشب"رو ندیده اولا که ایشون اول برنامه گفتن که این پارت طنزه و دوستان لطفا به دید طنازانه ببینند و از همه مهم تر عبارت این بود""سابقا هر کی از مامانش قهر می کرد خواننده می شد الان خبرنگار چون فکر می کنند نیاز به تخصص خاصی نداره ولی باید بدونن که کار سخت و حرفه ای هست"" والا همه جا به این میگن حمایت نه توهین تعجب می کنم افرادی به اسم خبرنگار حرف ها رو نصفه نیمه میشنون و نسبت بهش نقد هم میکنند!!
      ازتون خواهششششششش می کنم این منتشر کنید

      پاسخ ها

      • دنیا

        اگر حرفای اون شب ضیا اینقدر که شما می گید توهین آمیز بود قطعا آقای کامران نجف زاده یه چیزی به آقای مجری می گفت اینو مطمئن باشید
        خدایی توی این تلویزیون نمیشه هیچی گفت و هیچ کاری کرد بعد همین شماهایید که می گید طرف مجری نبود که هیچ فرقی با مترسک نداشت

    • بدون نام

      من موندم چطور به خواننده ها بر نمیخوره که میگن هر کی ازمامانش قهرمیکنه خواننده میشه فقط به خبرنگارا بر ميخوره!!!!! فقط خبرنگارا ادم حسابین؟ بقیه بوقن؟

    • بدون نام

      واقعا براتون متاسفم که اینقدر مقرضانه در مورد ضیا مطلب نوشتید !
      کاملا مشخصه" تمام" حرفاشو گوش ندادید
      در ضمن سبک اجراش رو منکه خیلی می پسندم ؛آخه کدوم یکی از مجری های موفق حال حاضر تحصیلات مرتبط دارند ؟؟!
      امیدوارم موفق تر از چیزی که هست بشه و خدا بدخواهاشو هدایت کنه

    • بدون نام

      زنده باد خانوم قربانی

    • javid

      متاسفم برای اینهمه کامنت های نا امید کننده ای که میبینم به نظر من و خیلی از مخاطبین برترین ها که فقط کمی عمیق تر به جامعه نگاه می کنن "یک هفته هفت چهره" بهترین و عمیق ترین مطلبی که هر هفته کار میشه و کامنت های منفی بالا مصداق عینی نگاه زرد جامعه. کسی که کمترین سواد وسلیقه ای درباره اجرا در تلوزیون داشته باشه تک تک جمله های پاراگراف اول رو تایید میکنه. ممنون آقای عبدلی که بدجوری داری با مطالبت میترکونی !!!
      (خواهش میکنم نشر کنین تا لااقل به کمپین آقای یداللهی کمک شده باشه)

    • بدون نام

      زنده باد خانوم قربانی

    • دنیا

      سید ضیا یکی از بهترین مجریهاست

    • بدون نام

      حالا قرار نيست چون از چشو ابروي اين مجريا خوشمون مياد بگيم "فلاني یکی از بهترین مجریهاست!"
      حرف حق رو زده اين بنده ي خدا.
      من هر وقت برنامه اي از اين مجريا ديدم ي توهيني به طرف مقابلشون كردن.
      يادمه ده سال پيش ي برنامه با اجراي فرزاد حسني و ي مهمون 17 ساله المپيادي از يزد بود. كه اين مجري با شعور شروع به مسخره كردن اون جوون كه كت و شلوار پوشيده بود كرد. "كه حالا فكر كردي بزرگ شدي كت و شلوار پوشيدي! هه ه ه ه هه"
      حالا شما هي بيا از اين آدم! دفاع كن!!!

    • سپید

      با سلام
      مثل همیییشهههه عالی بود این بخش..
      قبل از اشنایی با این بخش که اخباری رو
      بیان میکنه که هیچ جای دیگه بیان نمیشه یا در حد خبر گذار بیان میشه، هیچوقت درک نکردم کامنت گذاشتن چه انگیزه ای میخاد! مرسی از اخبار مخصوصا شیرزن هفته..
      باز به اقای عبدلی که بدون پر وبال دادن زیاد و لوث و بی معنی کردن خبر خیلی مفید و درست و به جا با چاشنی طنز و صراحت و جدیت اخبار رو زیر ذره بین قرار میده. دستتون درد نکنه، تنتون سالم و لبتون خندون اقای عبدلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج