اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۷۳۶۳
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

قدرت نمایی یک ایرانی در سرزمین هیتلر

چند هفته ای می شود که یاسمین فهیمی، دبیرکل ایرانی – آلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان جای خود را به یک دبیرکل جدید داده است.

هفته نامه تماشاگران امروز - رسول مجیدی: چند هفته ای می شود که یاسمین فهیمی، دبیرکل ایرانی - آلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان جای خود را به یک دبیرکل جدید داده است؛ اتفاقی که در ایران پوشش خبری درست و حسابی داده نشد و خیلی ها به سادگی از آن گذشتند اما خانم فهیمی که اولین فرد با اصالت ایرانی بود که به دبیرکلی یک حزب قدیمی در آلمان رسیده بود، در مدت فعالیتش در این پست چه کرد و چه تصویری از خود بر جای گذاشت؟ در ادامه با هم فراز و نشیب های این سیاستمدار موفق ایرانی - آلمانی را مرور می کنیم.

قدرت نمایی یک ایرانی در سرزمین هیتلر

فهیمی چگونه به قدرت رسید؟

ژانویه سال ۲۰۱۴ اتفاق جالبی در حزب سوسیال دموکرات آلمان رخ داد. زیگمار گابریل، رهبر این حزب، شخصا یاسمین فهیمی را به عنوان دبیرکل به هیات مدیره معرفی کرد و رأی اعضا را برای او به دست آورد. آقای گابریل در این سال ها سوای رهبری سوسیال دموکرات ها، در دولت ائتلافی آنگلا مرکل هم حضور دارد و معاون صدر اعظم است و البته مسئولیت وزارتخانه اقتصاد و انرژی آلمان را هم بر عهده دارد.

او دو سال پیش اینگونه از فهیمی دفاع کرده بود: «خانم فهیمی به خوبی از منافع طبقه کارگر دفاع می کند.» با این همه گابریل که این روزها مورد انتقاد هم حزبی های خودش هم قرار گرفته و در مجمع ماه گذشته حزب نتوانسته بود با اقتدار قبلی به سمت ریاست برسد، این بار نتوانست مانند مجمع دو سال پیش از فهیمی دفاع کند و یاسمین جای خودش را به کاترینا بارلی ۴۷ ساله داد.

قدرت نمایی یک ایرانی در سرزمین هیتلر

مسئله مهاجرت

چندی پیش و در بحبوحه هجوم پناهجویان به آلمان، ولفانگ شویبله، وزیر دارای این کشور موج پناهجویی در اروپا را به بهمن تشبیه کرد و همین اظهارنظرش حسابی مخالفت منتقدان را برانگیخت اما شاید واضح ترین واکنش را یاسمین فهیمی نشان داد: «این مقایسه کاملا نابجا و تحقیرآمیز است. پناهجویان از جنگ و قحطی گریخته اند و حق شان نیست که با یک فاجعه طبیعی مقایسه شوند.»

شاید برای تان جالب باشد که بدانید چند وقت پیش روزنامه دی ولت آلمان گزارش جالبی درباره تمایل حزب خانم فهیمی به پذیرایی بیشتر از پناهجویان را منتشر کرده است. در این گزارش آمده: «با هجوم سرما به اروپا و تهدید پناهجویان به دلیل تغییرات جوی، حزب سوسیال دموکرات خواسته تا از نیروی داوطلب ارتش کمک گرفته شود. در حال حاضر هزاران سرباز ارتش در بخش امدادرسانی به پناهجویان به کار گرفته شده اند.»

قدرت نمایی یک ایرانی در سرزمین هیتلر

واکنش به طرح عجیب حزب سوسیال مسیحی

در همین اثنا، حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU)، دیگر متحد آنگلا مرکل پیشنهاد عجیبی برای بومی سازی مهاجران داد. این حزب محافظه کار که حاکم ایالت بایرن بود در بیانیه ای اعلام کرد: «مهاجرانی که قصد دارند به عنوان شهروند دائمی در این کشور بمانند باید تشویق شوند که در مکان های عمومی و همینطور در خانواده به زبان آلمانی صحبت کنند.»

در واقع این طرح خواستار آن شده بود که مهاجران در خانه هایشان هم مثل فضاهای عمومی به زبان آلمانی صحبت کنند! مسئله ای عجیب و البته غیرقابل کنترل.

یاسمین فهیمی، درست در همین زمان واکنشی مطابق با نظر اغلب افراد جامعه آلمان نشان داد: «راهی که اتحادیه احزاب مسیحی می رود به ترکستان است. اگر نخواهیم طرح پیشنهادی حزب سوسیال مسیحی را بسیار خطرناک توصیف کنیم، باید بگوییم ایده مسخره ای است.»

قدرت نمایی یک ایرانی در سرزمین هیتلر

یاسمین فهیمی کیست؟

فهیمی ۴۸ سال سن دارد. پدرش ایرانی و مادرش آلمانی است. او در شهر هانوفر به دنیا آمده و قبل از تولدش، پدر خود را از دست داده است. رسانه های آلمانی در مورد او نوشته اند: «از نوجوانی به سیاست علاقمند شد. در سن ۱۷ سالگی به سازمان جوانان حزب سوسیال دموکرات پیوست. در همین دوران هم مورد توجه فعالان ایالتی حزب در هانوفر قرار گرفت. فعالیت های بعدی او از جمله در انتخابات پارلمان محلی، تحسین رهبران ایالت نیدر ساکسن، نظیر زیگمار گابریل که مدت ها رهبر حزب در ایالت و نخست ویر در هانوفر پایتخت ایالت بود را برانگیخت.

خانم فهیمی تحصیلات خود را در رشته شیمی در دانشگاه هانوفر به پایان رساند و پس از آن به اتحادیه های کارگری پیوست. کوشش های فراوان او در زمینه دفاع از منافع کارگران و مطالعات علمی و عملی مداوم در اتحادیه های صنعت و معدن باعث شد مدیریت بخش برنامه ریزی و تکامل سازماندهی در حوزه مدیریت اتحادیه صنایع و معادن و شیمی و انرژی را به دست آورد. این اتحادیه قدرتمند، از حامیان مهم حزب سوسیال دموکرات است. یاسمین در عین حال شریک زندگی رییس همین اتحادیه پرقدرت است که از دوستان و پشتیبانان مهم آقای گابریل رهبر حزب سوسیال دموکرات است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم...الکی که نیست طرف ایرانیه.... ای کاش قدر خودمونو میدونستیم و اینقدر زود اسیر برنامه هایی که واسه تخریب تمدن و جامعه و فرهنگ ما ریختن نمیشدیم

    • مینا

      اگر به زنان داخل ایران هم میدان می دادند،خیلی بهتر از این رشد می کردند و برای کشور مفید بودند.

    • زحمتکش

      این بانو مایه افتخار آلمان وایران می باشند.در پناه یزدان پاک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج